Μάριος Γαντζούδης
04 Jun
04Jun

Η F1 κάνει το καθιερωμένο καλοκαιρινό ταξίδι της στο Μόντρεαλ και ο Μάριος Γαντζούδης θυμάται ένα διασκεδαστικό και ξεχασμένο Grand Prix !

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

13 Ιουνίου 2004 . Εδώ στην Ελλάδα όλοι έπλεαν σε πελάγη ευτυχίας γιατί την προηγουμένη κερδίσαμε τους Πορτογάλους μέσα στο ''σπίτι'' τους στην πρεμιέρα του Euro 2004. Την επομένη και λίγες ώρες πριν το Γαλλία - Αγγλία όμως τα μάτια στράφηκαν στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού για το Grand Prix του Καναδά !

ΠΩΣ ΕΙΧΑΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ 

Το 2004 έχει μείνει στην ιστορία ως μια από τις πιο αποκαρδιωτικά μονόπλευρες σεζόν χάρη στην απόλυτη κυριαρχία της Ferrari και του Michael Schumacher ! Ο συνδυασμός της τέλειας καλά λαδωμένης μηχανής της Scuderia εντός και εκτός πίστας σε συνδυασμό με την αδυναμία των McLaren και Williams να είναι ανταγωνιστικές όπως το 2003, είχε ως αποτέλεσμα στους πρώτους 7 αγώνες ο Schumacher να έχει 6/7 νίκες, 6/7 ταχύτερους γύρους και 5/7 Pole Position. Μόνο ''μελανό'' σημείο το Grand Prix του Μονακό όπου η Ferrari είχε μειονέκτημα ελαστικών και η σύγκρουση του Schumi με τον Montoya πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας , άφησε τον δρόμο ανοιχτό για την πρώτη και μοναδική νίκη καριέρας του Jarno Trulli. 

Η Renault και η BAR Honda είχαν αναδειχθεί σε ισχυρούς ανταγωνιστές των παραδοσιακών μεγάλων McLaren και Williams εκμεταλλευόμενες τα λάθη και τους εσωτερικούς τριγμούς και των δύο . Μετά από 7 αγώνες η Williams με την FW26 και το φρέσκο και καινοτόμο Walrus design δεν είχε να δείξει πρόοδο και βρισκόταν μόλις 4η στους κατασκευαστές με 36 βαθμούς έχοντας να επιδείξει μόνο δύο βάθρα του Montoya , ενώ η MP4-19 της Mclaren υπέφερε από προβλήματα αξιοπιστίας και είχε μαζέψει μόλις 5 βαθμούς !! 

ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ 

Φτάνοντας λοιπόν στην πίστα του Μόντρεαλ και στις κατατακτήριες , ήρθε η ώρα να θυμίσουμε πως το 2004 δεν υπήρχε το γνωστό μας πλέον Q1-Q2-Q3. Αντί αυτού και σε μια προσπάθεια να μπλεχτεί το grid για να υπάρχουν ενδιαφέροντες αγώνες υπήρχαν δύο διαδικασίες one-shot qualifying . Δηλαδή δύο μονοί γύροι για κάθε πιλότο . Και οι δύο γινόταν το Σάββατο . Στην πρώτη ακολουθούνταν η σειρά με την οποία τελείωσε ο προηγούμενος αγώνας και στην δεύτερη η σειρά της πρώτης διαδικασίας με τον πιο αργό οδηγό να ξεκινάει πρώτος. Επιπλέον έπρεπε να τρέξεις με το φορτίο καυσίμου που θα εκκινούσες τον αγώνα (μιας και είμαστε ακόμα σε εποχές ανεφοδιασμών) οπότε υπήρχε το θέμα : Λίγο λιγότερο καύσιμο και θέση εντός πίστας ή παραπάνω καύσιμο και περνάμε μπροστά στα pits ;

Οι διαδικασίες αυτές στο Circuit Gilles Villeneuve έδωσαν ένα ασυνήθιστο για την χρονιά Grid : 

Οι κανόνες είχαν κάνει το θαύμα τους με τον Ralf Schumacher να παίρνει την Pole Position με τον Jenson Button 2ο και τις δύο Ferrari στην 6η και 7η θέση. Κατευθείαν όλοι ψυλλιάστηκαν ότι η Ferrari μάλλον κουβαλάει παραπάνω καύσιμα , όμως αυτό δεν εμπόδισε κανέναν από το να ονειρεύεται ένα απολαυστικό Grand Prix! Ο Takuma Sato εκκίνησε από το pit lane , γιαυτό και (περιέργως) δεν φαίνεται στο επίσημο γραφικό της FIA . Ταυτόχρονα αυτό το Grand Prix αποτέλεσε το ντεμπούτο του Timo Glock στην Formula 1 με την Jordan αντικαθιστώντας προσωρινά τον Giorgio Pantano .

ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΚΟ STINT

Η εκκίνηση όπως σχεδόν πάντα στον Καναδά δεν ήταν καθαρή. Αμέσως μετά την εκκίνηση η Renault του Trulli τα έφτυσε και με πρόβλημα στην ανάρτηση ο Ιταλός εγκατέλειψε προτού φτάσει την 1η στροφή. ο teammate του, ο Alonso εκμεταλλεύτηκε το κενό για να στρίψει 3ος κερδίζοντας έτσι δύο θέσεις. Πιο πίσω οι Christian Klien και David Coulthard είχαν επαφή η οποία πήρε σβάρνα και τον Mark Webber και την οποία στο παρατρίχα γλίτωσε ο Sato. Από την επαφή αυτή ο πιο χαμένος βγήκε ο Αυστραλός που αποκόμισε ένα σκασμένο λάστιχο και βρέθηκε τελευταίος, από όπου εγκατέλειψε λίγους γύρους αργότερα λόγω ανάρτησης .

Έτσι η σειρά στο πρώτο stint του αγώνα είχε ως πρωτοπόρο τον Ralf Schumacher , με τους Button, Alonso, Montoya, M.Schumacher, Barrichello και Raikkonen να ακολουθούν σε αρκετά κοντινές αποστάσεις χαρίζοντας έτσι ένα όμορφο 1ο stint. Η σειρά αυτή έμεινε μέχρι τα πρώτα pit stop τα οποία ήρθαν νωρίς καθώς ο Raikkonen ακολουθούσε στρατηγική 3 pit stop , κάτι το οποίο έκαναν και οι Button και Montoya με τους τρείς τους να σταματούν εντός των πρώτων 13ων γύρων, με τον Iceman όμως να πατάει την γραμμή των pits, αποκομίζοντας μια ποινή drive-through. Την ίδια ώρα ο Ralf Schumacher που είχε χτίσει μια διαφορά 5 δευτερολέπτων μπήκε στα pits στον 14ο γύρο αφήνοντας την πρωτοπορία προσωρινά στον Alonso προτού και ο Ισπανός την αφήσει στα χέρια του Michael Schumacher, αφού έγινε προφανές γρήγορα ότι όλοι οι υπόλοιποι πρωτοπόροι πλην των Ferrari ακολουθούσαν στρατηγική 3 Pit stop , ενώ η Scuderia 2. Εάν o Alonso όμως ονειρευόταν ένα βάθρο ή ακόμα και μια νίκη, αυτό έγινε πολύ δύσκολο καθώς ένα πρόβλημα στην αντλία καυσίμων του στέρησε 16 πολύτιμα δευτερόλεπτα.
Οι δύο Ferrari μπήκαν για το πρώτο από τα δύο τους pit stop στους γύρους 17 για τον Barrichello που βγήκε ακριβώς πίσω από τον Montoya και στον 18ο για τον Schumacher που σημείωσε ταχύτερο γύρο πριν μπει . 

Στα ''ατυχήματα'' του αγώνα, αυτό του Nick Heidfeld καθώς όταν στον 20ο γύρο μπήκε για φρέσκα ελαστικά και καύσιμο, του έγινε πρόωρη σήμανση για να ξεκινήσει και έτσι παρέσυρε έναν μηχανικό του, ευτυχώς χωρίς κάποιον τραυματισμό!

ΣΤΑ ΜΙΣΑ 

Μετά τα πρώτα pit stop ο Ralf Schumacher ανέκτησε την πρωτοπορία με τον Button πλέον δεύτερο τον Schumacher 3o και τους Montoya , Barrichello και Alonso να ακολουθούν πάλι σε όχι μακρινές διαφορές μεταξύ τους , με τον Barrichello συγκεκριμένα να είναι κολλημένος πίσω από τον Κολομβιανό της BMW Williams . Στο σημείο αυτό ο Ralf πίεζε όσο ήταν δυνατόν, με τον Button πίσω του να κάνει το ίδιο και με την διαφορά μεταξύ τους να πηγαίνει από 3 έως 4 δευτερόλεπτα. Την ίδια ώρα το βαρύτερο φορτίο καυσίμου (γύρω στα 20-25 κιλά παραπάνω) είχε αφήσει τον 3o Michael Schumacher 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον αδερφό του και υπό σκληρή πίεση του Montoya. Αυτό συνεχίστηκε για 10 γύρους όταν και οι Montoya και Button έκαναν την 2η προγραμματισμένη στάση τους! 

Στον 33ο γύρο και με την διαφορά από τον αδερφό του στα 13 δευτερόλεπτα ο Ralf μπήκε στα pits και με ένα εξαιρετικό pit stop των 6.2 δευτερολέπτων βγήκε 3ος πίσω από τις δύο Ferrari. Σε αυτό το σημείο του αγώνα ο 1ος πλέον Michael φάνηκε να δυσκολεύεται και να χάνει σε ρυθμό , με τον Barrichello πίσω του εμφανώς γρηγορότερο . Υπήρξε υπόνοια ότι ίσως διαχειριζόταν τα φρένα του λόγω και της υψηλής ζέστης , όμως αυτό δεν δικαιολογούσε τον φαινομενικά προβληματικό ρυθμό του. Η Ferrari επέλεξε να μην δώσει κάποια εντολή προσπέρασης και αντί αυτού, οι δύο teammates έμειναν ως έχει με την επιλογή της πιο μαλακής από τις δύο γόμες της Bridgestone να στοιχίζει στον Michael , την ώρα που ο πιο ''σκληρός'' Rubens έμοιαζε έτοιμος για νίκη. Και όλα αυτά με την BMW Williams του έτερου Schumacher να είναι μόλις 3 δευτερόλεπτα πίσω !

Έτσι είχε η κατάσταση στα μισά και πλέον του αγώνα, με τον Barrichello να φτάνει πολύ κοντά στο να προσπεράσει τον Schumacher στο τέλος του 37ου γύρου. 

Στον 42ο γύρο ο Takuma Sato που πάλευε στα όρια του Top 10 με την Toyota του Olivier Panis έκανε τετακέ στην προσπάθειά του να περάσει τον Γάλλο στα φρένα της φουρκέτας (στροφή 10) και οριακά δεν τράκαρε ούτε με αυτό αλλά ούτε και με την Jordan που βρισκόταν μπροστά τους . Την ίδια ώρα λίγο πιο πίσω ο Christian Klien έκανε μια εκδρομή στο γρασίδι στο σικέιν στην 8-9 . 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Στο τέλος του 43ου γύρου ο Barrichello ανήμπορος να περάσει παρά τον καλύτερο ρυθμό του τον Schumi, μπήκε στα pits για το 2ο και τελευταίο του stop, βάζοντας σε υποψίες ότι ίσως το ελαφρώς λιγότερο καύσιμο έφταιγε για την διαφορά ρυθμού. Όπως και να έχει ο Rubinho επέστρεψε μόλις 5ος πίσω από Button και Montoya, ενώ ταυτόχρονα ο αγώνας της Renault πήγε από το κακό στο χειρότερο όταν ο Alonso βγαίνοντας από τα pits για 2η φορά εγκατέλειψε από πρόβλημα στον κινητήριο άξονα . Έτσι ένας ελπιδοφόρος αγώνας για την Renault κατέληξε σε διπλή εγκατάλειψη ... 

Παράλληλα φαινομενικά από το πουθενά ο πρωτοπόρος πλέον Michael Schumacher άρχισε να ανεβάζει ραγδαία τον ρυθμό , με τον 2ο Ralf να μένει σταδιακά πιο πίσω, με την μεταξύ τους διαφορά να ανεβαίνει έως τα 6 δευτερόλεπτα πριν ο Michael μπει για 2η και τελευταία φορά στα pits στον 46ο γύρο , με τον Ralf να μπαίνει έναν γύρο μετά και να βγαίνει στην 4η θέση ! Έτσι η σειρά είχε ως εξής: M. Schumacher, Button, Montoya, R.Schumacher και μεγάλος χαμένος από την όλη εξέλιξη ο Rubens Barrichello ο οποίος έχασε χρόνο πίσω από τον teammate του και επιπλέον στον 46ο γύρο είχε έξοδο (στο ίδιο σημείο με τον Klien) που του στέρησε πολύτιμα δευτερόλεπτα ! 

Οι Button και Montoya μπήκαν για 3η και τελευταία φορά στα pits στον 49ο γύρο με τους μηχανικούς της BAR Honda να είναι γρηγορότεροι από αυτούς της BMW Williams και τον Βρετανό να παραμένει μπροστά, πλην όμως άφησαν τον δρόμο ανοιχτό για τον Ralf και τον Rubens που βρέθηκαν πλέον στις θέσεις 2-3 . Πάνω που στην BAR ίσως πανηγύριζαν , ήρθε η εγκατάλειψη του Takuma Sato καθώς ο κινητήρας του παρέδωσε (για άλλη μια φορά το 2004) πνεύμα . Επίσης στο ίδιο χρονικό διάστημα ο αθόρυβα αποτελεσματικός Giancarlo Fisichella (Sauber) ήταν εντυπωσιακά 6ος ακολουθώντας στρατηγική 2 pit stop ! 

Κάπου εδώ και ενώ ο αγώνας πλησίαζε στο τέλος του χρήζει ειδικής μνείας ο περίεργος αγώνας του Kimi Raikkonen, αφού ο Φινλανδός πέραν του λάθους του και της ποινής που δέχτηκε μπήκε συνολικά 4 φορές στα pits αφού αντιμετώπισε και πρόβλημα στα ηλεκτρικά του και αναγκάστηκε να αλλάξει και τιμόνι . Παρόλα αυτά ο Iceman έδειξε πείσμα και ζήλο και θα τερμάτιζε (αρχικά) στην 7η θέση ! 

Μπροστά η μάχη για την νίκη άρχισε να σβήνει καθώς ο Michael Schumacher αφού ξαναβρήκε τον ''χαμένο'' ρυθμό του , εκμεταλλεύτηκε την εμφανώς ανώτερη F2004 του και κρατούσε τον Ralf σε μια ασφαλή απόσταση της τάξης των 6 δευτερολέπτων , ενώ πίσω τους ο Barrichello άρχισε και αυτός να πλησιάζει τον Γερμανό ! 

ΦΙΝΑΛΕ ΚΑΙ POST RACE ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ !

5 γύρους από το τέλος η μάχη για την πρωτιά είχε πλέον λάβει ουσιαστικά τέλος και η μάχη Button - Montoya είχε το περισσότερο ενδιαφέρον όμως τότε ο Felipe Massa (Sauber) βρέθηκε στις μπαριέρες λίγο πριν την φουρκέτα με σφοδρό τρόπο καθώς κατέρρευσε η πίσω ανάρτησή του στα φρένα . Ο Βραζιλιάνος ευτυχώς βγήκε σώος και αβλαβής από την σύγκρουση . Έναν γύρο μετά οι Klien και Heidfeld συγκρούστηκαν όταν ο πρώτος επιχείρησε να προσπεράσει τον δεύτερο στην στροφή 6 , με την σύγκρουση να μην στοιχίζει ευτυχώς παρά μόνο χρόνο .

Και κάπως έτσι ήρθε το φινάλε με τον Michael Schumacher να παίρνει μια δύσκολη νίκη με τον Ralf 2o και τον Barrichello 3o. Αυτή η νίκη αποτέλεσε ρεκόρ για την εποχή καθώς ο Weltmeister έγινε ο πρώτος οδηγός που κερδίζει σε πίστα 7 φορές (94-95-97-98-02-03-04) 

Όμως μετά τους πανηγυρισμούς και τις σαμπάνιες ήρθαν τα κακά μαντάτα για δύο ομάδες ! Οι δυο Williams και οι δύο Toyota αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα λόγω παραβίασης τεχνικών κανονισμών!! Είχαν παραβιάσει το μέγεθος των αγωγών των φρένων ! Ειδικά για την Williams αυτό ήταν τεράστιο χτύπημα καθώς στον Καναδά για πρώτη φορά έδειξαν όντως ότι μπορούν να διεκδικήσουν νίκη . Και σύμφωνα με την παραδοχή του Τεχνικού τότε διευθυντή της BMW Williams Sam Michael : 'Ήταν ένα λάθος και ήταν ακούσιο. Δεν υπήρχε κέρδος στην απόδοση και κανένα κέρδος για την ψύξη των φρένων επειδή η περιοχή εισόδου δεν ήταν μεγαλύτερη.'' 

Έτσι τα επίσημα αποτελέσματα είχαν ως εξής :

Επίσημα highlights 

Ας ελπίσουμε σε ένα υπέροχο φετινό Grand Prix !!!

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.