Μάριος Γαντζούδης
11 Nov
11Nov

Δείτε εδώ ποιος είναι και πως θεωρούν στην Scuderia ότι θα επηρεάσει τις ομάδες!

Με την φετινή σεζόν να πλησιάζει στο τέλος της και μόνο το 2025 να χωρίζει την Formula 1 από την νέα εποχή κανονισμών του 2026 πολλές ομάδες ήδη έχουν αρχίσει να σκέφτονται πως θα χρησιμοποιήσουν τον χρόνο τους και τους πόρους, ώστε να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και να βρεθούν στην κορυφή του «ανακατέματος» της τράπουλας.

Στην Ferrari, η οποία έχει σταθερά ανοδική πορεία υπό την ηγεσία του Φρέντ Βασέρ και θα ενισχυθεί με τον Λιόυις Χάμιλτον δίπλα στον Σάρλ Λεκλέρ, πιστεύουν πως οι κανονισμοί σχετικά με την περιορισμένη χρήση της αεροσήραγγας από κάθε ομάδα θα παίξουν ρόλο «κλειδί».

Συγκεκριμένα σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του Βασέρ υπάρχει η πεποίθηση ότι αρκετές ομάδες θα «ξεγράψουν» το 2025 ώστε να έχουν περισσότερο χρόνο διαθέσιμο για την αεροσήραγγα το 2026, εκμεταλλευόμενες έτσι την ενίσχυση που δίνεται στις ομάδες που βρίσκονται χαμηλότερα στην βαθμολογία. 

Η φετινή κατανομή χρόνου (2ο μισό της χρονιάς) για την χρήση αεροσήραγγας. Η φωτογραφία προέρχεται από το Autosport.

Ο Γάλλος επικεφαλής δήλωσε συγκεκριμένα: «Δεν είναι σημαντικό αυτή την περίοδο (τώρα) εάν κάποιος έχει ένα πλεονέκτημα και έχει περισσότερες δοκιμές διαθέσιμες (στην αεροσήραγγα). Αυτό είναι επειδή σήμερα κάνουμε ελάχιστη πρόοδο με κάθε δοκιμή. Αλλά αυτό που ίσως αλλάξει το παιχνίδι είναι το 2026 καθώς ίσως έχουμε ομάδες που δεν θα παλεύουν για τον τίτλο και μπορεί να αποφασίσουν «Οκέι για το '25 δεν μας νοιάζει αν είμαστε στην Χ θέση (στους κατασκευαστές) και δεν μας επηρεάζει αν θα είμαστε Χ συν δύο ή πλην δύο θέσεις. Θα στοχέψουμε πλήρως στο 2026».

«Εάν παλεύεις για τον τίτλο, θα έχεις τον πειρασμό να κάνεις περισσότερα για το '25 και εκτός αυτού οι άλλες ομάδες ήδη θα έχουν περισσότερο χρόνο διαθέσιμο επειδή βρέθηκαν στην Χ θέση αντί για την 1η στους κατασκευαστές. Άρα η θέση Χ θα είναι πλήρως στραμμένη στο 2026 αλλά η 1η θέση θα είναι χωρισμένη στα δύο (2025-26).»

Θυμίζουμε (όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα) ότι υπάρχει η κυλιόμενη κλίμακα, η οποία ξεκινάει από το 70% των στάνταρ επιτρεπόμενων ορίων για την ομάδα που βρίσκεται στην 1η θέση και έπειτα προστίθεται 5% πολλαπλασιαστής για κάθε θέση μέχρι την 10η, η οποία παίρνει 115%.  Ο πίνακας αυτός ανανεώνεται δύο φορές. Μία στο μέσο του πρωταθλήματος (1η Ιανουαρίου-30 Ιουνίου) και μια στο τέλος (1η Ιουλίου- 31 Δεκεμβρίου).

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.