Ο Ολυμπιακός αντιμετώπισε στο ΣΕΦ της Μονακό και Χάποελ Τελ Αβίβ για την 7η και 8η αγωνιστική της EuroLeague αντίστοιχα, με τους «ερυθρόλευκους» να κατακτούν την νίκη σε ένα από τα δυο παιχνίδια, εκθέτοντας αδυναμίες αλλά κερδίζοντας σημαντικά πράγματα ενόψει της δύσκολης συνέχειας.
Η μαεστρία του Μάικ Τζέιμς
Είναι προφανές ότι ο Ολυμπιακός παρουσίασε πρόβλημα στην επίθεση απέναντι στη Μονακό . Το βασικό του ζήτημα, ωστόσο, εντοπίστηκε στην άμυνα. Αυτό αποδεικνύεται όχι μόνο από τους 92 πόντους που δέχθηκε, αλλά κυρίως από ένα άλλο στατιστικό στοιχείο: οι Πειραιώτες επέτρεψαν στους Μονεγάσκους 1,18 πόντους ανά κατοχή — την πιο αρνητική φετινή τους επίδοση με διαφορά. Για σύγκριση, πριν από το συγκεκριμένο παιχνίδι, η ομάδα δεχόταν μόλις 0,96 πόντους ανά κατοχή στη EuroLeague.

Κεντρικό πρόσωπο σε όλα αυτά για τη Μονακό ήταν ο Μάικ Τζέιμς. Ο Αμερικανός γκαρντ πραγματοποίησε εντυπωσιακή εμφάνιση, ολοκληρώνοντας το ματς με 23 πόντους και 10 ασίστ σε 32 λεπτά συμμετοχής. Μάλιστα, οι 10 ασίστ του οδήγησαν σε επιπλέον 22 πόντους για τη Μονακό. Με λίγα λόγια, ο Τζέιμς είχε άμεση συμβολή στους 45 από τους 92 πόντους της ομάδας του — ένα εντυπωσιακό στατιστικό επίτευγμα.
Ο καταλυτικός Ντιάλο και ο «κρυπτονίτης» του physicallity
O Άλφα Ντιάλο έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην κατάκτηση της νίκης από την Μονακό αφού πέτυχε 27 πόντους με 11/13 σουτ (3/4 τρίποντα) σε 35 λεπτά συμμετοχής.
Ταυτόχρονα, τόσο ο ίδιος όσο και ο Μπλόσομγκεϊμ συνέβαλαν στο να εκθέσουν την «αχίλλειο πτέρνα» του Ολυμπιακού, το physicality. Η Μονακό ματσάρει καλά απέναντι στους «ερυθρόλευκους» είχε και τα κορμιά και την αθλητικότητα να πιέσει όλες τις γραμμές πάσας, να εμποδίσει την motion offence της ομάδας του Πειραιά και να την αναγκάσει να πηγαίνει σε ατομικές προσπάθειες πολύ τρίπλα και pick n Roll.

Έναν τρόπο παιχνιδιού που ο αναγεννημένος Τάιλερ Ντόρσεϊ παίζει εξαιρετικά και για αυτό πραγματοποίησε εξαιρετική εμφάνιση δεν έφτανε όμως για να νικηθούν οι Μονεγάσκοι, που στρατηγικά εμπόδισαν όλα τα άλλα επιθετικά όπλα του Ολυμπιακού, προεξάρχοντος του Σάσα Βεζένκοφ.
Ο Τζάρον Μπλόσομγκεϊμ, που είχε το υψηλότερο +/− στην ομάδα του με +13, ανέλαβε – για ακόμη μια φορά – την αποστολή να περιορίσει τον αστέρα του Ολυμπιακού, με τον Μίροτιτς να τον αντικαθιστά περιστασιακά για να του προσφέρει ανάσες. Ο Αμερικανός λειτουργούσε ουσιαστικά σαν “καθρέφτης” του Βεζένκοφ, καθώς παρέμενε συνεχώς απέναντί του, επικεντρωμένος αποκλειστικά πάνω του, σε σημείο που πολλές φορές αγνοούσε τελείως την πορεία της μπάλας για να μην τον χάσει από τα μάτια του.

Έτσι η Μονακό κατάφερε να πάρει άλλη μια νίκη απέναντι στον Ολυμπιακό, εκθέτοντας με παρόμοιο τρόπο με αυτόν που έκανε στο Άμπου Ντάμπι, της αδυναμίες των Πειραιωτών θυμίζοντας τις καταστάσεις που πρέπει να δουλέψουν αν θελουν να είναι ξανά στο κορυφαίο επίπεδο.
Οι νίκες είναι νίκες ακόμη και αν είναι «άσχημες»
Οι «ερυθρόλευκοι» υποδέχτηκαν την Χάποελ για την 8η αγωνιστική της EuroLeague και παρ΄ότι δεν έπιασαν σε καμία περίπτωση τα στάνταρ απόδοσης που μας έχουν συνηθίσει κατάφεραν να επικρατήσουν στην «σκυλομαχία», παίζοντας εξαιρετική άμυνα και με σωστές αποφάσεις στο τέλος.
Ένα από τα κλειδιά της νίκης ήταν η εξαιρετική άμυνα επάνω στον Μίτσιτς. Σε μια αναμέτρηση ανάμεσα σε δύο ιδιαίτερα ταλαντούχες ομάδες, το παιχνίδι κρίθηκε στη σωματική επαφή και στην ένταση. Οι άμυνες κυριάρχησαν, κάτι που αποτυπώνεται και στο χαμηλό σκορ. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο Ολυμπιακός έδειξε ξεκάθαρα πως ο κύριος στόχος του ήταν να περιορίσει τη δράση του Βασίλιε Μίτσιτς. Και όπως φάνηκε από το τελικό αποτέλεσμα, το κατάφερε, κρατώντας τον Σέρβο γκαρντ στους 10 πόντους με 3/13 σουτ (1/5 δίποντα, 2/8 τρίποντα, 2/2 βολές), ενώ είχε επίσης 3 ασίστ και 4 λάθη σε 25 λεπτά συμμετοχής.

Ο Ολυμπιακός φρόντισε να δυσκολέψει σε κάθε φάση τον Μίτσιτς, εμποδίζοντάς τον να βρει χώρο είτε για εκτέλεση είτε για δημιουργία. Ολόκληρη η αμυντική λειτουργία των «ερυθρολεύκων» ήταν σχεδιασμένη πάνω του, με αποτέλεσμα ένα επιθετικό και δημιουργικό «υπερόπλο» των Ισραηλιτών να περιοριστεί.
Η ευφυΐα του Γουόκαπ
Ο Ολυμπιακός έφτασε ένα βήμα πριν την ήττα. Με το σκορ στο 60-58, η Χάποελ είχε την κατοχή από την πλάγια γραμμή. Εκείνη τη στιγμή, ο Γουόκαπ έκανε την κίνηση που έμελλε να καθορίσει την έκβαση του αγώνα. Οι περισσότεροι θα σταθούν στο επιθετικό φάουλ που κέρδισε από τον Μίτσιτς· το ουσιαστικό, όμως, είναι ο τρόπος με τον οποίο το προκάλεσε.
Κανονικά, ο νατουραλιζέ γκαρντ θα έπρεπε να μαρκάρει τον Μίτσιτς, ενώ ο Γουόρντ θα είχε αναλάβει τον Μπράιαντ, ο οποίος εκτελούσε την επαναφορά. Ο Γουόκαπ, ωστόσο, διάβασε σωστά την τακτική διάταξη της Χάποελ και ζήτησε από τον συμπαίκτη του να αλλάξουν ρόλους, ώστε να μαρκάρει ο ίδιος την επαναφορά, προβλέποντας ότι ο Μίτσιτς θα κινηθεί προς την κορυφή του γηπέδου. Κατά τη διάρκεια της φάσης, δεν παρακολουθεί καν την πορεία της μπάλας — έχει το βλέμμα του αποκλειστικά πάνω στον Σέρβο. Μόλις τον βλέπει να ανεβαίνει, κινείται αστραπιαία μπροστά του, με αποτέλεσμα ο Μίτσιτς να τον σπρώξει και να χρεωθεί με επιθετικό φάουλ.

Δεν είναι μάλιστα η πρώτη φορά που ο Τεξανός κέρδιζει ένα τέτοιο φάουλ καθώς είναι πολλές οι φορές που προβλέπει αντίστοιχες φάσεις και καταφέρνει να κάνει την διαφορά ανακτώντας την κατοχή της μπάλας.
Αλήθειες και ψέματα για την εικόνα της διαβολοβδομάδας
Ο Ολυμπιακός δεν κατάφερε να κερδίσει για άλλη μια φορά τον κακό του «δαίμονα», όπως έχει εξελιχθεί η Μονακό με τον Βασίλη Σπανούλη στον πάγκο της. Η αδυναμία απέναντι στην σκληρή άμυνα φάνηκε για άλλη μια φορά, ενώ οι αλλαγές και τα ροτέισον στην άμυνα δείχνουν να δυσλειτουργούν προς το παρών.
Από την άλλη, σε μια μάχη εξ ΄ουδετέρωσης απέναντι στην Χάποελ του Δημήτρη Ιτούδη κατάφερε να επικρατήσει, αυτήν την φορά με όπλο το physicality, και γλίτωσε από μια δεύτερη συνεχόμενη ήττα στην έδρα του.
Η ομάδα ακόμη δεν έχει σεταριστεί, δείχνει να έχει περισσότερη αθλητικοτήτα και επιλογές στο σκοράρισμα από άλλες σεζόν, όμως έχει σημαντικά προβλήματα στην άμυνα και δείχνει να «μασάει» απέναντι σε σκληρές άμυνες. Εν αναμονή της επιστροφής του Κίναν Έβανς μένει να δούμε αν οι «ερυθόλευκοι» θα καταφέρουν να καμουφλάρουν τις αδυναμίες τους ώστε να παραμείνουν σε υψηλό επίπεδο.

