Τεράστια ανατροπή δεδομένων στην μάχη του τίτλου καθώς και οι δύο McLaren αποκλείονται από τα τελικά αποτελέσματα του Γκραν Πρι Λάς Βέγκας. Διαβάστε τον λόγο.
Εξέλιξη που αλλάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τους τελευταίους δύο αγώνες της χρονιάς έγινε και επίσημα γνωστή πριν λίγο, καθώς οι δύο McLaren των Lando Norris και Oscar Piastri αποκλείστηκαν από τα επίσημα αποτελέσματα του Γκραν Πρι στο Λάς Βέγκας!!

Αυτό διότι αμφότερες οι MCL39 βρέθηκαν με περισσότερη φθορά στην πίσω σανίδα του πατώματος από το επιτρεπόμενο όριο! Ως φυσικό επακόλουθο και ύστερα από την σύσκεψη των αγωνοδικών έπειτα από τα ευρήματα του τεχνικού εκπροσώπου της FIA, Jo Bauer, αποφασίστηκε ο διπλός αποκλεισμός, όπως προβλέπουν οι κανονισμοί. Αυτή η εξέλιξη βάζει φωτιά στην μάχη του πρωταθλήματος οδηγών, καθώς πλέον ο Lando Norris έχει 390 βαθμούς αντί για 408 και βρίσκεται μόλις 24 μπροστά από τους ισόβαθμους Oscar Piastri και Μax Verstappen που θα έχουν από 366 ! Με μόλις δύο αγώνες και ένα Sprint Race να απομένουν όλα είναι ανοιχτά!

Η επίσημη απόφαση για τα δύο μονοθέσια από την FIA ανέφερε πως και στις δύο περιπτώσεις οι μετρήσεις στο μπροστινό μέρος της σανίδας ήταν 8.88 χιλιοστά και 8.93 στο πίσω για τον Norris και 8.96 και 8.74 αντίστοιχα για τον Piastri. Μετά την αρχική μέτρηση που οδήγησε στην έρευνα, «τα πίσω skid επαναμετρήθηκαν παρουσία των αγωνοδικών και των τριών εκπροσώπων της McLaren, και οι μετρήσεις αυτές επιβεβαίωσαν ότι τα skid δεν συμμορφώνονταν με τους κανονισμούς», ανέφεραν οι αγωνοδίκες.
Μάλιστα, πρόσθεσαν ότι «οι σχετικές μετρήσεις ήταν ακόμη χαμηλότερες από αυτές που είχαν μετρηθεί αρχικά» από τον τεχνικό εκπρόσωπο, Jo Bauer. Η FIA «υποστήριξε σθεναρά ότι η παράβαση ήταν ακούσια», δηλαδή δεν επρόκειτο για εσκεμμένη προσπάθεια παραβίασης των κανονισμών. Είπαν ότι η McLaren υποστήριξε πως «πρόσθετο και απροσδόκητο porpoising» στο Λας Βέγκας λειτούργησε ως ελαφρυντικό, μαζί με τις προηγούμενες αναταράξεις στα δοκιμαστικά – και ότι «ο βαθμός της παράβασης ήταν μικρότερος από προηγούμενες παραβάσεις αυτού του κανονισμού» μέσα στο 2025.
Η FIA ενδέχεται να συμφώνησε – αλλά τόνισε ότι «δεν υπάρχει πρόβλεψη στους κανονισμούς ή σε προηγούμενο αντίστοιχο περιστατικό» για οποιαδήποτε ποινή άλλη πέραν του αποκλεισμού. Και οι αγωνοδίκες τελικά συμφώνησαν, απορρίπτοντας επίσης τον ισχυρισμό της McLaren ότι «πιθανώς τυχαία ζημιά που μπορεί να προκάλεσε μετακίνηση του δαπέδου, η οποία με τη σειρά της θα μπορούσε να επιφέρει πρόσθετη φθορά», θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη ως ελαφρυντικό.
Επιπροσθέτως η εξέλιξη αυτή σημαίνει μεταξύ άλλων πως ο Kimi Antonelli προάγεται στην 3η θέση και το βάθρο, αντικατοπτρίζοντας ακόμη περισσότερο την εκπληκτική του οδήγηση και ο Charles Leclerc ανεβαίνει στην 4η θέση, ενώ πιο κάτω οι δύο Haas από το πουθενά θα βαθμολογηθούν καθώς ανεβαίνουν στο 9-10, με όλους τους οδηγούς να κερδίζουν από δύο θέσεις!


