Skip to content Skip to footer

F1: Πιθανότητες αύξησης των αγώνων sprint από το 2027

Όπως όλα δείχνουν, οι αγώνες sprint ενδέχεται αυξηθούν σε δέκα ανά σεζόν ακόμη και από το 2027. Διαβάστε παρακάτω τους λόγους!

Συζητήσεις και φήμες κυκλοφορούν στον κόσμο της Formula 1 όσον αφορά τους αγώνες sprint, οι οποίοι είναι πιθανόν να αυξηθούν μέσα στις επόμενες αγωνιστικές σεζόν. Θυμίζουμε πως οι συγκεκριμένοι αγώνες εντάχθηκαν στο καλεντάρι μόλις πριν από την σεζόν του 2021, με σκοπό να γίνει το άθλημα πιο ελκυστικό όπως και να αυξηθεί η δράση στο αγωνιστικό τριήμερο.

Στην αρχή, υπήρχαν μόλις τρεις αγώνες sprint, αλλά από την σεζόν του 2023 και έπειτα έχουν αυξηθεί στους έξι. Καθώς τα γκραν πρι έχουν πλέον αυξηθεί σε 24,αυτό σημαίνει ότι μόλις το ένα τέταρτο των αγώνων έχει την ευκαιρία να φιλοξενήσει κάποιον αγώνα sprint κάθε σεζόν.

Παράλληλα, η γνώμη για το φορμάτ τόσο του κοινού όσο και των ίδιων των οδηγών τείνει να γίνεται όλο και πιο θετική με το πέρασμα του χρόνου, με αποτέλεσμα να αυξάνεται και ο ανταγωνισμός διότι όλο και περισσότεροι οργανωτές γκραν πρι αρχίζουν να «αγκαλιάζουν» την αξία που προσφέρουν.

Μέχρι τώρα η Formula 1 έχει κρατήσει τον θεσμό των έξι αγώνων sprint ανά σεζόν, και αυτές οι έξι θέσεις είναι αρκετά περιζήτητες με τους διοργανωτές του Βελγικού Γκραν Πρι να δηλώνουν ότι ήταν πολύ «τιμημένοι» που ήταν το μοναδικό Ευρωπαϊκό γκραν πρι που φιλοξένησε sprint αγώνα. Ωστόσο, αυτό ενδέχεται να αλλάξει, όπως ανέφερε ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, ο οποίος υπαινίχθηκε την αύξηση των αγώνων sprint. Για την ερχόμενη σεζόν ο αριθμός θα παραμείνει στους έξι.

Όμως όπως αναφέρει και το Autosport, οι συζητήσεις θα συνεχιστούν με σκοπό να αυξηθούν σε δέκα από το 2027, γεγονός που θα απαιτούσε στήριξη τόσο από τη FOM για τα εμπορικά δικαιώματα, όσο και από τις ομάδες αλλά και την FIA. «Πρέπει να πω ότι εκτός από μερικούς μεγαλύτερους σε ηλικία φανατικούς οπαδούς, όλοι θέλουν Σαββατοκύριακα sprint. Οι διοργανωτές πιέζουν για αυτή τη μορφή και τώρα και οι οδηγοί ενδιαφέρονται. Γίνομαι λίγο προκλητικός, αλλά οι ελεύθερες δοκιμές απευθύνονται σε υπερ-ειδικούς. Όσοι θέλουν να δουν περισσότερη δράση προτιμούν ένα Σαββατοκύριακο σπριντ. Υπάρχουν περισσότερα να συζητήσουμε και να σχολιάσουμε από την Παρασκευή – υπάρχουν οι κατατακτήριες – αλλά καταλαβαίνω ότι πρέπει να γίνει μέρος της κουλτούρας της F1». Είχε δηλώσει.

Εκτός των παραπάνω, ο Stefano Domenicali ανέφερε επίσης την ιδέα για αγώνες με αντίστροφη σειρά εκκίνησης αλλά και μικρότερες αποστάσεις γκραν πρι. Παρόλο που η FOM και η Liberty Media δεν εξετάζουν τα συγκεκριμένα, έχουν πυροδοτήσει μια ευρύτερη συζήτηση για το αν θα ήταν καλή ιδέα στο να προχωρήσει σε τέτοιες αλλαγές για να προσελκύσει το νεότερο κοινό.

Μάλιστα, ο Bobby Epstein – συνιδρυτής και διευθύνων συνεργάτης του Circuit Of The Americans στο Όστιν του Τέξας, το οποίο μάλιστα θα φιλοξενήσει σύντομα το Γκραν Πρι των Ηνωμένων Πολιτειών, δηλώνει πως δεν έχει παρατηρήσει μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις των εισιτηρίων ως αποτέλεσμα, αλλά επίσης πιστεύει ότι το φορμάτ έχει σημαντική αξία για τους θεατές. Συγκεκριμένα δήλωσε: «Νομίζω ότι απλώς δίνει μεγαλύτερη αξία στο εισιτήριο. Δεν ξέρω (αν) αυτό μεταφράζεται σε πολύ περισσότερες πωλήσεις εισιτηρίων, αλλά οι οπαδοί φαίνεται να το δέχονται. Δεν θεωρήθηκε αμέσως ως ένα επιθυμητό πλεονέκτημα και δεν οδήγησε απαραίτητα στις πωλήσεις εισιτηρίων για ένα διάστημα. Απλώς πιστεύω ότι αυξάνει την αξία του εισιτηρίου και δίνει στον κόσμο περισσότερα, κάτι που πάντα εκτιμούμε. Θέλουμε όσο το δυνατόν περισσότερη ψυχαγωγία για το Σαββατοκύριακο. Αν αγοράζουν ένα πάσο Σαββατοκύριακου και μένουν περισσότερες ώρες στην πίστα, αυτό είναι καλύτερο για εμάς, πιο ικανοποιημένοι. Δεν ξέρω αν οι άνθρωποι παίρνουν την απόφαση αγοράς τους για να έρθουν σε ένα γκραν πρι επειδή έχει αγώνα sprint ή όχι. Απλώς δεν το έχουμε δει να αλλάζει τα δεδομένα όσον αφορά τις πωλήσεις και τη ζήτηση, αλλά δεν έχω καμία αμφιβολία ότι είναι περισσότερο διασκεδαστικό, και αυτό μας ενδιαφέρει όλους.»

Επιπλέον, ο Tyler Epp – αντίστοιχος υπέυθυνος του Γκραν Πρι του Μαϊάμι, είχε δηλώσει πέρσι ότι οι αγώνες sprint έχουν αρχίσει να κάνουν την διαφορά στην Φλόριντα, ενώ ταυτόχρονα παραδέχτηκε ότι αρχικά ήταν σκεπτικός για την επίδραση των sprint, αλλά πλέον αναγνωρίζει την αξία τους. Όσον αφορά το Γκραν Πρι του Μαϊάμι, αξίζει να τονίσουμε πως ο πρώτος αγώνας sprint όντως αύξησε την προσελεύση των φιλάθλων την ημέρα του Σαββάτου. «Έκανα λάθος για τον αγώνα sprint, ανησυχούσα πολύ για την πρόταση αξίας εκεί, αλλά δεν θα μπορούσα να κάνω μεγαλύτερο λάθος. Τα σχόλια και τα δεδομένα που λάβαμε έδειξαν ότι χρόνο με το χρόνο η προσέλευσή μας αυξανόταν τα Σάββατα και ήταν εκεί νωρίς για έναν αγώνα sprint» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.

Ο Epstein έκανε δηλώσεις σχετικά με όσα ανέφερε ο Domenicali, στις οποίες παραδέχτηκε ότι το άθλημα αντιμετωπίζει θέματα με την ισσοροπία που οφείλει να διατηρήσει, αλλά θα στήριζε οτιδήποτε αποφασιστεί. «Νομίζω ότι ο Στέφανο θα το έκανε αυτό μόνο αν πίστευε ότι ήταν προς το συμφέρον του αθλήματος. Ένα από τα πράγματα που κάνουν τον Στέφανο τόσο λαμπρό ηγέτη είναι η ικανότητά του να βοηθά την F1 να εξελιχθεί και να παραμείνει επίκαιρη χωρίς να θυσιάζει την πλούσια κληρονομιά και παράδοση του αθλήματος. Είναι λοιπόν μια δύσκολη ισορροπία, αλλά το κάνει με πάθος και χωρίς να θυσιάζει τα συμφέροντα ούτε των οπαδών, ούτε των ομάδων ούτε των ανταγωνιστών. Θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στο να προσφέρουμε μια εξαιρετική εμπειρία στους οπαδούς και θα αφήσουμε τον Στέφανο να αποφασίσει τι είναι καλύτερο για το ίδιο το άθλημα. Του έχω απόλυτη εμπιστοσύνη.»