Το Γκραν Πρι Ουγγαρίας μας έδωσε αρκετά μαθήματα, μια μάχη για την νίκη και πάνω από όλα, ένα ακόμα γκρουπ νικητών και χαμένων!
Μια μάχη για τρείς, εξελίχθηκε σε ενδοοικογενειακή μάχη για δύο στο τέλος και ο Λάντο Νόρις κατάφερε αφενός να νικήσει, κρατώντας πίσω του στο τέλος τον Όσκαρ Πιάστρι και αφετέρου να πάρει μαζί του το μομέντουμ στην καλοκαιρινή διακοπή, όντας πλέον μόλις στο -9 από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας teammate του. Όμως ποιοι ξεχώρισαν στο Ουγγρικό Γκραν Πρι; Και ποιοι το έκαναν για καλό και ποιοι για κακό; Ας δούμε !
Νικητές: Λάντο Νόρις
Έχει κατηγορηθεί πολλάκις και πέρσι και φέτος, για διάφορους λόγους, αλλά περισσότερο για την έντονη δημόσια αυτοκριτική του που δεν αρμόζει σε έναν οδηγό που διεκδικεί τίτλο. Η ραγδαία βελτίωση του Πιάστρι από το 2023 έως και σήμερα απειλεί σοβαρά την ευκαιρία του για πρωτάθλημα και ο ίδιος φαίνεται να μην βελτιώνεται όσο ο teammate του. Όμως στην Ουγγαρία έδειξε «σφυγμό» και εκτέλεσε την -εντέλει- σωστή στρατηγική του ενός pit stop άψογα. Κατάφερε να έχει αξιοπρεπή ρυθμό με ελαστικά 30+ γύρων και στα δυο stint του και κράτησε τον Πιάστρι πίσω του στο τέλος για να «ψαλιδίσει» την διαφορά από τον Αυστραλό στους 9 βαθμούς. Είτε θεωρείς ότι «τον έσμπρωξε» η Mclaren είτε όχι, δεν αφαιρεί τίποτα από ότι έκανε έναν άψογο αγώνα, ύστερα από τον κακό πρώτο γύρο του.
Χαμένοι: Ferrari
Μπορεί ακόμα να μην ξέρουμε με 100% βεβαιότητα τον λόγο, με τις υποψίες να είναι αρκετές και να συγκεντρώνονται γύρω από το ride height της SF-25 και τον κίνδυνο υπερβολικής φθοράς στα skid blocks, όμως όποιος και εάν ήταν, σίγουρα η χαμένη ευκαιρία για μια νίκη «πόνεσε» τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο ίδιος όπως φαίνεται δεν έκανε κάτι λάθος. Η ομάδα όμως σίγουρα κάτι έκανε λάθος, ακόμα και όταν πρόκειται για την στρατηγική, με την Scuderia να «τσιμπάει» στο παιχνίδι της Mclaren και να βάζει αχρείαστα νωρίς τον Μονεγάσκο στα Pits και στις δύο περιπτώσεις. Είτε υπήρχε κίνδυνος αποκλεισμού λόγω φθοράς είτε όχι το φταίξιμο για την χαμένη ευκαιρία νίκης ή έστω βάθρου, είναι της ομάδας μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Όσο για το 2ο μονοθέσιο… θα τα πούμε στην συνέχεια.

Χαμένοι: Λιούις Χάμιλτον
Απαράδεκτος. Αυτή είναι η μια λέξη που χαρακτηρίζει την απόδοση του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή στην Ουγγαρία, μια από τις καλύτερές του πίστες στα χαρτιά. Δεν θα σταθώ τόσο στις δηλώσεις του όταν τελείωσαν πρόωρα οι κατατακτήριες δοκιμές καθώς θα ακολουθήσει ξεχωριστό άρθρο, όμως και στον αγώνα ο Βρετανός ήταν μακριά από οτιδήποτε το σημαντικό, με μέτριο έως κακό ρυθμό, μένοντας 12ος παρά το γεγονός ότι εκκίνησε με την σκληρή γόμα και θεωρητικά είχε το προβάδισμα προς το τέλος του αγώνα. Την ίδια ώρα ο 18χρονος Κίμι Αντονέλι που είχε ένα σερί κακών αγώνων εκκίνησε 15ος και πίσω του και τερμάτισε 10ος και μπροστά του…

Νικητές: Aston Martin
Αυτό τώρα πως έγινε; Από πότε η Aston Martin βάζει και τα δύο μονοθέσιά της στο Top 10 και τα κρατάει εκεί; Από ότι φαίνεται και οι ίδιοι δεν έχουν καταλάβει γιατί το Ουγκαρόρινγκ ταίριαξε τόσο καλά στην ΑMR-25 όμως η διαχείριση του αγώνα ήταν τόσο σημαντική όσο και οι κατατακτήριες του Σαββάτου. Αυτή έγινε με σωστό τρόπο και έτσι ο Αλόνσο τερμάτισε στην εκπληκτική 5η θέση και ο Στρόλ στην 7η, δίνοντας στην ομάδα το καλύτερο αποτέλεσμά της σε βαθμολογική συγκομιδή έπειτα από το περσινό Γκραν Πρι Καναδά, το οποίο της έδωσε πίσω και την 6η θέση στους κατασκευαστές από την Sauber.
Νικητές: Γκάμπριελ Μπορτολέτο
Ο Βραζιλιάνος αρχίζει και τραβάει επιτέλους τα βλέμματα πάνω του και του αξίζει! Για 3η φορά φέτος στους βαθμούς, «τσακίζοντας» τον teammate του για την καλύτερη επίδοση στην μέχρι τώρα rookie χρονιά του. 6η θέση και το Σάββατο και την Κυριακή, κρατώντας πίσω του και στα πρώτα στάδια του αγώνα τον Μαξ Φερστάπεν, πράγμα όχι εύκολο ακόμα και στο Ουγκαρόρινγκ. Ύστερα παρότι το πάλεψε δεν κατάφερε να προσπεράσει τον μάνατζέρ του και μέντορα Φερνάντο Αλόνσο, όμως με την επίδοσή του αυτή, έχει βάλει το όνομά του για τα καλά στις στήλες των media. Μπράβο Γκάμπι!
Χαμένοι: Red Bull
Αυτό το τριήμερο ήταν το φετινό ναδίρ της ομάδας του Μίλτον Κέινς η οποία πραγματικά εκτέθηκε ανεπανόρθωτα στην Ουγγαρία. Προβλήματα από την αρχή μέχρι και το τέλος με τις medium-high στροφές του Ουγκαρόρινγκ και όχι μόνο. Αποτέλεσμα; Η χειρότερη φετινή επίδοση της ομάδας σε θέμα ρυθμού, με αποτέλεσμα ο Μαξ Φερστάπεν να μην μπορεί στο τέλος του αγώνα ούτε καν να πλησιάσει την VCARB του Λίαμ Λόσον για την 8η θέση και τον Γιούκι Τσουνόντα να βολοδέρνει στο τέλος της κατάταξης ύστερα από εκκίνηση pit lane νικώντας μόνο τις εξίσου κακές Alpine. Τα καμπανάκια έχουν γίνει πλέον καμπάνες και δεν φαίνεται να σιωπούν …

Άξιοι αναφοράς:
Νικητές: Λίαμ Λόσον διότι έκανε άλλο ένα πολύ καλό τριήμερο νικώντας τον Χάτζαρ και παίρνοντας βαθμούς, ενώ κράτησε και τον Φερστάπεν πίσω του σχεδόν σε όλο το τελευταίο stint. Βελτιώνεται σταθερά ο Νεοζηλανδός!
Χαμένοι: Alpine διότι… χρειάζεται να πω και γιατί; 18 και 19 λέει η τελική κατάταξη, μακριά από οποιονδήποτε και οτιδήποτε.
Χαμένοι: Williams διότι ήταν ένα κακό τριήμερο που την βρήκε στην μέση του πουθενά. Ούτε στο «χάλι» της Alpine αλλά ούτε και κοντά σε βαθμούς.