Μάριος Γαντζούδης
19 May
19May

Νίκη #59 για τον Ολλανδό σε έναν αγώνα με αγωνιώδες φινάλε!!!

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με μέση γόμα με εξαίρεση τους Perez, Zhou και Sargeant με σκληρή και τους Gasly και Alonso που επέλεξαν μαλακή, με τον Ισπανό να εκκινεί από το pit lane λόγω αλλαγών στο μονοθέσιό του . 

Η εκκίνηση έγινε χωρίς πρόβλημα με τον Verstappen να κρατάει την πρωτοπορία μπροστά από τον Norris , με τον Lance Stroll πιο πίσω να περνάει τον Gasly στην Tosa και τον Nico Hulkenberg να κερδίζει δύο θέσεις , ενώ στον αντίποδα οι δύο RB έχασαν από δύο .

Γρήγορα ο αγώνας ανέδειξε τρία μέρη. Τους πρωτοπόρους , τις δύο Mercedes στις θέσεις 6-7 και τους υπόλοιπους, με τον Nico Hulkenberg να σχηματίζει πίσω του ένα DRS train μην μπορώντας να ακολουθήσει τον ρυθμό των Merc. Στο πρώτο αυτό μέρος του αγώνα ο Verstappen κράτησε σταθερά τον Norris στα δύο δευτερόλεπτα , με τον 3ο Leclerc γύρω στα 1.5 -1.7 πίσω από τον Βρετανό, με τους Sainz και Piastri να είναι αρκετά πιο κοντά. Στον 9ο γύρο ο Fernando Alonso μπήκε στα pits καθώς ήταν εμφανές ότι η μαλακή γόμα δεν αρκούσε για να κάνει προσπεράσεις και συνέχισε βάζοντας σκληρή.

Ένα γύρο μετά ο Alex Albon μπήκε και αυτός όμως έχασε τεράστιο χρόνο καθώς κάποιο λάστιχο δεν κούμπωσε καλά και με αργό και βασανιστικό τρόπο ξαναμπήκε στα pits όντας πλέον με διαφορά τελευταίος. Για το λάθος αυτό της ομάδα ο Ταϊλανδός δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων. 

Στον 15ο γύρο πλέον και οι δύο RB είχαν ήδη βάλει σκληρή γόμα, με τον Tsunoda να καταφέρνει το undercut στον Hulkenberg , την ώρα που ο Verstappen είχε ανοίξει την διαφορά στα 5 δευτερόλεπτα, με τον Ολλανδό να έχει ρυθμό σταθερά 1-2 δέκατα γρηγορότερο από τον Norris. Τρείς γύρους μετά ο Sergio Perez είχε έξοδο στην Rivazza χάνοντας περίπου 5 δευτερόλεπτα , όντας πλέον στα 15 πίσω από τον teammate του. 

Ο Lando Norris μπήκε στα Pits στον 23ο γύρο αρχίζοντας τον χορό για τους πρωτοπόρους , με τον Βρετανό όμως να βγαίνει οριακά πίσω από τον Sergio Perez κάτι που ευτυχώς δεν του στοίχισε πολύ καθώς μόλις επόμενο γύρο τον πέρασε, την ώρα που μπήκε και η έτερη McLaren του Piastri , αμφότεροι (όπως ήταν λογικό)  βγήκαν με σκληρή γόμα. Στον 25ο γύρο μπήκε και ο πρωτοπόρος Verstappen με την Ferrari του Leclerc να μπαίνει ένα γύρο μετά και τον Sainz να επιχειρεί ελαφρύ overcut μπαίνοντας στον 27ο γύρο, χωρίς να του βγαίνει πετυχημένο με τον Ισπανό να βρίσκεται πλέον πίσω από τον Piastri . 

Στον 28ο γύρο πλέον ο Lewis Hamilton είχε έξοδο εξαιτίας μπλοκαρίσματος στην Acque Minerali ενώ ένα γύρο μετά οι Tsunoda και Hulkenberg πέρασαν με διαδοχικά υπέροχα προσπεράσματα τον Logan Sargeant ο οποίος δεν έκανε το 1ο του pit stop μέχρι τον 32ο γύρο.

Στα μισά του αγώνα και ο Sergio Perez έχασε θέση και από τον Russell, με τον Μεξικανό όμως να διαχειρίζεται σκληρή γόμα 30+ γύρων προσπαθώντας να κάνει στρατηγική ενός pit stop, την ώρα που η φθορά σε όλους ήταν πιο έντονη από το αναμενόμενο. Την ίδια ώρα στο μέτωπο των πρωτοπόρων ο Verstappen παρέμενε με άνεση 6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Norris, με τον Βρετανό να βρίσκεται 2.7 μπροστά από τον Leclerc, ο οποίος είχε σε άβολα κοντινή απόσταση τον εκπληκτικό Piastri. 

Στον 38ο γύρο ο Sergio Perez έχοντας μείνει πίσω και από τον Hamilton κλήθηκε επιτέλους στα pits βάζοντας μέση γόμα ενώ μαζί του μπήκαν στα Pits και οι τελευταίοι που είχαν μείνει έξω (Stroll, Magnussen). Ο Μεξικανός πλέον με ολόφρεσκα ελαστικά και όντας στην 11η θέση έπρεπε να πιέσει για το maximum που ήταν εφικτό.

Ο Μεξικανός κατευθείαν ξεκίνησε την κατά μέτωπο επίθεση καθώς μέσα σε τέσσερις γύρους είχε περάσει τις δύο RB και την Haas του Hulkenberg. Σχεδόν ταυτόχρονα ο Norris που παραπονιόταν για έλλειψη ρυθμού ήρθε υπό πίεση από τον Leclerc, ο οποίος είχε βρει ρυθμό (ταχύτερος όλων σε αυτούς τους γύρους) . Στον 48ο γύρο ο Βρετανός πήρε μια σημαντική ανάσα καθώς ο Leclerc έκοψε το σικειν της Variante Alta χάνοντας χρόνο .
Την ίδια ώρα η επίθεση του Sergio Perez έδειχνε να μην έχει την απαιτούμενη ένταση καθώς η διαφορά 28 δευτερολέπτων από τον Hamilton δεν έπεφτε όσο γρήγορα θα ήλπιζε ο Checo καθώς η κίνηση ήταν ενοχλητική και ο ρυθμός του όχι τέλειος..

Στον 51ο γύρο πλέον και ο Lando Norris κατάφερε σταθερά να ρίξει την διαφορά του από τον Max στα 4.5 δευτ., με τον Βρετανό να κάνει μια σειρά γύρων στα 2-3 δέκατα πιο γρήγορους, με τον Verstappen να λέει στο team radio πως ''δεν λειτουργούν τα ελαστικά μου''. 10 γύρους πριν το τέλος η διαφορά είχε πέσει στα 4 δευτ. ενώ η αγωνία άρχισε να ανεβαίνει καθώς ο Ολλανδός (έχοντας δεχθεί ασπρόμαυρη σημαία νωρίτερα) κινδύνευε με ποινή 5 δευτ. για παραβίαση ορίων πίστας (track limits) ενώ στον 55ο γύρο πλέον ο Lando ανέβασε τον ρυθμό του ακόμα περισσότερο όντας στα μόλις 2.3 δευτ. από τον Verstappen. Το φινάλε διαφαινόταν δραματικό!
Την ίδια ώρα ο Alex Albon δέχθηκε εντολή εγκατάλειψης από την Williams βάζοντας τέλος στον αγώνα του όντας τελευταίος. 

Στον 58ο γύρο και το ενδιαφέρον όλων είχε στραφεί για τα καλά στην μάχη για την 1η θέση καθώς οι υπόλοιπες διαφορές (με εξαίρεση την μάχη για την 14η θέση) έδειχναν σταθερές . Ο Lando Norris πλέον στα 1.6 δευτερόλεπτα από τον Verstappen άρχισε να ονειρεύεται 2η διαδοχική νίκη , ενώ η απόσταση από την κίνηση φαίνεται σαν να άφηνε το πεδίο ανοιχτό για μονομαχία στο El Paso!

Στον τελευταίο γύρο και με τον Norris να είναι μόλις στο ένα δευτερόλεπτο η αγωνία έφτασε στα όρια καθώς η μπαταρία του Verstappen ήταν σχεδόν άδεια . Όμως η μαεστρία του Verstappen που πάλεψε όλο το τριήμερο με το μονοθέσιο του που δεν ήταν στημένο στα θέλω του ήταν αρκετή και του έδωσε την 59η νίκη καριέρας με την διαφορά στο τέλος να είναι κάτω από ένα δευτερόλεπτο!! 

Driver of the Day: Lando Norris

TOP 10 



Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.