Σκέφτεται την κατάργηση του Cost Cap ο Μπεν Σουλαγιέμ, δείτε τι δήλωσε στο περιθώριο του Γκραν Πρι Μαϊάμι!
Την πιθανότητα κατάργησης του Cost Cap λαμβάνει υπόψιν του ο Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ σύμφωνα με ρεπορτάζ του Associated Press, με τον Σαουδάραβα να δηλώνει πως δεν βρίσκει το νόημα ύπαρξής του.
Παρόλο που το cost cap έχει συμβάλει στην δημιουργία ενός πιο εξισορροπημένου και δίκαιου πεδίου ανταγωνισμού και θεωρείται ως βασικός πυλώνας της πρόσφατης κερδοφορίας των ομάδων και της βιωσιμότητάς τους, σύμφωνα με το AP, ο Μπεν Σουλαγιέμ ερευνά και εξετάζει την πιθανότητα κατάργησής του.
Κατά την διάρκεια του τριημέρου του πρόσφατου Γκραν Πρι Μαϊάμι αναφέρεται πως ο Σαουδάραβας πρόεδρος της FIA δήλωσε τα εξής: «Κοιτάζω το ανώτατο όριο κόστους και απλά προκαλεί πονοκέφαλο στη FIA. Ποιο είναι λοιπόν το νόημα του; Δεν βλέπω το νόημα. Πραγματικά δεν το βλέπω». Το cost cap για το έτος 2025 έχει οριστεί στα 140 εκ. δολάρια (περίπου 123 εκ ευρώ)
Το Cost Cap εισήλθε στην Formula 1 το 2021 και είναι ένα όριο το οποίο εφαρμόζεται στα έξοδα και των 10 ομάδων (προσεχώς 11) που συμμετέχουν στην F1 και στο οποίο συμπεριλαμβάνονται όλες οι δαπάνες τους σε μια ημερολογιακή χρονιά πλην μερικών εξαιρέσεων. Σκοπός να δημιουργήσει ένα πιο εξισορροπημένο πεδίο ανταγωνισμού, όπου οι μεγάλες ομάδες δεν θα έχουν το προβάδισμα έναντι των μικρών και δεν θα μπορεί κάποια ομάδα να λύσει ένα πρόβλημα απλά «ρίχνοντας χρήμα» σε αυτό.
Το cost cap δεν περιλαμβάνει:
1)Τα έξοδα του τομέα του marketing
2)Τους μισθούς και όλα τα επιπλέον έξοδα των οδηγών μιας ομάδας
3)Τους μισθούς και όλα τα επιπλέον έξοδα σχετικά με τους τρεις υψηλότερα αμειβόμενους υπάλληλους μιας ομάδας
4)Όλα τα έξοδα σχετικά με τον τομέα κληρονομιάς (heritage) σε όσες ομάδες τον διατηρούν (πχ. η διαχείριση/έκθεση των παλιών μονοθεσίων)
5)Διάφορες άλλες δαπάνες όπως κόστη ταξιδιών και διαμονής του προσωπικού, κατασκευή/συντήρηση κινητήρων ή/και προμήθειά τους σε τρίτες ομάδες κλπ.
