Γιώτα Κουφού
17 Oct
17Oct

H Formula 1 επιστρέφει και μας βρίσκει στο Όστιν, στο πλαίσιο του 19ου Grand Prix στο φετινό καλεντάρι του πρωταθλήματος. Έτσι, επιστρέφει και η στήλη του “Tech Analysis”, καθώς έχουμε πολλά να πούμε για την μπροστινή αεροτομή των μονοθεσίων.

Η μπροστινή πτέρυγα απαρτίζεται από αεροελαστικά προηγμένων υλικών, τα οποία του προσφέρουν ποιοτική ελαστικότητα, καταπολεμώντας τη δύναμη του αέρα που αντιμετωπίζουν τα μονοθέσια της F1 όταν αναπτύσουν ιλιγγιώδη ταχύτητα. 

Συγκεκριμένα, η εν λόγω αεροτομή ωθείται προς τα κάτω λόγω της κάθετης δύναμης που ασκείται κατά την διάρκεια των Grand Prix.
Προφανώς, όταν η ταχύτητα μειώνεται, η πτέρυγα επιστρέφει σχεδόν στη κανονική της θέση, ανεβαίνοντας ξανά προς τα πάνω. Σε αυτή την περίπτωση, ισχύει πως το downforce (κάθετη δύναμη) είναι ευθέως ανάλογο με το τετράγωνο της χιλιομετρικής ταχύτητας που αναπτύσσεται ή δεν αναπτύσσεται.

Από κατασκευαστική σε κατασκευαστική αλλάζουν μερικά πράγματα. Παρατηρείται πως τα μονοθέσια των Mercedes και McLaren διαθέτουν μπροστινές αεροτομές υψηλής ευελιξίας, πράγμα που τους προσφέρει περισσότερη λειτουργικότητα στο ανεβοκατέβασμα ανάλογα την κάθετη δύναμη. Από την άλλη, η Ferrari και η Red Bull δουλεύουν με πτέρυγα χαμηλότερης κάμψης, η οποία είναι πιο σταθερή, αλλά λιγότερο ελαστική και ευέλικτη.

Tech photos, credits: @aerodynamics.motorsports1

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.