Διαβάστε γιατί το αποφάσισε η Pirelli και πως διαμορφώνεται η γκάμα ελαστικών!
Η C6 μαλακή γόμα δεν θα επιστρέψει στην Formula 1 για το 2026, όπως αποφάσισε η Pirelli! Η Ιταλική προμηθεύτρια ελαστικών αποφάνθηκε ύστερα από δοκιμές και συλλογή δεδομένων πως από το 2026 θα έχουμε μόνο πέντε διαφορετικές γόμες για τα σλικ ελαστικά, που θα είναι οι C1 έως C5.
Η Pirelli ολοκλήρωσε την ανάλυση της τελευταίας δοκιμαστικής περιόδου στο Mexico City – μία από τις πολλές που διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια του έτους – για να καθορίσει τις συνθέσεις για την πρώτη σεζόν των νέων κανονισμών. Η ανάπτυξη των ελαστικών πραγματοποιήθηκε με βάση τα δεδομένα πρόβλεψης που παρείχαν οι ομάδες, χρησιμοποιώντας προσομοιώσεις που βασίζονται στα προβλεπόμενα φορτία και ταχύτητες των αυτοκινήτων μέχρι το τέλος του 2026.
Η C6, που είναι η πιο μαλακή γόμα από όλες, εισήχθη στην Imola νωρίτερα φέτος και χρησιμοποιήθηκε στο Monaco, το Montreal και το Βaku για να προσφέρει περισσότερες στρατηγικές επιλογές, δεν θα επιστρέψει, με την αποστολή της να χαρακτηρίζεται ως αποτυχημένη, καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι οδηγοί δυσκολευόντουσαν να την κρατήσουν λειτουργική για έναν ολόκληρο γρήγορο γύρο, με κάποιους μάλιστα να πετυχαίνουν ίδιους ή και καλύτερους χρόνους με την μέση γόμα στους αγώνες αυτούς.
Η Pirelli στην επίσημη ανακοίνωσή της αναφέρει: «Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις διαφορές απόδοσης μεταξύ των μείξεων όσον αφορά τον χρόνο γύρου, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί μια ευρεία διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις γόμες (delta time), για να προσφερθούν περισσότερες στρατηγικές επιλογές».
«Η απόφαση να μην επικυρωθεί η έκτη και μαλακότερη μείξη, η C6, ελήφθη ακριβώς επειδή ήταν αδύνατο να ικανοποιηθεί αυτή η απαίτηση δέλτα. Τα δεδομένα από τις πρόσφατες δοκιμές της Pirelli έδειξαν ότι η διαφορά μεταξύ των C5 και C6 ήταν απλά πολύ μικρή σε σύγκριση με τις άλλες συνθέσεις».

Πριν από την τελική ομολογκασιόν, η γκάμα θα χρησιμοποιηθεί σε μια ομαδική δοκιμή μίας ημέρας στις 9 Δεκεμβρίου στο Abu Dhabi. Οι ομάδες θα προμηθευτούν γόμες από την C2 έως την C5, καθώς και ενδιάμεσα ελαστικά σε περίπτωση βρεγμένων συνθηκών. Οι C1 και τα Full Wets, παρότι περιλαμβάνονται στη γκάμα του 2026, δεν θα δοθούν στο Yas Marina.
Οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν από τους τωρινούς αγωνιζόμενους οδηγούς που θα οδηγούν mule cars, ενώ την ίδια ημέρα νεαροί οδηγοί θα βγουν επίσης στην πίστα με τα μονοθέσια του 2025, εξοπλισμένα με τα τρέχοντα ελαστικά.


