Η σύγκριση της πίσω αεροτομής στην Μόντσα και στις πίστες της Formula 1 με υψηλή ή μέτρια κάθετη δύναμη.
Το Grand Prix της Ιταλίας έχει την δική του τιμητική από τις 30 Αυγούστου μέχρι την 1 Σεπεμβρίου. Πρόκειται για τον 16ο γύρο στο καλεντάρι της Formula 1, στο «Ναό της Ταχύτητας». Αποτελεί την «αρχαιότερη» πίστα που βρίσκεται στο πρόγραμμα της ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όλα αυτά όμως - και άλλα πολλά - μπορείτε να μάθετε διαβάζωντας τα 5+1 facts για το ιταλικό GP.
Η Μόντσα αποτελεί ένα ιδιαίτερο σιρκουί. Θεωρούνταν αρκετά προχωρημένο για την εποχή του, για το στιλ οδήγησης τότε, αλλά και τον τρόπο που λειτουργούσαν τα μονοθέσια εκείνη την περίοδο. Ωστόσο, δεν μας δημιουργεί εντύπωση για την παραμονή του στο calendar. Κάθε ομάδα πρέπει να σετάρει το μονοθέσιό της με διαφορετικό τρόπο όταν κλείνει... εισιτήρια για την Βόρεια Ιταλία.
Το mpaladofatses.gr σας δίνει μία... νότα τεχνικής ανάλυσης, για την σύγκριση λειτουργίας της πίσω αεροτομής (DRS) στην Μόντσα, σε σχέση με άλλες πίστες, οι οποίες διαθέτουν υψηλή ή μέτρια κάθετη δύναμη.
Σκοπός των ομάδων στην θρυλική πίστα της Ιταλίας είναι να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερη αντίσταση στο μονοθέσιό τους. Αυτό οφείλεται στις απαιτητικές μεγάλες ευθείες που διαθέτει το εν λόγω σιρκουί.
Αυτό φέρνει ως «ανάγκη» στην εκάστοτε ομάδα να ρυθμίσει τις πίσω πτέρυγες των μονοθέσιων της. Το πάνω πτερύγιο της αεροτομής είναι τοποθετημένο με μειωμένη χορδή. Οι κατασκευαστές επέλεξαν να αλλάξουν την «συνταγή» και από c2 έπεσαν στο c1, από το οποίο προκύπτουν η ρυθμίσεις των χορδών.
Παράλληλα, χαμήλωσαν και το ΑΟΑ, που μεταφράζεται ως «οπτική γωνία επίθεσης», καθώς έρχεται από τον ορισμό «Angle Of Attack». Από ΑΟΑ2, που συνιθίζεται να είναι σε πίστες υψηλής ή μέτριας κάθετης δύναμης, θα τρέξουν με ΑΟΑ1 στην Ιταλία.
Με την μειωμένη χορδή και την χαμηλή «οπτική γωνία επίθεσης», οι τιμές ταχύτητας στις ευθείες θα αυξηθούν μέχρι και τα... 360 χιλιόμετρα/ανά ώρα! Η μικρότερη δυνατή μετωπική διατομή φέρνει ως αποτέλεσμα την μικρότερη αντίσταση, επιτρέποντας στα μονοθέσια να είναι γρηγορότερα στις μεγάλες και απαιτητικές ευθείες του σιρκουί.
Η χαμηλότερη «οπτική γωνία επίθεσης» φέρνει ως αποτέλεσμα την μικρότερη κάθετη δύναμη. Επομένως, η επίδραση του DRS είναι και εκείνη πιο μετριασμένη. Ωστόσο, η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν δίνει ολικό πλεονέκτημα στα μονοθέσια που θα την επιλέξουν.
Το δεύτερο sector είναι εκείνο με τις περισσότερες στροφές. Σε αυτό το κομμάτι του σιρκουί δεν θα ευνοηθούν οι ομάδες που θα το επιλέγουν, διότι η χαμηλή κάθετη δύναμη και η «οπτική γωνία επίθεσης», με τον τύπο ΑΟΑ1, δυσκολεύουν την ανάπτυξη ταχύτητας στις τροφές. Ωστόσο, πρόκειται για πίστα που χαρακτηρίζεται για τις ευθείες της και το κακό στις στροφές θα είναι... μικρό.