Skip to content Skip to footer

Ο Μπεν Σουλαγιέμ είναι πεπεισμένος ότι η F1 θα επιστρέψει στους κινητήρες V8

Ο πρόεδρος της FIA επανέλαβε την υποστήριξή του για τη μετάβαση της Formula 1 σε κινητήρες V8 ήδη από το 2029! Διαβάστε επίσης τι είπε για την πιθανότητα 12ης ομάδας!

Ο Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ εμμένει στην επιστροφή της Formula 1 στους κινητήρες V8 και το έδειξε για άλλη μια φορά με δηλώσεις του στα μέσα, στο πλαίσιο του τριημέρου του Βρετανικού Γκραν Πρι. Ο Σαουδάραβας πιστεύει ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να γίνει το 2029 – μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων φιλόδοξων μονάδων ισχύος του 2026 και προέτρεψε την Formula 1 προς την κατεύθυνση η οποία θα μετριάσει το κόστος.

Συγκεκριμένα δήλωσε τα εξής: «Για εμάς, οι V8 θα συμβούν. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος και χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός τρόπος. Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζω ότι μέχρι το 2029 θα έχει γίνει κάτι τέτοιο, αλλά τα καύσιμα είναι επίσης πολύ ακριβά και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά. Ο σημερινός κινητήρας είναι τόσο περίπλοκος, που δεν έχετε ιδέα, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 με 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν πάμε με έναν απλό V8, ας δούμε τι θα γίνει»

Η Formula 1 είχε κινητήρες V8 από το 2006 έως και το 2013.

Θυμίζουμε ότι η συζήτηση αυτή έχει ανοίξει καιρό τώρα, με την πλευρά του Μπεν Σουλαγιέμ αλλά και άλλων αξιωματούχων της FIA, να στηρίζουν ανοιχτά την μελλοντική μετάβαση της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμό σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες V10 ή (πιο πιθανά) V8, χάρη στους οποίους θεωρείται ότι θα υπάρχει μια εγγύηση για το μέλλον του αθλήματος σε περίπτωση που γίνει κάποιο σοβαρό γεγονός όπως μια οικονομική κρίση, ή σε περίπτωση αποχώρησης κατασκευαστών, όπως έγινε την διετία 2008-09 με την αποχώρηση τεράστιων brand όπως η BMW, η Τoyota και η Honda.

Μάλιστα έγινε συνάντηση της FIA με τις ομάδες και τους προμηθευτές κινητήρων στο περιθώριο του φετινού Γκραν Πρι Μπαχρέιν, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως παραγωγικό, με τις ομάδες να αποκλείουν βέβαια οποιαδήποτε αλλαγή πριν το 2029, με την συζήτηση όμως για το έτος εκείνο να παραμένει ανοιχτή, παρά την κάθετη στάση της Audi προς την ηλεκτροκίνηση, με άλλους προμηθευτές και ομάδες να έχουν μια μετριοπαθή στάση όπως η Mercedes ή και θετική όπως στην περίπτωση της Ferrari.

Mια επιστροφή στους V8 με μια πιο ήπια και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος θα είχε πιθανότατα περισσότερο νόημα, καθώς είναι πιο σχετική με τους κινητήρες που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα παραγωγής και θα είναι ταυτόχρονα ελαφρύτεροι από τους σημερινούς υβριδικούς κινητήρες, κάτι που θα ανταποκρινόταν στις εκκλήσεις για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1. Ο πρόεδρος της FIA μάλιστα προσέθεσε ότι ο στόχος είναι η μείωση του κόστους στα πάντα στο μισό.

Ο 63χρονος που ετοιμάζεται να διεκδικήσει την επανεκλογή του στον προεδρικό θώκο στα τέλη του έτους, απέναντι όπως φαίνεται στον Τιμ Μάγιερ, μίλησε επίσης για μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να προσελκύσει μια αμερικανική κατασκευάστρια, που μετουσιώθηκε με την συμμετοχή της General Motors υπό την ονομασία της Cadillac για το 2026, πλέον στοχεύει στη συμμετοχή της Κίνας.

Βέβαια δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Μπεν Σουλαγιέμ αναγνώρισε ότι οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμος και θα προσθέσει αξία στη σειρά.

«Θα έρθει η στιγμή που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να ανοίξουμε μια εκδήλωση ενδιαφέροντος. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε τις άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλά να πάμε και να το κάνουμε για χάρη του να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1» δήλωσε ο πρόεδρος της FIA και επιπλέον πρόσθεσε:

Η Κίνα φιλοξενεί από το 2004 αγώνα της Formula 1, o oποίος είναι εξαιρετική δημοφιλής!

«Έχουμε μια 11η ομάδα. Πιστεύω ότι θα πρέπει να εξετάσουμε την απόδοση της 11ης ομάδας και στη συνέχεια, αν υπάρξει ας πούμε μια Κινεζική [προσφορά], και θα μιλήσω εκ μέρους της FOM τώρα μπροστά σας, θα συμφωνήσουν σε αυτό, επειδή πρόκειται για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Αν υπάρχει μια ομάδα από την Κίνα, ας πούμε, και η FOM την εγκρίνει, και είμαι 100% σίγουρος ότι θα την εγκρίνει, δεν θα έβγαζε περισσότερα χρήματα με την είσοδο της Κίνας; Πιστεύω, ναι».

Είναι λογικό η Formula 1 να στρέψει την προσοχή της μελλοντικά στην Ασιατική αγορά, ύστερα από την τεράστια προσπάθεια (που συνεχίζεται) για την «κατάκτηση» του Αμερικάνικου κοινού και μια πιθανή ομάδα από την Κίνα θα προσφέρει στην Formula 1 τεράστια προσθετική αξία, καθώς από μόνη της έχει 1.4 δις πληθυσμό, ενώ συνολικά η αγορά της Ασίας μετριέται στα 4.8 δις κατοίκους, κάτι που σε συνδυασμό με την ολοένα και αυξανόμενη πιθανότητα διεξαγωγής αγώνα στην Ταϊλάνδη, θα δώσει τεράστια προώθηση στην Formula 1 εκεί.