Μάριος Γαντζούδης
28 Nov
28Nov

Δείτε τι δήλωσε ο Μάγιερ, με σαφή στόχο τον πρόεδρο της FIA 

Αναταραχών συνέχεια στις τάξεις της FIA καθώς μετά την αποχώρηση/απόλυση -ανάλογα ποιον πιστεύετε- του Νίελς Βίτιχ από την θέση του Διευθυντή αγώνων και την ανάληψη των καθηκόντων του από τον μέχρι πρότινος Διευθυντή αγώνων των F2 και F3 Ρούι Μαρκές λίγο πριν το αγωνιστικό τριήμερο της Βραζιλίας, ακόμα περισσότερες αποχωρήσεις από την FIA δίνουν μια κακή εικόνα για τα τεκταινόμενα εντός της ομοσπονδίας.

Συγκεκριμένα λίγες ώρες προτού ξεκινήσει η αγωνιστική δράση στην πίστα του Lusail ανακοινώθηκε ότι απολύθηκαν οι Τιμ Μάγιερ, μέχρι πρότινος αγωνοδίκης και η Ζανέτ Τάν που θα ήταν η αντικαταστάτρια του Μαρκές στην F2. Η Τάν ήταν μέχρι πρότινος αναπληρώτρια διευθύντρια αγώνων και δεξί χέρι του Μαρκές, με το σχέδιο να ήταν να αναλάβει τους δύο τελευταίους αγώνες της F2 προτού κατά πάσα πιθανότητα αναλάβει πλήρως το πόστο για το 2025. Όμως τώρα αυτό δεν θα συμβεί αφού απολύθηκε, με τους λόγους της απόλυσής της να μην έχουν γίνει ακόμη γνωστοί.

Μαζί της απολύθηκε σήμερα και ο Τίμ Μάγιερ, ο οποίος υπήρξε για πολλά χρόνια αγωνοδίκης. Ο γιός του συνιδρυτή της Mclaren, Τέντι Μάγιερ υπηρέτησε στην FIA σε διάφορα πόστα για τα τελευταία 15 χρόνια. Οι λόγοι για την απόλυσή του δεν έχουν επίσης γίνει γνωστοί, όμως ο ίδιος φρόντισε να «στοχέψει» τα πυρά του προς τον πρόεδρο της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ κάνοντας δηλώσεις στο BBC Sport και λέγοντας τα εξής: 

«Η άποψή του (σσ. Μπέν Σουλαγιέμ) για το ότι οι οδηγοί που βρίζουν πρέπει να τιμωρούνται, αυτή είναι η άποψή του και ότι έχει συμβεί έκτοτε το καταδεικνύει. Υπάρχουν στιγμές που επεμβαίνει προσωπικά και κάνει γνωστές τις απόψεις του. Όχι απευθείας προς τους αγωνοδίκες αλλά μέσω του επιτελείου του. Μέρος του ρόλου των αγωνοδικών είναι να επιβάλλει την πολιτική της FIA στους κανόνες. Στη θεωρία η «κακή» γλώσσα είναι παράνομη, επομένως δεν είναι άδικο. Το αν είναι λογικό να κυνηγάμε τους οδηγούς για μάλλον ήπιες βρισιές είναι άλλο θέμα. Για τους περισσότερους οδηγούς, τα αγγλικά είναι η δεύτερη, τρίτη ή τέταρτη γλώσσα τους και για κάθε παιδί καρτ στον κόσμο, αυτές είναι η πρώτες λέξεις που μαθαίνουν στα Αγγλικά (σσ. βρισιές). Υπάρχουν άλλοι τρόποι για να χειριστείς κάτι τέτοιο, εκτός και αν πρόθεσή σου είναι να κάνεις επίδειξη ισχύος.» 

Ο Πρόεδρος της FIA έχει γίνει πλέον αμφιλεγόμενη φιγούρα για τις πράξεις του τον τελευταίο χρόνο

Σύμφωνα με τον ίδιο έμαθε για την απόλυσή του μέσω μηνύματος στο κινητό του από έναν άνθρωπο του επιτελείου του Σουλαγιέμ. Τόνισε επίσης πως «για μια ομοσπονδία όπως η FIA που βασίζεται σε εθελοντές, το να απολύεις κάποιον μέσω μηνύματος, δεν δείχνει καλά πράγματα για την διαχείριση της ομοσπονδίας.» 

Ο Μάγιερ θεωρεί ότι αφορμή για την απόλυσή του ήταν η υπόθεση του προστίμου που επιβλήθηκε στο Circuit of The Americas μετά τον αγώνα του Οκτωβρίου, για εισβολή φιλάθλων, το οποίο ήταν 500.000 δολάρια. Ο Μάγιερ είχε χειριστεί την υπόθεση της έφεσης και προσπάθησε να «σβήσει» από την τελική απόφαση οποιαδήποτε αναφορά περί αμέλειας της μεριάς της πίστας. Θεωρεί ότι ο Πρόεδρος της FIA θίχτηκε από αυτό και μάλιστα αποτέλεσε την αφορμή της διαγραφής του από το πάνελ των αγωνοδικών για το Γκραν Πρι Βραζιλίας προτού απολυθεί σήμερα. 

Παράλληλα έκρουσε κώδωνα κινδύνου τονίζοντας ότι με αυτόν τον ρυθμό η FIA θα ξεμείνει από προσωπικό.
Επιπροσθέτως ο πρώην πλέον αγωνοδίκης θεωρεί ότι η επίσημη αιτιολογία που θα δοθεί για την απόλυσή του θα είναι «αντικρουόμενα συμφέροντα» λόγω που ως οργανωτής ασχολήθηκε με την έφεση. Όμως ο 15 χρόνια εθελοντής αγωνοδίκης τονίζει τα εξής για την δικαιολογία αυτή:

«Αλλά δεν ήταν αυτός ο λόγος που απολύθηκα. Το να είμαι οργανωτής είναι ένας ρόλος που έχω εκπληρώσει, προς όφελος της FIA, για περισσότερα από 12 χρόνια. Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Παρά το γεγονός ότι το θέμα επιλύθηκε αθόρυβα και φιλικά, εξακολουθεί να είναι στενοχωρημένος και αποφάσισε να με απολύσει. Μετά από 15 χρόνια εθελοντισμού ως αγωνοδίκης, μια δεκαετία διδασκαλίας άλλων αγωνοδικών και εκατοντάδες ώρες εθελοντισμού σε άλλους ρόλους, έλαβα ένα κείμενο από έναν από τους βοηθούς του. Δεν υπήρχε καμία πρόθεση να προσπαθήσω να δημιουργήσω πρόβλημα με τη FIA και θα συνεχίσω ως αθλητικός διοργανωτής των τριών Γκράν Πρι των ΗΠΑ. Αυτό ήταν ένα τόσο δευτερεύον σημείο που είναι παράξενος το γεγονός ότι κάποιος θα θιγόταν τόσο πολύ.»

Πλέον αυτές οι εξελίξεις σημαίνουν ακόμα πιο φορτωμένο πρόγραμμα για τον προαναφερθέντα Ρούι Μαρκές καθώς εκτός από τα καθήκοντά του για το αγωνιστικό Sprint τριήμερο της Formula 1, θα κληθεί να τελέσει τον ρόλο του διευθυντή αγώνων και για την F2 στο ίδιο τριήμερο. 

FIA: Απάντηση της ομοσπονδίας για τις απολύσεις 

Η FIA σε ανακοίνωση της απαντάει στην κατηγορία του Μάγιερ περί έλλειψης προσωπικού τονίζοντας τα εξής:

 «Οι απαιτήσεις του Διευθυντή αγώνων έχουν γίνει πολύ λιγότερες, λόγω της υποστηρικτικής δομής που έχει εφαρμοστεί στο Κέντρο Έλεγχου Αγώνων της Formula 1. Ο Διευθυντής αγώνων πλέον είναι ελεύθερος να δώσει την προσοχή του αποκλειστικά στην διαχείριση του ίδιου του αγώνα, χωρίς να επιβαρύνεται με περιφερειακές αρμοδιότητες. Έχει τουλάχιστον τέσσερις ανθρώπους που τον βοηθάνε στο Κέντρο Ελέγχου Αγώνων, αποκλειστικά επιτελεία για τεχνικά και πληροφοριακά ζητήματα για να βοηθούν συγκεκριμένα σε περιστάσεις όπως εντοπισμός παραβίασης ορίων πίστας και διαχείρισης αγώνα.»

«Έχουμε επιπλέον 4-6 άτομα έτοιμα να κάνουν το καθήκον τους στο Απομακρυσμένο Κέντρο Επιχειρήσεων στην Γενεύη που παρέχουν ζωντανή υποστήριξη σε κάθε διαδικασία της Formula 1 και στις κατατακτήριες και στους αγώνες. Επίσης δεν είναι ασύνηθες για τον Διευθυντή αγώνων της F1 και τον αναπληρωτή του, να παίζουν ενεργό ή συμβουλευτικό ρόλο στην διαχείριση αγώνων των υποστηρικτικών αγώνων όπως η Formula 2 και η Formula 3.»

«Όσο για την διαχείριση αγώνα και την εισροή νέων ατόμων, έχουμε ένα πρόγραμμα υψηλών επιδόσεων όπου ταλέντα ανιχνεύονται και προπονούνται με την προοπτική της αναβάθμισής τους εντέλει στα καθήκοντα της διαχείρισης αγώνων και σε ρόλους αγωνοδικών. Το 2023, 8 αγωνοδίκες και 16 διευθυντές αγώνων έδωσαν το παρόν στο πρόγραμμα. Υπάρχουν αυτή την στιγμή αρκετοί υποψήφιοι που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, κάποιοι από αυτούς μάλιστα έχουν συμμετάσχει ήδη στην διαχείριση αγώνων σε διάφορα πρωταθλήματα της FIA όπως, η Formula 1, η Formula E, το WRC και το WEC. Αυτοί οι υποψήφιοι προορίζονται για μελλοντικούς ρόλους σε μια πλειάδα κατηγοριών της FIA.»

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.