Παρά τις έντονες αντιδράσεις όσον αφορά το διπλό υποχρεωτικό pit-stop που χρησιμοποιήθηκε στο Γκραν Πρι του Μονακό, όλα δείχνουν πως ο κανόνας θα τεθεί σε εφαρμογή και το 2026.
Η Formula 1 θέλοντας να ενισχύσει τον ενθουσιασμό για το Γκραν Πρι του Μονακό, πρόσθεσε έναν ειδκό κανόνα – την υποχρεωτική διπλή αλλαγή των ελαστικών. Το βασικό όραμα ήταν ότι με τη αναγκαστική διπλή «επίσκεψη» στα pits, θα ενισχύοταν η αβεβαίοτητα του αποτελέσματος σε μια πίστα όπου ο δρόμος είναι αρκετά στενός και οι προσπεράσεις ακόμη πιο δύσκολες. Παράλληλα. ήλπιζαν ότι η εφαρμογή ενός τέτοιου κανόνα θα απέτρεπε τον αγώνα από το να είναι πολυτάραχος.
Η συγκεκριμένη τακτική πυροδότησε έντονη αντιπαράθεση, καθώς πολλές ομάδες κατέφυγαν σε ανορθόδοξες στρατηγικές προκειμένουν να πείσουν τους οδηγούς τους να συνεργαστούν με κύριο σκοπό να παρεμποδίσουν τους αντιπάλους τους, με την δημιουργία κενού στην κυκλοφορία για να ευνοηθούν οι teammates τους. Πιο συγκεκριμένα, τόσο η Williams όσο και η Racing Bulls και η Mercedes επιστράτευσαντα δεύτερα μονοθέσιά τους για να «καθαρίσουν» τον δρόμο στα πρώτα τους μονοθέσια. Αυτό ουσιαστικά τους επέτρεπε να εκμεταλλευτούν ένα εικονικά «δωρεάν» pit-stop, πριν αλλάξουν ρόλους και επαναλάβουν την ίδια τακτική.
Μάλιστα ο οδηγός της Williams Κάρλος Σάινθ χαρακτήρισε την προσέγγιση αυτή ως «χειραγώγηση του αγώνα» και τόνισε πως εφόσον το πλάνο των δυο pit-stop παραμείνει ενεργό, θα πρέπει να γίνουν κάποιες σημαντικές αλλαγές.

«Είναι κάτι που σίγουρα δεν μου άρεσε να κάνω», είπε τότε. «Κάτι που σίγουρα το άθλημα θα έπρεπε να εξετάσει.Τελικά, οδηγείς δύο ή τρία δευτερόλεπτα πίσω από τον ρυθμό που μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο. Τελικά χειραγωγείς τον αγώνα και λίγο το αποτέλεσμα. Θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να μην μπορεί να γίνει αυτό στο μέλλον, επειδή έχω την αίσθηση ότι κάθε χρόνο οι άνθρωποι θα το κάνουν όλο και περισσότερο, και έχει ήδη γίνει τάση τα τελευταία χρόνια. Φοβάμαι ότι καθώς προχωράμε, οι ομάδες θα νιώθουν πιο άνετα να κάνουν αυτό που κάναμε εμείς και θα γίνει υπερβολικό». Είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.
Άυτή η διαμάχη οδήγησε τις ομάδες υπό σκέψη για το εάν θα πρέπει να επαναληφθεί αυτός ο κανονισμός και την ερχόμενη αγωνιστική σεζόν μιας και δεν υπήρχε στους κανονισμούς για το 2026.
Παρόλα αυτά, την προηγούμενη εβδομάδα το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού οργάνωσε μια ηλεκτρονική ψηφοφορία στην οποία τελικά εγκρίθηκε η ισχύ του κανονισμού των υποχρεωτικών δυο pit-stop. Μάλιστα, το άρθρο 6.3.6 αναφέρει ότι: «Για τον αγώνα στο Μονακό, κάθε οδηγός πρέπει να χρησιμοποιήσει τουλάχιστον τρία σετ ελαστικών οποιασδήποτε προδιαγραφής… κατά τη διάρκεια του αγώνα».
Η επαναφορά της στρατηγικής των δυο υποχρεωτικών στάσεων στα pits, αναμένεται να ωθήσει τις ομάδες στην αναζήτηση τρόπων που θα περιορίσουν το είδος χειραγώγησης που είδαμε πριν από μόλις λίγες εβδομάδες στον αγώνα του Μονακό.
Αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία, καθώς η επιτυχημένη εφαρμογή αυτής της τακτικής κυρίως από την Williams αλλά και από την Racing Bulls, καθιστά πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να την εφαρμόσει ξανά μια ομάδα που βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» – αφόσον εξασφαλίσει και στα δυο της μονοθέσια μια θέση στις μπροστινές του grid, με στόχο να αυξήσει τις πιθανότητες νίκης ή και βάθρου.
Ένας άκρως απογοητευμένος Τζόρτζ Ράσελ –καθώς τα δυο μονοθέσια της Williams τον κράτησαν εκτός, αναγκαζόμενος να κόψει το σικέϊν σε ένα σημείο της πίστας για να προσπεράσει τον Άλεξ Άλμπον- δήλωσε πως αυτός ο κανονισμός στο Μονακό, έκανε πολύ πιο εύκολο τον μπλοκαρισμό των άλλων μονοθεσίων.

«Το να οδηγείς τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω από τον ρυθμό εδώ είναι πανεύκολο», είπε. «Ο στρατηγός μας είπε ότι οτιδήποτε πλεονέκτημα ρυθμού μικρότερο από τρία δευτερόλεπτα έχει 0% πιθανότητα προσπέρασης. Χρειάζεσαι 4,5 δευτερόλεπτα για 50% πιθανότητα προσπέρασης.Έτσι, θα μπορούσες ουσιαστικά να βάλεις ένα αυτοκίνητο F2 εκεί έξω και να έχεις την ευκαιρία να κρατήσεις ένα αυτοκίνητο F1». Είχε δηλώσει.
Το μόνο που απομένει είναι να δούμε την ερχόμενη αγωνιστική σεζόν κατά πόσο θα μπορέσουν οι ομάδες να αλλάξουν τα δεδομένα. Για την ώρα, η δράση της Formula 1 συνεχίζεται με το Γκραν Πρι Ουγγαρίας σε μια έντονη μάχη ανάμεσα στις δυο McLaren– των Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις.