Ο Charles Leclerc δηλώνει ότι η πρόοδος της Ferrari την επόμενη χρονιά θα είναι καθοριστικής σημασίας για το μέλλον του, προειδοποιώντας ότι η σεζόν θα είναι «τώρα ή ποτέ» για τις ελπίδες της Scuderia!
Μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη σεζόν το 2025, στην οποία η Ferrari δεν κέρδισε κανέναν αγώνα και οι οδηγοί της πάλεψαν με ένα προβληματικό -εξ’ αρχής- μονοθέσιο, ο Μονεγάσκος ελπίζει πως η έγκαιρη δέσμευση πόρων για το επόμενο έτος θα αποδώσει με την έναρξη της νέας εποχής κανονισμών, με την Scuderia να έχει στρέψει πλήρως την προσοχή της στο μονοθέσιο του 2026, από τον Απρίλιο, όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο επικεφαλής, Fred Vasseur.
Ωστόσο, δεν τρέφει αυταπάτες για το πόσο κρίσιμο είναι η ομάδα να ξεκινήσει δυναμικά με τους νέους κανονισμούς. Και γι’ αυτό, παρά το μακροχρόνιο συμβόλαιό του με τη Ferrari, ο Leclerc έχει ήδη συνδεθεί με άλλες ομάδες ως φημολογίας μέσα στα paddock και υπαινίσσεται ότι η επόμενη χρονιά μπορεί να καθορίσει το μέλλον του και το αν αυτό θα είναι με την ομάδα της καρδιάς του ή μακριά από αυτή.

Ο Leclerc έχει επανειλημμένως αποδείξει το ότι είναι ένας οδηγός επάξιος για να διεκδικήσει πρωτάθλημα, όμως η Ferrari σπανίως του έχει δώσει την ευκαιρία αυτή, με το πρώτο μισό του 2022, να είναι ότι πιο κοντά σε διεκδίκηση τίτλου έχει βιώσει στα επτά χρόνια παρουσίας του στην ομάδα, έχοντας κερδίσει μόλις οκτώ αγώνες, ενώ έχει κατακτήσει 27 pole position.
Η Ferrari σπατάλησε το momentum που έχτισε το 2024, όπου έχασε το πρωτάθλημα κατασκευαστών για μόλις 14 βαθμούς από την McLaren, με τις προσδοκίες για τον πρώτο τίτλο έπειτα από 17 χρόνια να καταρρίπτονται κατευθείαν από την σταθερά ελλιπή απόδοση της SF-25, με τον ίδιο να καταφέρνει παρόλα αυτά να πάρει επτά βάθρα αλλά και μια Pole Position στο Hungaroring, όμως η Ferrari έπεσε στην 4η θέση, 71 βαθμούς μακριά από την 2η Mercedes και 435 βαθμούς (πάνω από το διπλάσιο της ίδιας της συγκομιδής της) μακριά από την back to back πρωταθλήτρια McLaren!
Ερωτηθείς για το αν, με βάση τις σημερινές δυσκολίες, εξακολουθεί να πιστεύει ότι μπορεί να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής με τη Ferrari, απάντησε: «Το πιστεύω», μιλώντας στα μέσα ύστερα από το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, προσθέτοντας «Και η επόμενη χρονιά θα είναι κρίσιμη».

O 28χρονος πιστεύει ότι η θέση στην οποία θα βρεθούν οι ομάδες του χρόνου θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη μεσοπρόθεσμη πορεία τους στη Formula 1, με πολλές ομάδες να έχουν από νωρίς στρέψει τις αεροδυναμικές τους ομάδες στην ανάπτυξη της νέας γενιάς μονοθεσίων, με τον συνδυασμό σασί αλλά και κινητήριας μονάδας να είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για επιτυχία, με πολλαπλές πηγές να αναφέρουν πως η Mercedes είναι η πιο καλά προετοιμασμένη ομάδα.
«Είναι δύσκολο, αλλά την ίδια στιγμή, ειλικρινά, πιστεύω ότι όλη η ομάδα έχει τεράστιο κίνητρο για του χρόνου, γιατί είναι μια τόσο μεγάλη αλλαγή, μια τεράστια ευκαιρία να δείξουμε τι είναι ικανή να κάνει η Ferrari. Και είναι τώρα ή ποτέ. Οπότε πραγματικά ελπίζω ότι θα ξεκινήσουμε αυτή τη νέα εποχή με το δεξί, γιατί, ναι, είναι σημαντικό για τα τέσσερα χρόνια που ακολουθούν».
Ο Leclerc πιστεύει ότι η τελική εικόνα για το πόσο καλή είναι μια ομάδα μπορεί να μη φανεί άμεσα, ούτε στις δοκιμές ούτε στους πρώτους αγώνες, αλλά θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη μέχρι το πρώτο τρίτο της σεζόν.

Όταν ρωτήθηκε αν θεωρεί ότι για οποιαδήποτε ομάδα που δεν πετύχει του χρόνου, θα είναι μακρύς ο δρόμος της επιστροφής, απάντησε: «Ναι, νομίζω πως θα είναι. Ίσως όχι στους πρώτους τρεις-τέσσερις αγώνες, αλλά μέχρι τον έκτο-έβδομο θα έχουμε μια καλή εικόνα για το ποιες ομάδες θα κυριαρχήσουν στα επόμενα τέσσερα χρόνια».
Ο επικεφαλής της Ferrari, Fred Vasseur, δεν συμμερίζεται την οπτική που παρουσιάζει ο Μονεγάσκος όμως και λέει ότι δεν αισθάνεται κάποια μεγαλύτερη «επείγουσα ανάγκη» για τη Ferrari να αποδώσει.
«Προσπαθούμε απλώς να κάνουμε καλύτερη δουλειά σε κάθε πυλώνα της απόδοσης – στον κινητήρα, στο κιβώτιο, στην αεροδυναμική, στο set-up, στον προσομοιωτή. Αυτό είναι το DNA αυτού που κάνουμε. Αλλά όλοι μας, δεν είναι ότι μια ομάδα ξυπνάει το πρωί και λέει: “Δεν κάνουμε καλή δουλειά, πρέπει να πιέσουμε”» τόνισε ο Vasseur.
«Πίστεψέ με, νομίζω ότι ο Max [Verstappen] πιέζει την ομάδα στα όριά της. Ο Lando [Norris] πιέζει την ομάδα στα όριά της, και ειλικρινά, ως ομάδα F1, αυτό είναι κάτι που περιμένουμε. Είναι μέρος της δουλειάς τους. Αλλά αν ο Charles και ο Lewis [Hamilton] ήταν πολύ ευχαριστημένοι με το μονοθέσιο και με όλα, εγώ θα ήμουν απελπισμένος. Αυτό είναι πιο θετικό παρά αρνητικό».

