Skip to content Skip to footer

F1 – Γκραν Πρι Κατάρ: Η τύχη χαμογέλασε στον Verstappen που πήρε την νίκη #70 – Όλα θα κριθούν στο Άμπου Ντάμπι

Η McLaren τα «θαλάσσωσε» στην περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας και άφησε ορθάνοιχτη την πόρτα στον Ολλανδό, που δεν άφησε ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία για νίκη, με το πρωτάθλημα να κρίνεται πλέον με τριπλή μάχη στο Άμπου Ντάμπι!

Θα έχουμε και επίσημα τελικό στο Άμπου Ντάμπι! Οι συνθήκες επέτρεψαν στον Max Verstappen να πετύχει την 7η φετινή του και 70η νίκη καριέρας, με τον Oscar Piastri 2o και τον Lando Norris μόλις 4ο (και τυχερό), στήνοντας έτσι ένα μεγαλειώδες φινάλε στην μάχη του τίτλου, που θα παιχθεί στην Yas Marina! Εκπληκτικός ο Carlos Sainz που ανέβηκε για 2η φορά φέτος στο βάθρο παίρνοντας μια υπέροχη 3η θέση!

Όλα όσα έγιναν στο Γκραν Πρι του Κατάρ

Υπενθυμίζουμε πως ο αγώνας είχε δύο υποχρεωτικά pit stop για λόγους ασφαλείας, με το μέγιστο όριο γύρων ανά σετ ελαστικών να είναι 25 γύροι!

Στην εκκίνηση ο Piastri κατάφερε να κρατηθεί εύκολα στην 1η θέση, με τον Norris όμως να πέφτει 3ος, πίσω από τον Verstappen, με τον μεγάλο χαμένο να είναι ο George Russell, o οποίος έχασε τρείς θέσεις, πέφτοντας 7ος, ενώ πιο πίσω ο Lewis Hamilton κέρδισε τρείς θέσεις, εκμεταλλευόμενος την μαλακή γόμα με την οποία εκκίνησε. Στους πρώτους γύρους ο Piastri άρχισε να ξεμακραίνει από τον Verstappen, χτίζοντας διαφορά δύο δευτερολέπτων από τον Ολλανδό στον 6ο γύρο, με τον Norris να βρίσκεται άλλα τόσα πίσω από την Red Bull.

Στον 7ο γύρο είχαμε αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς οι Hulkenberg και Gasly είχαν επαφή στην έξοδο της πρώτης στροφής, με τον Γερμανό να εγκαταλείπει και τον Γάλλο να πέφτει τελευταίος. Έτσι όλοι οι οδηγοί πλην των δύο McLaren μπήκαν στα pits, αφού πλέον θα μπορούσαν να φτάσουν στο τέλος του αγώνα χωρίς να θυσιάσουν την υπόλοιπη στρατηγική, απόφαση που έκανε το υπόλοιπο του αγώνα πολύ ενδιαφέρον, καθώς οι Piastri και Norris καλούνταν πλέον να χτίσουν τεράστια διαφορά από τον Verstappen, ή να περιμένουν για πιθανή επανάκληση του αυτοκινήτου ασφαλείας για άλλο συμβάν.

Στον 11ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε ξανά στα pits και έτσι είχαμε αγώνα, με τις McLaren να χτίζουν γρήγορα διαφορά από τον Verstappen, αλλά με το έργο τους να είναι σίγουρα πολύ δύσκολο. Στον 14ο γύρο ο Ολλανδός ήταν ήδη σχεδόν έξι δευτερόλεπτα πίσω από τον 1ο Piastri και τέσσερα πίσω από τον Norris, όμως σύντομα η κατάσταση άρχισε να εξομαλύνεται, καθώς πλέον οι McLaren είχαν πιο φθαρμένα ελαστικά, καθώς ήταν κατά επτά τουλάχιστον γύρους πιο πατημένα.

Στον 24ο γύρο ο Piastri μπήκε για πρώτη φορά στα pits και βγήκε στην 5η θέση, κάτι πολύ σημαντικό για τον ίδιο και την προσπάθειά του για τον τίτλο, με τον Norris να κάνει το δικό του pit stop στον αμέσως επόμενο γύρο, βγαίνοντας ακριβώς πίσω από τον teammate του, στην 5η θέση, με τον Αυστραλό να είναι πλέον 4ος.

Στον 30ο γύρο και με το που μπήκαμε στο δεύτερο μισό του αγώνα ο Piastri κατάφερε να περάσει εύκολα τον Antonelli και ανέβηκε εκ νέου στις θέσεις του βάθρου, ενώ στον 32ο γύρο είχαμε τα δεύτερα (μαζικά) pit stop για τους υπόλοιπους οδηγούς, με τα πράγματα να πηγαίνουν κατ’ ευχή για όλους, πλην του Ollie Bearman, ο οποίος παραλίγο να φύγει με τρείς τροχούς από τα pits, με την κατάταξη της πρώτης 10αδας, 20 γύρους πριν το τέλος να είναι Piastri, Norris, Verstappen, Sainz, Antonelli, Alonso, Hadjar, Russell, Leclerc και Stroll.

Την ίδια ώρα ο Norris είχε μια άτσαλη έξοδο από την 14η στροφή, χάνοντας ένα δευτερόλεπτο σε χρόνο και τον ίδιο να ανησυχεί για πιθανή ζημία καθώς πάτησε περίεργα στα κερμπ, αν και δεν φάνηκε να έχει πρόβλημα.

Στο τέλος του 42ου γύρου η McLaren έκανε την έκπληξη, βάζοντας τον Piastri στα pits και στην σκληρή γόμα, όπως και ο Verstappen μόνο αρκετά πιο φρέσκια, με την ελπίδα να καλύψει την διαφορά των 17 δευτερολέπτων στους υπόλοιπους 15 γύρους, για να κερδίσει τον αγώνα, με τον Αυστραλό να βγαίνει άνετα στην 3η θέση. Το ίδιο συνέβη και με τον Νorris δύο γύρους μετά, στην σκληρή γόμα, όμως ο Βρετανός βρέθηκε 5ος, καλούμενος πλέον να προσπεράσει τους Sainz και Αntonelli για να βρεθεί εκ νέου στο βάθρο, ενώ την ίδια ώρα η διαφορά Verstappen – Piastri βρισκόταν πλέον στα 15.2 δευτερόλεπτα.

Ενώ όλα έδειχναν ότι ο Νorris θα τερμάτιζε μόλις 5ος καθώς αδυνατούσε να περάσει τον Antonelli, ο Ιταλός στον τελευταίο γύρο είχε μια άτσαλη έξοδο και πάτημα εκτός πίστας, το οποίο από το πουθενά του έδωσε την 4η θέση και δύο έξτρα βαθμούς, καθώς από την ώρα που ο Verstappen πήρε την 70η νίκη της καριέρας του και ο Oscar Piastri τερμάτισε εντέλει 2ος, παρά τον δαιμονιώδη ρυθμό του, ο Βρετανός πλέον χρειάζεται απλά να τερματίσει στο βάθρο σε επτά μέρες από τώρα, στο Άμπου Ντάμπι, προκειμένου να κατακτήσει τον πρώτο τίτλο του στην Formula 1!

Την ίδια ώρα ο Αυστραλός teammate του, βρίσκεται πλέον στην πιο μειονεκτική θέση, καθώς χρειάζεται να νικήσει στον τελευταίο αγώνα για να έχει την οποιαδήποτε ουσιαστική ελπίδα για να είναι αυτός ο πρωταθλητής, όντας πλέον στο -16 από τον Norris και στο -4 από τον 2ο Verstappen. Αξίζει να αναφερθούμε και στον 3ο Carlos Sainz που εκτέλεσε έναν άρτιο πραγματικά αγώνα, ανεβαίνοντας για δεύτερη φορά με την Williams στο βάθρο, ενώ την 10αδα έκλεισαν οι Antonelli, Russell, Alonso, Leclerc, Lawson και Tsunoda, με τον τελευταίο να εκμεταλλεύεται το σκασμένο ελαστικό που υπέστη δύο γύρους από το τέλος ο Isack Hadjar, προκειμένου να ανεβεί στην βαθμολογούμενη 10αδα!

Πλήρης κατάταξη Γκραν Πρι Κατάρ