Skip to content Skip to footer

F1: Τόσα χρειάζεσαι για να αγοράσεις μια θέση σε FP1

Αποκαλύψεις για τα τρελά ποσά που παίζονται στην Formula 1 έγιναν κατά την διάρκεια της δίκης Alex Palou – Mclaren! Διαβάστε το ποσό που έδωσε ο Ryo Hirakawa για να οδηγήσει σε FP1 και TPC με τους Papaya!

Η δικαστική διαμάχη ανάμεσα στον Alex Palou και την Mclaren συνεχίζεται στο High Court του Λονδίνου, όπου η Mclaren διεκδικεί από τον Ισπανό πολυπρωταθλητή των IndyCar και την Monaco Increase Management (MIM) που διαχειρίζεται την καριέρα του, αποζημίωση 20.7 εκατομμύρια δολάρια (17.7 εκ Ευρώ) με την κατηγορία ότι αθέτησε το συμβόλαιo που διατηρούσε με τη βρετανική ομάδα.

Παρότι είχε υπογράψει συμβόλαιο για να αγωνιστεί με τη McLaren στο IndyCar από τη σεζόν του 2024, ο Palou επέλεξε να παραμείνει στην ομάδα της Chip Ganassi Racing και παραδέχεται ότι αθέτησε το συμβόλαιό του με τη βρετανική ομάδα. Για αυτό και η McLaren ζητά την αποζημίωση. Το συμβόλαιο του Palou με τη McLaren είχε ισχύ από το 2024 έως το 2026, με δυνατότητα επέκτασης για ένας έτος. Η διαμάχη έχει οδηγήσει σε σοβαρές κατηγορίες από την μεριά του Ισπανού, όπως αυτή για αθέτηση υπόσχεσης από τον Zak Brown, όσον αφορά μια θέση στην ομάδα της Formula 1 για το 2023, την οποία ο Αμερικανός έχει αρνηθεί. Όμως μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια που έχει αποκαλυφθεί μέσα από τις νομικές διαδικασίες, είναι το πόσα λεφτά μπορεί να πληρώσει κάποιος rookie οδηγός, για να τρέξει με μια ομάδα σε ελεύθερες δοκιμές ενός Γκραν Πρι.

Όπως αποκαλύφθηκε, ο Ιάπωνας Ryo Hirakawa πλήρωσε στα τέλη του 2024 ένα ποσό της τάξης των 3.5 εκατομμυρίων δολαρίων (3 εκ. Ευρώ) για την ευκαιρία συμμετοχής του στο FP1 του Γκραν Πρι στο Άμπου Ντάμπι και επιπλέον δύο δοκιμών TPC (δοκιμές προηγούμενων μονοθεσίων), με την Toyota να χρηματοδοτεί το όλο εγχείρημα, αφού ο 31χρονος είναι εργοστασιακός της οδηγός στο WEC.

Τα FP1 έχουν εξελιχθεί σε ένα μικρό «χρυσωρυχείο» για τις ομάδες της Formula 1, οι οποίες —σύμφωνα με τους κανονισμούς— οφείλουν να διαθέτουν δύο δοκιμαστικά sessions ανά μονοθέσιο κάθε χρονιά σε νέους ή μη τακτικούς οδηγούς. Έτσι, βρίσκουν την ευκαιρία να αποκομίζουν σημαντικά έσοδα από τους ανερχόμενους που ψάχνουν την πρώτη τους εμπειρία με ένα μονοθέσιο F1. Το ίδιο όπως φαίνεται ισχύει και για τις δοκιμές TPC, με τα πόσα

Γραπτές αποδείξεις δείχνουν ότι το ένα TPC κόστισε στην Toyota και τον Hirakawa 1.068.917 δολάρια (915 χιλ. Ευρώ) οπότε θεωρητικά η συμμετοχή του Hirakawa στο FP1 του Άμπου Ντάμπι όπου κατετάγη 14ος, 1.3 δευτ. πιο αργός από τον Lando Norris, θα κόστισε περί τα 1.5 εκατομμύρια.

Όλο αυτό αποκαλύφθηκε καθώς η McLaren έχει χωρίσει την οικονομική απαίτησή της σε διάφορους τομείς, ένας από τους οποίους είναι τα 703.000 δολάρια (602 χιλ. Ευρώ) «σπαταλημένων δαπανών» που ισχυρίζεται ότι ξόδεψε για δύο συνεδρίες TPC για τον Palou, ο οποίος συμμετείχε επίσης στο FP1 του Γκραν Πρι των Ηνωμένων Πολιτειών του 2022. Ο Ισπανός επρόκειτο να συμμετάσχει σε περαιτέρω διαδικασίες μέχρι που ανακοίνωσε ότι θα παραβιάσει τη σύμβασή του με την ομάδα τον Αύγουστο του 2023. Οι δικηγόροι του φετινού νικητή του Indy 500 υποστήριξαν ότι η απαίτηση της McLaren θα πρέπει να μειωθεί, καθώς έλαβε αμοιβή για την πώληση μιας θέσης TPC για τον Οκτώβριο του 2023 που είχε κατανεμηθεί στον Palou.

Τα οικονομικά στοιχεία αποτελούν μέρος της υπεράσπισης του Palou έναντι της αγωγής αποζημίωσης της McLaren. Η νομική του ομάδα υποστηρίζει ότι ο Ισπανός δεν θα πρέπει να πληρώσει την ομάδα για τις δοκιμές, καθώς αυτές ωφέλησαν τη McLaren.

«Αυτή η δαπάνη δεν ήταν «σπατάλη», αναφέρουν τα έγγραφα που υπέβαλε η υπεράσπιση. «Η McLaren πήρε ακριβώς αυτό που περίμενε: έναν αναπληρωματικό οδηγό F1 από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Αύγουστο του 2023 και την ευκαιρία να αξιολογήσει τις δυνατότητές του σε ένα αυτοκίνητο F1 […] οποιαδήποτε τέτοια απαίτηση μειώνεται λόγω των 3,5 εκατομμυρίων δολαρίων που η McLaren Racing έχει λάβει ή θα λάβει για να δώσει στον κ. Ryo Hirakawa την ευκαιρία να πάρει τη θέση του κ. Palou στο πρόγραμμα «Testing Previous Car» και να συμμετάσχει σε μια δοκιμαστική συνεδρία FP1 στο GP του Αμπού Ντάμπι το 2024. Η McLaren Racing αποδέχεται ότι πρέπει να πιστώσει 1.068.917 δολάρια από τις πληρωμές του Hirakawa, αλλά αρνείται να πιστώσει το υπόλοιπο ποσό.»

Η υπόθεση έριξε περισσότερο φως στο κόστος που πρέπει να πληρώσουν ακόμη και οι πιο ταλαντούχοι οδηγοί για να φτάσουν στη Formula 1.