Με αφορμή την ανανέωση του Μεξικάνικου Γκραν Πρι μέχρι και το 2028, ας ρίξουμε μια ματιά στα τρέχοντα συμβόλαια των αγώνων της Formula 1!
Οι ανανεώσεις αγώνων της Formula 1 συνεχίστηκαν καθώς οι φήμες περί επικείμενης ανανέωσης του Μεξικάνικου Γκραν Πρι μετουσιώθηκαν την Τετάρτη σε επέκταση συνεργασίας με την F1 έως και το 2028. Έτσι ο αγώνας που διεξάγεται στην πίστα Autodromo Hermanos Rodriguez μπήκε στην λίστα των ανανεώσεων μαζί με άλλα Γκραν Πρι όπως του Μονακό, του Καναδά και του Βελγίου που τον τελευταίο χρόνο επέκτειναν την συνεργασία τους με την Formula 1. Ας δούμε αναλυτικά όμως τα τρέχοντα συμβόλαια των 24 αγώνων της Formula 1:
!!!Ενημέρωση. Λίγο πριν το FP1 για το Γκραν Πρι του Μαιάμι ανακοινώθηκε η επέκταση του αγώνα έως και το 2041. Το άρθρο έχει ανανεωθεί αναλόγως!
Γκραν Πρι Εμίλια Ρομάνια & Γκραν Πρι Λάς Βέγκας – 2025
Δύο περιπτώσεις που δεν είναι καθόλου όμοιες. Το Γκραν Πρι της Εμίλια Ρομάνια, που διεξάγεται στην πίστα της Ίμολα διανύει ήδη τον τελευταίο χρόνο του συμβολαίου του και όλα δείχνουν πως δεν θα συνεχίσει την παρουσία που έχει από το 2021 στο πρόγραμμα της Formula 1. Πρόσφατα μάλιστα το παραδέχτηκε ο ίδιος ο Πρόεδρος και CEO της F1, Στέφανο Ντομενικάλι, ο οποίος τόνισε πως «Θα είναι όλο και πιο δύσκολο να έχουμε δύο αγώνες στην ίδια χώρα, επειδή το ενδιαφέρον για τη F1 αυξάνεται και είναι μια κατάσταση που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τους επόμενους μήνες. Είναι δύσκολο αυτή η κατάσταση με την Ίμολα και τη Μόντσα να συνεχίσει να υπάρχει μαζί στο ημερολόγιο για πολύ καιρό».

Η παραπάνω δήλωση είναι τουλάχιστον υποκριτική βέβαια, καθώς την ίδια ώρα οι Η.Π.Α έχουν τρείς αγώνες στο καλεντάρι, με το Γκραν Πρι του Μαϊάμι, το Γκραν Πρι της Αμερικής στο Όστιν και το Γκραν Πρι του Λας Βέγκας. Το πολυσυζητημένο Γκραν Πρι που διεξάγεται τα τελευταία δύο χρόνια στην Sin City, βρίσκεται επίσης στον τελευταίο χρόνο του συμβολαίου που υπέγραψε το 2023, όμως σύμφωνα με τις πληροφορίες που διαχέονται, αναμένεται άμεσα επέκταση της συνεργασίας του Λάς Βέγκας με την Formula 1, με την πρόεδρο του αγώνα Έμιλι Πρέιζερ να δηλώνει πρόσφατα στο The Athletic πως «Όπως συμβαίνει με όλα, τα συμβόλαια τελειώνουν. Ωστόσο, με όλους τους διαφορετικούς ενδιαφερόμενους φορείς στο Λας Βέγκας, περνάμε από μια διαδικασία ανανέωσης, οπότε αισθανόμαστε πολύ άνετα ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί»

Μια υποσημείωση κάπου εδώ καθώς το 2025 θα είναι η τελευταία φορά που η πίστα της Βαρκελώνης θα φιλοξενήσει αγώνα F1, καθώς από το 2026 η νέα πίστα πόλης στην Μαδρίτη ονόματι Madring θα αναλάβει την φιλοξενία του Ισπανικού Γκραν Πρι.
Γκραν Πρι Αζερμπαιτζάν – Γκραν Πρι Αμερικής & Γκραν Πρι Ολλανδίας – 2026
Τα Γκραν Πρι Αζερμπαιτζάν και Αμερικής που διεξάγονται σε Μπακού και Όστιν αντίστοιχα έχουν συμβόλαια σε ισχύ μέχρι και το επόμενο έτος και μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν έγκυρες πληροφορίες για το εάν θα προκύψει κάποια ανανέωση. Το ίδιο δεν ισχύει για την περίπτωση του Γκραν Πρι Ολλανδίας, το οποίο ήδη έχει ανακοινωθεί ότι δεν θα συνεχιστεί μετά το 2026, λόγω του αυξανόμενου κόστους. Μάλιστα ο διευθυντής του αγώνα που διεξάγεται στο Ζάντβορτ, Ρόμπερτ Φαν Όβερνταικ τόνισε πως «Εμείς και το βρετανικό Γκραν Πρι στο Σίλβερστοουν είμαστε οι μόνοι αγώνες που πρέπει να λειτουργούν χωρίς καμία κυβερνητική υποστήριξη». Είχε τονίσει δε πως ο αγώνας ήταν οργανωμένος καθαρά από σύμπραξη ιδιωτών καθώς είχε δηλώσει πως «Είμαστε μια ιδιωτική επιχείρηση και πρέπει να εξισορροπήσουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από τη συνέχιση της διοργάνωσης της εκδήλωσης με άλλους κινδύνους και ευθύνες.»

Γκραν Πρι Σιγκαπούρης & Μεξικού – 2028
Ο σταθερός νυχτερινός προορισμός της Formula 1 έχει συμβόλαιο μέχρι και το 2028 και η λογική λέει πως η όποια προσέγγιση για ανανέωση θα αρχίσει στα τέλη του 2026 ή το 2027.

Την ίδια ώρα μέχρι το έτος αυτό θα διεξάγεται και το Γκραν Πρι Μεξικού που είναι η πιο πρόσφατη ανανέωση που έχει γίνει καθώς ανακοινώθηκε την Τετάρτη.
Γκραν Πρι Ιαπωνίας – 2029
Μόλις τον Φλεβάρη του 2024 ανακοινώθηκε η επέκταση συμβολαίου για το Ιαπωνικό Γκραν Πρι, με την Σουζούκα να παραμένει μέχρι και το 2029 στο καλεντάρι της Formula 1.

Γκραν Πρι Αυστρίας, Άμπου Ντάμπι, Βραζιλίας, Κίνας & Σαουδικής Αραβίας – 2030
Τα παραπάνω Γκραν Πρι έχουν θέση για αρκετά ακόμα χρόνια, με την Κίνα πλέον να έχει σταθεροποιήσει ξανά την παρουσία της, ύστερα από τα χρόνια της πανδημίας στα οποία ήταν απούσα.

Γκραν Πρι Καναδά, Ιταλίας, Βελγίου* & Μονακό – 2031
Πρόσφατα ο Καναδάς, το Μονακό και η Ιταλία σιγούρεψαν την θέση τους στο καλεντάρι με τις ανανεώσεις συμβολαίων που έγιναν το 2024. Το Γκραν Πρι Βελγίου επέκτεινε και αυτό την συνεργασία του με την Formula 1, όμως θα είναι η πρώτη πίστα που θα μπει σε πρόγραμμα εναλλαγών με άλλους αγώνες (rotation) καθώς δεν θα έχουμε Βελγικό Γκραν Πρι τα έτη 2028 και 2030.

Γκραν Πρι Ουγγαρίας & Κατάρ – 2032
Το 2023 και οι δύο αγώνες υπέγραψαν την επέκταση συνεργασίας που θα τους κρατήσει στο καλεντάρι μέχρι και το 2032, με τους Ούγγρους να υπόσχονται μάλιστα αναβαθμίσεις στο Hungaroring.

Γκραν Πρι Μεγάλης Βρετανίας – 2034
Μόλις πέρσι ανακοινώθηκε ότι η θέση του Σίλβερστοουν είναι ασφαλής για την επόμενη δεκαετία στο πρόγραμμα.

Γκραν Πρι Ισπανίας – 2035
Μαζί με την ανακοίνωση ότι η Μαδρίτη θα αντικαταστήσει την Βαρκελώνη ως οικοδέσποινα του Ισπανικού Γκραν Πρι, ήρθε και η είδηση ότι θα βρίσκεται στο πρόγραμμα για τα επόμενα δέκα χρόνια τουλάχιστον.

Γκραν Πρι Μπαχρέιν – 2036
Ο πλέον μόνιμος σταθμός για τις χειμερινές δοκιμές της Formula 1, θα παραμείνει στο πρόγραμμα για τα επόμενα 11 χρόνια.

Γκραν Πρι Αυστραλίας – 2037
To 2o μεγαλύτερο συμβόλαιο από όλα ανήκει στο Γκραν Πρι Αυστραλίας, το οποίο θα βρίσκεται για πολλά ακόμα χρόνια στο πρόγραμμα, καθώς στα τέλη του 2022 ανακοινώθηκε περαιτέρω επέκταση δύο ετών στο ήδη υπάρχων συμβόλαιο που είχε υπογράψει μέχρι το 2035.

Γκραν Πρι Μαιάμι – 2041
Είδηση κυριολεκτικά της τελευταίας στιγμής καθώς την Παρακσευή λίγο πριν το FP1 ανακοινώθηκε η επέκταση συνεργασίας με το Μαιάμι, το οποίο θα βρίσκεται στο πρόγραμμα μέχρι και το 2041!
