Διαβάστε τις λεπτομέρειες της δοκιμής που θα κάνει ο Γάλλος οδηγός, μπαίνοντας για πρώτη φορά σε μονοθέσιο Formula 1, μετά από εκείνο το τρομακτικό ατύχημα στο Μπαχρέιν!
Ο Romain Grosjean θα επιστρέψει επιτέλους στο τιμόνι ενός μονοθεσίου της Formula 1, σχεδόν πέντε χρόνια μετά το τρομερό ατύχημα που είχε στο Μπαχρέιν. Συγκεκριμένα θα επιστρέψει στο τιμόνι μιας Haas VF-23 στην πίστα του Mugello, την Παρασκευή, πάνω από 1700 ημέρες μετά από εκείνο το ατύχημα στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν του 2020, το οποίο παραλίγο να του κοστίσει ακόμη και την ζωή, καθώς ύστερα από επαφή με την Alpha Tauri του Daniil Kvyat, ο Γάλλος που οδηγούσε για την Haas, προσέκρουσε με τέτοιο τρόπο στον τοίχο, ώστε το μονοθέσιο να τυλιχθεί άμεσα στις φλόγες.
Φυσικά η κόκκινη σημαία βγήκε απευθείας και πέρασαν 28 δευτερόλεπτα που φάνηκαν σαν αιώνας για οδηγούς και κοινό, με την αγωνία στα ύψη για την τύχη του Grosjean, προτού ευτυχώς ο Γάλλος βγει από τα συντρίμμια έχοντας «μόνο» υποστεί εγκαύματα στο πίσω μέρος και των δύο χεριών του από τη φωτιά, επιβιώνοντας από μια σύγκρουση με ταχύτητα 192 χλμ/ώρα και δύναμης 67G, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά την σημασία του Halo στην προστασία των οδηγών αλλά και τον σύγχρονο σχεδιασμό τους.
Αυτή η τραγική σύγκρουση έβαλε πρόωρο τέλος στην καριέρα του Grosjean στην Formula 1, καθώς αν και ήταν ήδη γνωστό πως δεν θα συνέχιζε στην Haas, είχε ακόμη δύο προγραμματισμένους αγώνες να τρέξει. Έπειτα από την ανάκαμψή του, συνέχισε την καριέρα του στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και στο πρωτάθλημα IndyCar, αγωνιζόμενος με τις Dale Coyne Racing, Andretti Autosport και Juncos Hollinger Racing για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ενώ φέτος είναι εφεδρικός οδηγός της Prema Racing, που διανύει την πρώτη της χρονιά στο πρωτάθλημα.
Το 2021 ο Toto Wolff είχε υποσχεθεί στον Romain ότι θα του έδινε την ευκαιρία να δοκιμάσει ένα μονοθέσιο της Mercedes, αλλά τελικά αυτό δεν συνέβη, με τον Grosjean να δηλώνει ότι ήταν «δικό του λάθος» που τα προγράμματά τους δεν είχαν ακόμη συντονιστεί. Ωστόσο, η πρώην ομάδα του, Haas, του δίνει επιτέλους αυτή την «αποχαιρετιστήρια» ευκαιρία, καθώς ο Grosjean θα οδηγήσει την Haas VF-23, το μονοθέσιο του 2023, στο Mugello αυτή την Παρασκευή, στο πλαίσιο του προγράμματος Testing of Previous Cars (Δοκιμές προηγούμενων μονοθεσίων).

Ο Grosjean αγωνίστηκε στο Mugello στο μοναδικό Grand Prix της F1 στην Τοσκάνη το 2020, καθώς η Ιταλική πίστα ανέλαβε να διοργανώσει έναν αγώνα εν μέσω της αναστάτωσης του καλενταριού που προκάλεσε ο Covid. «Είμαι εξαιρετικά ευγνώμων στον Gene Haas και στον Ayao Komatsu που με προσκάλεσαν να συμμετάσχω στο TPC στο Mugello», δήλωσε ο 39χρονος σήμερα Γάλλος.
«Το να πω ότι είμαι ενθουσιασμένος που επιστρέφω στο τιμόνι ενός μονοθεσίου της Formula 1 θα ήταν φυσικά υποτιμητικό. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι έχουν περάσει σχεδόν πέντε χρόνια, αλλά το να επιστρέψω και να συμμετάσχω σε αυτή την εκδήλωση με την παλιά μου ομάδα είναι πραγματικά κάτι ξεχωριστό. Νιώθω χαρούμενος που θα τους δω όλους, είμαι σίγουρος ότι θα περάσουμε λίγο χρόνο αναπολώντας τα παλιά. Αλλά είμαι επίσης πρόθυμος να συμβάλω στην ανάπτυξη της ομάδας με την VF-23 και είναι υπέροχο που η ομάδα έχει αυτές τις δοκιμές ως μέρος αυτής. Τέλος τα παιδιά μου, σχεδίασαν το κράνος γι’ αυτό που επρόκειτο να ήταν το τελευταίο μου GP στο Άμπου Ντάμπι το 2020. Επιτέλους θα μπορέσω να το φορέσω σε ένα μονοθέσιο της F1 την Παρασκευή”.
Την δοκιμή θα επιβλέψουν γνώριμα πρόσωπα για τον Grosjean, καθώς μέλη του αρχικού του τιμ στη Haas θα βρίσκονται εκεί, με τον σημερινό επικεφαλής της ομάδας, Ayao Komatsu, να επιστρέφει στον ρόλο του μηχανικού αγώνα του Γάλλου, ρόλο που κατείχε δίπλα στον Grosjean από τις ημέρες τους στην Lotus Renault και συγκεκριμένα από το 2012, προτού μετακομίσουν μαζί στην Haas το 2016.

Ο Ιάπωνας που από τις αρχές του 2024 είναι επικεφαλής της ομάδας δήλωσε για την επανένωση αυτή: «Είμαι ενθουσιασμένος που θα υποδεχτώ τον Romain Grosjean ξανά σε ένα μονοθέσιο της F1 για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια. Αλλά είμαι ιδιαίτερα περήφανος που επιστρέφει σε ένα από τα μονοθέσια μας».
«O Romain και εγώ έχουμε συνεργαστεί καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του στην F1. Οπότε οι δοκιμές στο Mugello έχουν ιδιαίτερη σημασία και για τους δυο μας. Χαίρομαι που άρπαξε την ευκαιρία να έρθει και θα καθίσει πίσω από το τιμόνι μαζί μας. Μια μέρα που θα γίνει ακόμα πιο ξεχωριστή με την παρουσία πολλών μελών της αρχικής ομάδας που θα μαζευτούν για να τις παρακολουθήσουν. Θα είναι μια διασκεδαστική μέρα και ξέροντας τον Romain, γνωρίζω ότι θέλει να δώσει τον καλύτερό του εαυτό όπως πάντα. Δεν περίμενα τίποτα λιγότερο, αφού συζητάμε γι’ αυτό εδώ και αρκετό καιρό».

Ο Dominic Haines, μηχανικός αγώνων του Grosjean κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων σεζόν του στην Haas, θα είναι επίσης παρών, καθώς είναι ο επικεφαλής μηχανικός κληρονομιάς της Αμερικάνικης ομάδας όπως και ο Ian Staniforth, επίσης μακροχρόνιος μηχανικός του Γάλλου, θα είναι επίσης παρών στη δοκιμή.
Αυτό ήταν εφικτό μόνο φέτος, καθώς η Haas ξεκίνησε το πρόγραμμα TPC αρκετά πρόσφατα, χάρη στην πολύτιμη τεχνική συνεργασία με την Toyota Gazoo Racing. Μέχρι στιγμής ο ίδιος ο Komatsu οδήγησε μια Haas στο Goodwood Festival of Speed μαζί με τον ιδιοκτήτη της ομάδας Gene Haas.
Οι πρώην οδηγοί της Formula 1, Kamui Kobayashi και Kazuki Nakajima έχουν επίσης συμμετάσχει σε δοκιμές, ενώ η ομάδα έδωσε στους πρωταθλητές της Super Formula, Sho Tsuboi και Ritomo Miyata την ευκαιρία να οδηγήσουν για πρώτη φορά μονοθέσιο Formula 1. Ο νικητής αγώνων IndyCar και σχολιαστής του F1 TV, James Hinchcliffe, θα συμμετάσχει επίσης στη δοκιμή στο Mugello, οδηγώντας και αυτός για πρώτη φορά μονοθέσιο Formula 1, για κάποιο ειδικό πρόγραμμα της συνδρομητικής πλατφόρμας του πρωταθλήματος.