Τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά στην πίστα της Μόντσα είναι γεγονός, με τον Μαξ Φερστάπεν να είναι ο ταχύτερος του session.
Το Free Practice 1 έφτασε στο τέλος του, στο πλαίσιο του ιταλικού Grand Prix. Ταχύτερος αναδείχθηκε ο Μαξ Φερστάπεν, σε ένα session στο οποίο δεν έλειπαν τα... ευτράπελα. Μόλις στο πρώτο δεκαπεντάλεπτο, η κόκκινη σημαία κυμμάτισε στην Μόντσα και κράτησε για περίπου δέκα λεπτά.
Ο «άτυχος» ήταν ο Κίμι Αντονέλι. Ο Ιταλός έριξε την Mercedes στις μπαριέρες, έχοντας αντικαταστήσει τον Τζορτζ Ράσελ.
Η μόνιμη αλλαγή δεν είναι άλλη από αυτή στο μονοθέσιο της Williams. Η βρετανική ομάδα γνωστοποίησε πως «έλυσε» την συνεργασία της με τον Αμερικανό οδηγό, Λόγκαν Σάρτζεντ, και στην θέση του έφερε τον Φράνκο Κολαπίντο. Ο 21χρονος πιλότος είναι ο πρώτος Αργεντινός, μετά τον Γκαστόν Ματσακάνε, ο οποίος έχει υπογράψει συμβόλαιο ως βασικός οδηγός με ομάδα της Formula 1.
Η έτερη αλλαγή είναι αυτή του Κίμι Αντονέλι. Ο νεαρός Ιταλός οδήγησε την Mercedes αντί του Τζορτζ Ράσελ, όντας ο πρώτος στην λίστα για την αντικατάσταση του Λιούις Χάμιλτον το 2025. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής ήρθε σε συμφωνία με την Ferrari και ο Τότο Βολφ βρίσκεται στην... αγορά. Ωστόσο, φημολογείται πως στο πρόσωπο του Αντονέλι βλέπει λαμπρό μέλλον και είναι ο νούμερο 1 υποψήφιος.
Η πίστα ήταν αρκετά ζεστή κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών. Ο Αντονέλι ήταν από τους πρώτους οδηγούς που βγήκαν στην πίστα, παρά το γεγονός πως πριν λίγη ώρα βρισκόταν ξανά στο ιταλικό σικρουί, για λογαριασμό της Formula 2.
Ωστόσο, το session διεκόπη γρήγορα, καθώς ο Κίμι βρέθηκε στις μπαριέρες, μετά την έξοδο από την διάσημη στροφή Παραμπόλικα. Ο Ιταλός ζήτησε συγγνώμη αμέσως στο team radio, με τον Τότο Βολφ να τον καθησυχάζει με συνοπτικές διαδικασίες.
Στην συνέχεια, ο Μπράντλεϊ Λορντ, επικεφαλής επικοινωνίας της Mercedes, έκανε λόγο για τον Αντονέλι και την σύγκρουσή του. «Δεν αλλάζει απολύτως τίποτα. Όλα αυτά είναι μέρος της διαδικασίας "ωριμάσεις" και συλλογής εμπειριών για τους νέους οδηγούς». Για την ιστορία, ο Κίμι όδευσε προς το κέντρο πρώτων βοηθειών.
Κανένα άλλο ευτράπελο δεν έλαβε χώρα, με τον Μαξ Φερστάπεν να πραγματοποιεί το ταχύτερο πέρασμα, με χρόνο 1:21.676. Στην δεύτερη θέση ακολούθησε ο Σαρλ Λεκλέρ, ενώ στην τρίτη κατέληξε ο Λάντο Νόρις.