Skip to content Skip to footer

F1 – Γκραν Πρι Σιγκαπούρης: Αποκλεισμός από τις κατατακτήριες για τις δυο Williams

Διαβάστε παρακάτω τον λόγο για τον οποίο οι δυο Williams των Carlos Sainz και Alex Albon αποκλείστηκαν από τις κατατακτήριες δοκιμές στη Σιγκαπούρη.

Παρόλο που δεν κατάφεραν να προκριθούν στο τρίτο μέρος των κατατακτηρίων δοκιμών για το Γκραν Πρι Σιγκαπούρης και τερμάτισαν -αρχικά- στη 12η και 13η θέση, οι δυο Williams αποκλείστηκαν από τις κατατακτήριες δοκιμές λόγω παραβίασης των τεχνικών κανονισμών της FIA.

Πιο συγκεκριμένα, μετά το τέλος των κατατακτηρίων, στους καθορισμένους ελέγχους των μονοθεσίων στο parc ferme, όπως ανέφερε ο τεχνικός εκπρόσωπος της FIA, Jo Bauer, ελέγχθηκαν οι ρυθμιζόμενες θέσεις του άνω στοιχείου της πίσω πτέρυγας, με τα δυο μονοθέσια να υπερβαίνουν το μέγιστο όριο των 85 mm και στις δύο πλευρές της εξωτερικής περιοχής της πίσω πτέρυγας. Δηλαδή, το DRS των μονοθεσίων δημιούργησε μεγαλύτερο κενό από αυτό που επιτρέπουν οι κανονισμοί.

Έτσι, ο Sainz και ο Albon κλήθηκαν στους αγωνοδίκες, οι οποίοι εξέτασαν την περίπτωση και αποφάσισαν σε αποκλεισμό των δυο οδηγών. Ως αποτέλεσμα, θα εκκινήσουν τον αυριανό αγώνα από το πίσω μέρος του grid.

Θυμίζουμε πως ένα τέτοιο περιστατικό είχε σημειωθεί στο Γκραν Πρι του Μονακό την περσινή σεζόν με τις δυο Haas.

Μετά την ανακοίνωση της απόφασης ο επικεφαλής της Williams, James Vowles προχώρησε σε επίσημη δήλωση, λέγοντας τα εξής: «Κατά τη διάρκεια του ελέγχου της FIA μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, τα πίσω φτερά και των δύο αυτοκινήτων μας δεν πέρασαν τον έλεγχο του διακένου DRS. Ως αποτέλεσμα, ο Alex και ο Carlos αποκλείστηκαν από την προκριματική φάση για το αυριανό Grand Prix της Σιγκαπούρης».

«Αυτό είναι πολύ απογοητευτικό για την ομάδα και ερευνούμε επειγόντως πώς συνέβη αυτό. Σε καμία περίπτωση δεν επιδιώξαμε να αποκτήσουμε πλεονέκτημα απόδοσης και τα πίσω φτερά είχαν περάσει τους δικούς μας ελέγχους νωρίτερα την ίδια μέρα, αλλά μόνο μία μέτρηση έχει σημασία και αποδεχόμαστε πλήρως την απόφαση της FIA».

«Έχουμε ένα αυτοκίνητο ικανό να κερδίσει πόντους εδώ αυτό το Σαββατοκύριακο και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αγωνιστούμε από το πίσω μέρος της γραμμής εκκίνησης αύριο, ενώ θα επανεξετάσουμε αμέσως τις διαδικασίες μας για να βεβαιωθούμε ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί».

Η επίσημη ανακοίνωση των αγωνοδικών και για τα δύο μονοθέσια ανέφερε τα εξής:

«Κατά τη διάρκεια του ελέγχου μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, διαπιστώθηκε ότι η πίσω αεροτομή του αυτοκινήτου δεν συμμορφωνόταν με τους Τεχνικούς Κανονισμούς. Ελέγχθηκαν οι ρυθμιζόμενες θέσεις του ανώτερου στοιχείου του πίσω πτερυγίου. Το DRS σε κατάσταση ανάπτυξης υπερέβαινε το μέγιστο όριο των 85 mm και στις δύο πλευρές της εξωτερικής περιοχής της πίσω αεροτομής».

«Κατά την ακρόαση, ο συμμετέχων παραδέχτηκε ότι, αν και η δική του μέτρηση πριν από τις κατατακτήριες έδειξε ότι το εξάρτημα ήταν εντός των ορίων ανοχής, η μέτρηση που πραγματοποιήθηκε στη συνέχεια από τους διορισμένους αξιωματούχους της FIA αποκάλυψε ένα μεγαλύτερο κενό από το επιτρεπόμενο και, ως εκ τούτου, η πίσω αεροτομή δεν συμμορφωνόταν με τις απαιτούμενες διαστάσεις».

«Ο συμμετέχων δεν αμφισβήτησε τη διαδικασία μέτρησης, τη μεθοδολογία ή την ακρίβεια του εξοπλισμού μέτρησης που χρησιμοποιήθηκε από τη FIA. Ο διαγωνιζόμενος αποδέχθηκε πλήρως τα αποτελέσματα της μέτρησης της FIA και αναγνώρισε ότι η πίσω αεροτομή που ήταν τοποθετημένη στο αυτοκίνητο δεν συμμορφωνόταν με τις απαιτήσεις των Τεχνικών Κανονισμών. Κατά συνέπεια, επιβάλλεται η τυπική ποινή που ισχύει για τεχνικές παραβάσεις».

Έτσι το αυριανό grid διαμορφώνεται με τον παρακάτω τρόπο:

**Είσαι και εσύ παθιασμένος/η για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό; Ψάχνεις κάπου να εκφραστείς και να συμμετάσχεις σε ένα ανερχόμενο project που δεν είναι όμοιο με κανένα άλλο; Μπες και εσύ στην ομάδα του MPS Motorsports! Στείλε τώρα ένα μήνυμα σε οποιοδήποτε από τα Social Media του site ή ένα email στο [email protected] ! Σε περιμένουμε…**