Ο Μονεγάσκος επικράτησε με θαρραλέα στρατηγική, 3ος ο Νορις, πουθενά η Red Bull!
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Ο Σάρλ Λεκλέρ και η Ferrari το κατάφεραν ξανά στην Μόντσα και με έξυπνη στρατηγική ενός pit stop λύγισαν τις Mclaren !!! Οι δύο Mclaren αρκέστηκαν στο 2-3 με τον Όσκαρ Πιάστρι να τερματίζει μπροστά από τον Νόρις, ο οποίος σίγουρα ήλπιζε σε περισσότερα. Η Red Bull για άλλον ένα αγώνα φάνηκε χαμένη με τον Φερστάπεν να είναι μόλις 6ος !
Ο αγώνας εξ' αρχής φάνηκε ότι θα έχει ως κύριο ενδιαφέρον την στρατηγική καθώς οι δύο Red Bull ρίσκαρε με το να ξεκινήσει και τα δύο της μονοθέσια με σκληρή γόμα έναντι όλων των υπολοίπων ανταγωνιστών που εκκίνησαν με την μέση γόμα.
Στην εκκίνηση οι δύο Mclaren εκκίνησαν πολύ καλά με τον Νόρις να διατηρεί την πρωτοπορία στο πρώτο σικέιν με τον Πιάστρι 2ο, όμως το ενδιαφέρον ήταν στον Τζόρτζ Ράσελ ο οποίος μπλόκαρε και είχε επαφή με το πίσω μέρος του Πιάστρι τραυματίζοντας την μπροστινή του πτέρυγα και αναγκάστηκε να πάει στην έξοδο διαφυγής και έτσι έπεσε από 3ος - 8ος, καταστρέφοντας ουσιαστικά τον αγώνα του.
Ο αγώνας εξερράγη στο δεύτερο σικέιν όμως όταν ο Όσκαρ Πιάστρι επιτέθηκε στα φρένα στον teammate του και με προσπέρασμα από την εξωτερική πήρε την πρωτοπορία. Ο Νόρις εκτός όμως από την πρωτοπορία έχασε και την 2η θέση καθώς η έξοδος του δεν ήταν καλή (αφού στριμώχτηκε από τον Πιάστρι) και ο Σάρλ Λεκλέρ δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη!
Πιο πίσω στο grid είχαμε ''μπλεξίματα'' καθώς ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έπεσε πάνω στον Γιούκι Τσουνόντα, καταστρέφοντας τον αγώνα του Ιάπωνα καθώς μετά από λίγο εγκατέλειψε με ζημιά στo sidepod. Λίγο αργότερα πριν την Ascari o Γερμανός από θύτης έγινε θύμα καθώς ο Ντάνιελ Ρικιάρντο τον στρίμωξε και έτσι παραλίγο να έιχαμε τετ-α-κε, όμως ο οδηγός της Haas το έσωσε στο τσακ. Μετά από όλα αυτά ο Hulk αποκόμισε μια ποινή 10 δευτερολέπτων, ενώ ο Αυστραλός της VCARB μια ποινή 5 δευτερολέπτων που αργότερα έγινε 10 λόγω μη σωστής εξέτισης της ποινής .
Από εκεί και έπειτα το 1o stint δεν έκρυβε άλλες συγκινήσεις, με τους οδηγούς να μπαίνουν σε μια σειρά . Το stint όμως τελείωσε σχετικά γρήγορα καθώς όλοι οι πρωτοπόροι με μέση γόμα μπήκαν για να βάλουν σκληρή στους γύρους 14-17, με τον Λάντο Νόρις να καταφέρνει το undercut στον Λεκλέρ και να βγαίνει defacto 2ος , καθώς οι δύο Red Bull και ο Κάρλος Σάινθ έκαναν τα pit stop τους μερικούς γύρους αργότερα.
Σε αυτό το σημείο κατέρρευσε η όποια ελπίδα είχε η Red Bull για πιθανή στρατηγική ενός pit stop ή κάποιας άλλης έκπληξης, καθώς και οι δύο οδηγοί έβαλαν ξανά σκληρή γόμα και έκτοτε χάθηκαν στο παρασκήνιο της μάχης Ferrari - Mclaren .
Πιο πίσω ο Κέβιν Μάγκνουσεν αποκόμισε και αυτός ποινή 10 δευτερολέπτων για σύγκρουση καθώς έπεσε πάνω στον Πίερ Γκασλί στα φρένα του δεύτερου σικέιν . Κρίμα για τον Δανό που διένυε έναν πολύ καλό αγώνα πριν από αυτό . Εκτός αυτού ο Δανός συμπλήρωσε το όριο για τους πόντους ποινών καθώς έφτασε πλέον τους 12 βαθμούς ποινής σε 12 μήνες . Αυτό σημαίνει πως θα χάσει τον επόμενο αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν και λογικά θα αντικατασταθεί από τον Όλι Μπέρμαν !
Ξανά μπροστά και στην μάχη για την νίκη και τα πράγματα ήταν σταθερά καθώς οι Πιάστρι, Νόρις και Λεκλέρ ήταν οι μοναδικοί ρεαλιστικά ικανοί για την νίκη. Όμως φαβορί φάνταζε ο Αυστραλός καθώς κρατούσε σταθερά πίσω του τον Νόρις σε μια ικανοποιητική διαφορά. Μάλιστα ο Βρετανός λίγο πριν το 2ο του pit stop έκανε ένα λάθος το οποίο τον έφερε υπό την πίεση του Μονεγάσκου που παραμόνευε.
Οι δύο Mclaren έκαναν τα δεύτερα pit stop τους στους γύρους 33 (NOR) και 39 (PIA) αντίστοιχα βάζοντας ξανά μέση γόμα, και όλοι περίμεναν από την Ferrari να κάνει το ίδιο . Όμως η Ferrari έκανε all-in αφήνοντας και τους δύο οδηγούς της έξω, καθώς και να έχαναν την πρωτοπορία είχαν αρκετή διαφορά από τον 5ο Χάμιλτον για να κάνουν ''free pit stop'' . Κάπου εδώ να σημειώσουμε ότι για άλλον ένα αγώνα η Mercedes παρά τον δυνατό ρυθμό που έδειξε σε όλο το τριήμερο, δεν κατάφερε να είναι ούτε για μια στιγμή στην μάχη για την νίκη, ούτε καν για βάθρο.
Και ενώ οι γύροι περνούσαν ένας προς ένας η αγωνία παρατεινόταν αφού ο Όσκαρ Πιάστρι έριχνε γύρο με τον γύρο την διαφορά, περνώντας άνετα τον Σάινθ που ήλπιζε να του στεκόταν έστω και για λίγο εμπόδιο.
Παρόλα αυτά η προσπάθεια του Αυστραλού για μια δεύτερη νίκη καριέρας δεν καρποφόρησε και εν τέλει έμεινε χ δευτερόλεπτα πίσω από τον Σάρλ Λεκλέρ που υπό τις επευφημίες των Τιφόζι πήρε την 7η νίκη καρίερας και 2η στο «σπίτι του» μετά από εκείνη του 2019. Επιπλέον σαν κερασάκι στην τούρτα ο Μονεγάσκος αναδείχθηκε Driver of the Day από το κοινό, ενώ ο Λάντο σαν παρηγοριά κατάφερε να «κλέψει» τον ταχύτερο γύρο από τον Μαξ Φερστάπεν !
ΤOP 10
(το άρθρο ανανεώνεται συνεχώς)