Και επίσημα ο Αυστριακός θα αποτελέσει παρελθόν από την οικογένεια της Red Bull, ύστερα από 20+ χρόνια! Διαβάστε τα όσα είπε ο ίδιος στην ανακοίνωση της ομάδας!
Είναι πλέον γεγονός. Η Red Bull μπαίνει σε νέα εποχή από το 2026, καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία της, δεν θα υπάρχει πουθενά κάποιος από τους Adrian Newey, Christian Horner και Ηelmut Marko, με τον 82χρονο Αυστριακό να επισημοποιεί από κοινού με την ομάδα, την απόφαση να αποχωρήσει από τον οργανισμό ύστερα από 25 χρόνια συναπτής παρουσίας. Όπως σας είχαμε ενημερώσει από την Δευτέρα, η απόφαση σύμφωνα με την Αγγλική Telegraph είχε ήδη ληφθεί και αναμενόταν μόνο η επιβεβαίωσή της.
«Είμαι στο μηχανοκίνητο αθλητισμό εδώ και έξι δεκαετίες, και τα τελευταία 20+ χρόνια στη Red Bull ήταν ένα εξαιρετικό και εξαιρετικά επιτυχημένο ταξίδι. Ήταν μια υπέροχη περίοδος, την οποία είχα την ευκαιρία να διαμορφώσω και να μοιραστώ με τόσους ταλαντούχους ανθρώπους. Όλα όσα χτίσαμε και πετύχαμε μαζί με γεμίζουν περηφάνια» δήλωσε ο Marko στο επίσημο δελτίο τύπου που μοιράστηκε η Red Bull Racing.
«Το γεγονός ότι χάσαμε οριακά το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα με άγγιξε βαθιά και μου έκανε ξεκάθαρο πως τώρα είναι η σωστή στιγμή, προσωπικά για εμένα, να κλείσω αυτό το πολύ μεγάλο, έντονο και επιτυχημένο κεφάλαιο. Εύχομαι σε όλη την ομάδα συνεχόμενες επιτυχίες και είμαι πεπεισμένος ότι θα μάχονται ξανά και για τους δύο παγκόσμιους τίτλους την επόμενη χρονιά» κατέληξε ο 82χρονος.

Ο CEO της Red Bull, Oliver Mintzlaff πρόσθεσε: «Ο Helmut με προσέγγισε εκφράζοντας την επιθυμία να ολοκληρώσει τον ρόλο του ως σύμβουλος μηχανοκίνητου αθλητισμού στο τέλος της χρονιάς. Λυπάμαι βαθιά για την απόφασή του, καθώς υπήρξε μια επιδραστική μορφή για περισσότερες από δύο δεκαετίες και η αποχώρησή του σηματοδοτεί το τέλος μιας εξαιρετικής εποχής».
Ο Γερμανός επαίνεσε το «πάθος», το «θάρρος να παίρνει ξεκάθαρες αποφάσεις» και την «ικανότητά του να εντοπίζει το ταλέντο». «Μετά από μια μακρά και εντατική συζήτηση, κατάλαβα ότι έπρεπε να σεβαστώ την επιθυμία του, καθώς σχημάτισα την εντύπωση ότι για τον ίδιο το timing ήταν το σωστό για να κάνει αυτό το βήμα. Αν και η αποχώρησή του θα αφήσει ένα σημαντικό κενό, ο σεβασμός μας για την απόφασή του και η ευγνωμοσύνη μας για όσα έχει προσφέρει στη Red Bull Racing υπερισχύουν».
Βέβαια να τονίσουμε πως πληροφορίες θέλουν τον Marko να μην ήθελε να αποχωρήσει, αλλά να πιέστηκε προς αυτή την κατεύθυνση.

Τέλος ο επικεφαλής της Red Bull, Laurent Mekies, δήλωσε: «Είναι πολύ λυπηρή είδηση ότι ο Helmut αποχωρεί από εμάς. Υπήρξε αναπόσπαστο κομμάτι της ομάδας μας και ολόκληρου του προγράμματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Red Bull για περισσότερες από δύο δεκαετίες. Αυτό σηματοδοτεί το τέλος ενός εξαιρετικά επιτυχημένου κεφαλαίου. Η αποχώρησή του θα αφήσει ένα κενό, και πραγματικά θα μας λείψει».
«Θα ήθελα να εκφράσω την ειλικρινή μου ευγνωμοσύνη για την αδιάκοπη υποστήριξή του, όχι μόνο τους τελευταίους μήνες, αλλά και κατά τα πρώτα μου χρόνια στη Scuderia Toro Rosso. Σε προσωπικό επίπεδο, ο Helmut , μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Mintzlaff, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την επιστροφή μου στην οικογένεια της Red Bull, πρώτα στη Φαέντσα και έπειτα αυτό το καλοκαίρι στον τωρινό ρόλο μου στο Milton Keynes. Ο Helmut είναι αληθινός racer στην καρδιά, πάντα μας πίεζε στα όρια, πάντα πρόθυμος να πάρει ρίσκα στην προσπάθεια να πετύχουμε τους στόχους μας».

Πρώην οδηγός της Formula 1 και νικητής των 24 Ωρών του Le Mans, πριν τραυματιστεί σοβαρά στο μάτι σε ατύχημα στο Γαλλικό Grand Prix του 1972 που έβαλε τέλος στην καριέρα του, ο Marko πέρασε στη διοίκηση και την διαχείριση οδηγών, όντας μάνατζερ του Gerhard Berger για χρόνια, προτού ιδρύσει την δική του ομάδα, την RSM Marko, η οποία συμμετείχε στο DTM, τη Γερμανική Formula 3 και τη Formula 3000, με οδηγούς όπως οι Karl Wendlinger, Jörg Müller, Juan Pablo Montoya, Enrique Bernoldi και Vitantonio Liuzzi.
Η ομάδα μετονομάστηκε σε Red Bull Junior Team το 1999, πριν εξελιχθεί στο επίσημο πρόγραμμα ανάπτυξης οδηγών της εταιρείας, το οποίο ανέδειξε ούτε λίγο ούτε πολύ 18 οδηγούς Formula 1 υπό την επίβλεψη του Μάρκο – μεταξύ αυτών τους τετράκις παγκόσμιους πρωταθλητές Sebastian Vettel και Max Verstappen.
Από το 2005, ο Μάρκο διατηρούσε επίσης συμβουλευτικό ρόλο στις δραστηριότητες της Red Bull στη Formula 1, συμπεριλαμβανομένης της ομάδας του Milton Keynes αλλά και της θυγατρικής των Racing Bulls με έδρα τη Faenza, η οποία αρχικά ονομαζόταν Toro Rosso, όταν εξαγοράστηκε από την Red Bull πριν την σεζόν του 2006. Ουσιαστικά ήταν ο στενότερος φίλος/σύμμαχος του ιδρυτή της Red Bull, Dietrich Mateschitz, όντας το δεξί του χέρι, όμως με τον θάνατο του Mateschitz το 2022, η ισχύς του Marko άρχισε να φθίνει.

Πληροφορίες από έγκυρα Ολλανδικά μέσα κάνουν λόγο πως αφορμές για την έξοδό του, υπήρξαν οι αυθαίρετες ενέργειές του για υπογραφή των Arvid Lindblad στην VCARB και Alex Dunne στην ακαδημία οδηγών της Red Bull, με την δεύτερη περίπτωση να φτάνει στα άκρα, καθώς η διοίκηση της ομάδας τάχθηκε εναντίον της μεταγραφής του Ιρλανδού, πρώην μέλους της ακαδημίας της McLaren, πληρώνοντας εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ στον Dunne, προκειμένου να λύσει το συμβόλαιο που υπέγραψε με τον Marko.
Σε αυτή την κατάσταση αυθαίρετων αποφάσεων και δράσεων δεν βοήθησαν σχόλια που κατά καιρούς έχει κάνει ο ίδιος και έχουν προκαλέσει θόρυβο, με αποκορύφωμα τα σχόλια εναντίον του Kimi Antonelli, ύστερα από το Γκραν Πρι του Κατάρ, τα οποία προκάλεσαν κύμα προσβολών και απειλών εναντίον του οδηγού της Mercedes, με τον Marko να ζητάει συγνώμη μετά από λίγες ημέρες.
Σε κάθε περίπτωση, ήταν και θα παραμείνει ένα σημαντικό κομμάτι στην ιστορία της Red Bull Racing, χωρίς τον οποίο η πορεία της ομάδας θα ήταν αρκετά διαφορετική και ίσως να μην περιλάμβανε 6 πρωταθλήματα κατασκευαστών και 8 οδηγών.

