Skip to content Skip to footer

F1: Εγκαταλείπεται -για την ώρα- η ιδέα των χαλύβδινων skid blocks

Όπως όλα δείχνουν η FIA δεν θα προχωρήσει στην υποχρεωτική εισαγωγή τους!

Η F1 εγκαταλείπει τα σχέδιά για χαλύβδινα μπλοκ ολίσθησης τα οποία θα γίνονταν υποχρεωτικά για επιλεγμένους αγώνες φέτος, ύστερα από την δοκιμή που έγινε στις ελεύθερες δοκιμές του Ισπανικού Γκραν Πρι. Η ιδέα αυτή προτάθηκε ως λύση για την αποφυγή περιστατικών φωτιάς τα οποία χαρακτήρισαν τόσο το τριήμερο του φετινού Ιαπωνικού Γκραν Πρι, όσο και του περσινού Κινεζικού Γκραν Πρι.

Παρά το κίνητρο της ασφάλειας πίσω από το σχέδιο, καθώς η FIA θεώρησε ότι τα μεταλλικά θραύσματα που εκτοξεύονται από τα χαλύβδινα μπλοκ ολίσθησης όταν δημιουργούνται σπινθήρες δεν θα διατηρούσαν τα υψηλά επίπεδα θερμότητας που διατηρούν τα μπλοκ από τιτάνιο – έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος να προσγειωθούν σπινθήρες στο γρασίδι και να προκαλέσουν πυρκαγιά, δεν πείστηκαν όλες οι ομάδες ότι ήταν ο σωστός δρόμος που έπρεπε να ακολουθήσει η Formula 1. Ορισμένες ομάδες ανησυχούσαν για το επιπλέον βάρος των ατσάλινων μπλοκ ολίσθησης, τα οποία είναι βαρύτερα από το τιτάνιο κατά περίπου 750 γραμμάρια, ενώ άλλες φοβούνταν ότι θα φθείρονταν πολύ πιο γρήγορα.

Ένα τέτοιο σενάριο θα μπορούσε να αναγκάσει τις ομάδες να «σηκώσουν» τα μονοθέσιά τους για να προστατεύσουν τα μπλοκ ολίσθησης και αυτό ως αποτέλεσμα θα είχε επιπτώσεις στην αεροδυναμική πλατφόρμα του μονοθεσίου.

Στον απόηχο των δοκιμών της Βαρκελώνης, η FIA αναθεώρησε τα σχέδιά της για να καταστήσει τα ατσάλινα μπλοκ ολίσθησης υποχρεωτικά σε επιλεγμένους αγώνες φέτος, όπου οι πίστες ήταν επενδυμένες με γρασίδι. Σε δήλωσή της η FIA τόνισε ότι: «Μετά την ανάλυση των δοκιμών με τα μπλοκ ολίσθησης από ανοξείδωτο χάλυβα στη Βαρκελώνη, η FIA αναθεώρησε το σχέδιο εφαρμογής που περιγράφεται στην TD015 (Technical Directive 015).
Τα μπλοκ ολίσθησης από τιτάνιο θα παραμείνουν το υποχρεωτικό υλικό για το υπόλοιπο της σεζόν.»

«Ωστόσο, ζητείται από τις ομάδες να έχουν διαθέσιμα μπλοκ ολίσθησης από ανοξείδωτο χάλυβα σε όλους τους αγώνες, καθώς μπορεί να γίνουν υποχρεωτικά, αν συμβούν παρόμοια περιστατικά πυρκαγιάς στο γρασίδι, όπως αυτά που παρατηρήθηκαν στη Σουζούκα στις αρχές του έτους. Πρόσθετες δοκιμές των μπλοκ ολίσθησης από ανοξείδωτο ατσάλι θα διεξαχθούν σε επιλεγμένους αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν για να υποστηριχθεί η περαιτέρω αξιολόγηση».

Εναλλακτικές λύσεις έχουν προταθεί όπως ο ψεκασμός του γρασιδιού με πυρίμαχα υλικά, όμως αυτή η λύση δεν φαίνεται να είναι η επιθυμητή. Μόνο σίγουρο είναι ότι όπως φαίνεται η ιδέα εγκαταλείπεται προσωρινά, αλλά όχι μόνιμα, καθώς η FIA