Νικόλαος Νιανάκης
18 Jan
18Jan

Ας πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή ο Νικι Λαουντα η πιο σωστά ο Andreas Nikolaus γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1949 στην Βιέννη της Αυστρίας ,ήταν γόνος εύπορης οικογένειας και από μικρός έδειξε ότι ήθελε να ασχοληθεί με των μηχανοκίνητο αθλητισμό παρά τις αντιρρήσεις της οικογένειας του .


Ο δρόμος προς την κορυφή όμως δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα αλλά χρειάστηκε να κάνει πολλές θυσίες για να φτάσει εκεί. Αρχικά ο Νικι ξεκίνησε την καριέρα του με ένα mini και αργότερα μπήκε στην  Formula Vee . Όμως δεν ήταν αυτό που ήθελε πραγματικά έτσι πήρε το ρίσκο και δανείστηκε 30.000 βρετανικές λίρες μαζί με μια ασφάλεια ζωής και έτσι το 1971 με αυτόν τον τρόπο εξασφάλισε μια θέση στην νέα τότε ομάδα της F2 που ονομαζόταν Μarch. Το 1972 αναγνωρίζεται το μεγάλο του ταλέντο και συμμετέχει με την εταιρία March στην F2 αλλά και στην διοργάνωση τις F1, όμως η απογοήτευση ήταν μεγάλη γιατί στην διοργάνωση της F1 είχε πατώσει και το δάνειο που είχε πάρει άρχιζε να γίνεται θηλιά στο λαιμό του . Όμως δεν το έβαλε κάτω και έτσι το 1973 λαμβάνει άλλο δάνειο αγοράζοντας άλλη θέση στην ομάδα BRM της F1 όμως και εκεί δεν ήταν τόσο ευχαριστημένος , το 1974 ο συναθλητής του Κλέι Ρεγκατσόνι έφυγε για την Ferrari έτσι μετά από λίγο ακολούθησε τον ίδιο δρόμο και ο Nικι Λαουντα. Έτσι το νέο συμβόλαιο του επέτρεψε να ξεπληρώσει τις δανειακές του υποχρεώσεις και να ξεκινήσει την τεραστία άνοδο της καριέρας του.

Γενικά στοιχεία 

Ενεργά χρόνια στη Formula 1: 1971-1979, 1982-1985 

Ομάδες: March, BRM, Ferrari, Brabham, McLaren 

Αγώνες: 177 (171 εκκινήσεις) Τίτλοι: 3 (1975, 1977, 1984)

Νίκες: 25

Ένα από τα πιο φρικτά ατυχήματα της F1

Είναι Αύγουστος του 1976 στην πιστά Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας , ο Νικι Λαουντα έρχεται στην νέα σεζόν μετά από την πρώτη του κατάκτηση παγκόσμιου πρωταθλήματος το 1975 ,ο Λαουντα ήταν πάντα ένας οδηγός που έβλεπε μπροστά και έτσι πριν το grand prix της Γερμανίας προσπάθησε να το ακυρώσει τον αγώνα καθώς ήξερε ότι δεν ήταν καθόλου ασφαλής αυτή η πίστα .Έτσι το θέμα τίθεται σε ψηφοφορία αλλά δυστυχώς το αποτέλεσμα ήταν να γίνει ο αγώνας κανονικά. Στον δεύτερο γύρο ο Λαουντα χάνει τον έλεγχο τις Ferrari και συγκρούεται με την Surtees-Ford του Μπρετ Λούνγκερ .Τα μονοθέσια παίρνουν φωτιά και ο Λαουντα εγκλωβίζετε μέσα ,ευτυχώς ο Μπερτ καταφέρνει να βγει σώος αλλά δυστυχώς τα πράγματα για τον Λαουντα δεν ήταν τόσο καλά καθώς είχε εισπνεύσει επικίνδυνα αέρια και είχε πολύ σοβαρά εγκαύματα. Δυστυχώς μετά από λίγο έπεσε σε κώμα και οι γιατροί δεν ήταν καθόλου αισιόδοξε ,αλλά ο μεγάλος θρύλος τα κατάφερε είχε μια τεράστια εσωτερική δύναμη παρόλο της δυσκολίες που έπρεπε να αντιμετωπίσει καθώς είχε φρικτούς πόνους αλλά και τεράστια εγκαύματα .Ο Λαουντα απέδειξε ακόμη μια φορά την τεράστια δύναμη που είχε αφού έχασε μόνο δυο αγώνες μετά το ατύχημα και στην συνέχεα επανήλθε κανονικά στην ενεργώ δράση με το grand prix στην Μόντσα της Ιταλίας που παρόλο το σοκαριστικό γεγονός που του είχε συμβεί κατάφερε να τερματίσει τέταρτος.

Ο Νικι Λαουντα κατάφερε να φέρει άλλους δυο παγκόσμιους τίτλου ένα το 1977 και τον επόμενο το 1984 πριν ΄΄ αποσυρθεί ΄΄. Αυτός ο μεγάλος οδηγός σίγουρα θα μείνει στην ιστορία για τεράστια ικανότητα του στην εξέλιξη του αθλήματος αλλά και για το τεράστιο ταλέντο του στο να βλέπει μπροστά και να καταφέρνει να εξηγεί με λεπτομέρεια στους μηχανικούς τι πρέπει να αλλάξει και να βελτιωθεί. Ο Νικι Λαουντα δεν ήταν μόνο οδηγός αγώνων αλλά είχε άλλη μια μεγάλη αγάπη που ήταν να πεταει αεροπλάνα ήταν επίδοξος πιλότος και ήξερε ακριβός πως λειτουργεί όλο το αεροπλάνο ,έτσι το 1979 άνοιξε την δίκια του αεροπορική εταιρία που την ονόμασε Lauda AIR . Οι πτήσεις ξεκίνησαν αρκετά αργότερα το 1985 με νοικιασμένα αεροπλάνα από μια ρουμανική εταιρία ,το 1989 ξεκίνησαν οι διεθνείς πτήσεις .Το 1991 ο Νικι Λαουντα βιώνει άλλη μια πολύ δύσκολη κατάσταση στης 26 Μαΐου ένα από τα αεροπλάνα του πέφτει κατά την διάρκεια μιας πτήσεις Μπανγκόκ Βιέννη ,ο τραγικός απολογισμός είναι 223 άνθρωποι και 10 μέλη πλήρωμα.

Ο μεγάλος οδηγός Νικι Λαουντα έχοντας περάσει μεγάλες δυσκολίες αλλά και έχοντας καταφέρει τεράστια πράγματα στην καριέρα του σβήνει στις 20 Μαΐου του 2019 κατά την διάρκεια του ύπνου του στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Ζυρίχης στην Ελβετία. Ένας ζωντανός θρύλος περνά στην αιωνιότητα.

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.