Ζόρια για Red Bull - Mercedes, ξεκάθαρη δυάδα φαβορί για pole και τα παιχνίδια της FIA...
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Οι πρώτες δύο περίοδοι ελευθέρων δοκιμών αποτελούν παρελθόν και όσο πλησιάζει το υπόλοιπο του τριημέρου ας δούμε μερικά βασικά σημεία που μας άφησε η πρώτη μέρα του Grand Prix Σιγκαπούρης.
FP1 και FP2 μας έδωσαν μια ξεκάθαρη πρώτη ματιά στην επερχόμενη μάχη του Σαββάτου. Σε μία πίστα η οποία ομολογουμένως ήταν γεμάτη σκόνη και ούτε κατά διάνοια στην καλύτερη κατάσταση, οι Λάντο Νόρις και Σάρλ Λεκλέρ έδειξαν να είναι μισό σκαλί πιο πάνω από τους teammates τους και ένα πάνω από όλους τους άλλους. Βέβαια είναι νωρίς ακόμα για να κηρύξουμε τους δύο ως «κλειδιά» για την πρώτη σειρά του grid, όμως τόσο στα long-runs (LEC-μέση γόμα, NOR-μαλακή) όσο και στα Quali Simulations οι δύο ήταν στην κορυφή του πίνακα και στις δύο περιόδους (εναλλάξ βέβαια το 1-2). Η πίστα σίγουρα θα βελτιωθεί και οι οδηγοί θα κάνουν προσαρμογές στους εαυτούς τους και στα μονοθέσια με την βοήθεια των μηχανικών και ακόμα και οι δύο πρωταγωνιστές δεν πήραν (λόγω πίστας) το 100% του μονοθέσιού τους. Πλέον ένας ακόμη λόγος για να κολλήσουμε τα μάτια στις οθόνες στο FP3!
Λίγο πιο μακριά από την κορυφή και στις άλλες δύο «μεγάλες» ομάδες. Αμφότερες έδειξαν να ζορίζονται στο θέμα ρυθμού , ειδικά στον 3ο τομέα της πίστας, αν και η πιθανότητα βαρύτερου φορτίου καυσίμου ή/και χαμηλότερης λειτουργίας κινητήριας μονάδας δεν μπορούν να αποκλειστούν. Η Red Bull έδειξε ξανά παθογένειες με τους δύο οδηγούς της να μην μπορούν να πάρουν την πρόσφυση που ήθελαν από την RB20 ειδικά στο μπροστινό μέρος, σε συνδυασμό με δυσφορία για τα φρένα (κάτι που αντιμετώπισαν και άλλες ομάδες βέβαια) αν και το γεγονός ότι τα long runs έγιναν κατά κύριο λόγο με σκληρή γόμα δεν μας επιτρέπει άμεση σύγκριση με τους υπόλοιπους του Top 4. Όσον αφορά και στον ρυθμό ενός γύρου πάλι η διαφορά κυμαινόταν από την κορυφή σε 3-5 δέκατα, κάτι που ίσως να μην επαναληφθεί αύριο, καθώς όπως προαναφέρθηκε σίγουρα θα υπάρξουν διαφορετικές ρυθμίσεις και προσαρμογές. Τα πράγματα όμως για την πρωταθλήτρια... ξανά δεν δείχνουν καλά.
Πάνω κάτω η ίδια ιστορία και στην Mercedes καθώς αντιμετώπισαν αρκετά από τα ίδια προβλήματα με την Red Bull, με τους οδηγούς της όμως να ζορίζονται περισσότερο. Ο Λιούις Χάμιλτον ειδικά δεν έδειξε σε κανένα σημείο των δύο ωρών να είναι στο 100% του, ξεκάθαρα επηρεασμένος από τα προβλήματα της W15, λέγοντας μάλιστα σε κάποιο σημείο στους μηχανικούς «πρέπει να το φτιάξετε αυτό».
Στην άλλη μεριά του γκαράζ των ασημένιων βελών, ο Τζόρτζ Ράσελ είχε μια εμφανώς καλύτερη σε σχέση με τον teammate του μέρα, όμως και αυτός δεν ήταν σίγουρα ικανοποιημένος από μια σύγκρουση που είχε στο τέλος του FP2.
Το πιο απίστευτο από όλα όμως παραμένει ότι Φερστάπεν και Χάμιλτον είναι τόσο δυσαρεστημένοι από τα μονοθέσιά τους που έχουν δηλώσει πως στόχος είναι πλέον η είσοδος στο Q3 !!!
Στον αντίποδα εξαιρετική ημέρα είχαν Williams και VCARB καθώς τα μονοθέσιά τους φαίνεται να ταιριάζουν γάντι στην πίστα της Σιγκαπούρης με τους οδηγούς των δύο ομάδων να φιγουράρουν συχνά άπαντες στο Top 10 και μάλιστα οι δύο RB στο FP1 κατετάγησαν στο 5-7 ενώ στο FP2 αυτό έγινε 4-6!
FIA και σταθερότητα πάνε χέρι-χέρι έτσι; Προφανώς και όχι και μόλις λίγες μέρες αφού η πίσω αεροτομή της Mclaren κρίθηκε νόμιμη, πλέον σήμερα μάθαμε ότι δεν είναι ακριβώς έτσι και πως από τον επόμενο αγώνα η Mclaren πρέπει να την τροποποιήσει. Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε το AMuS η Red Bull έκανε επίσημο παράπονο στην FIA βασιζόμενη στους τεχνικούς κανονισμούς που λένε πως η απόσταση μεταξύ των δύο στοιχείων της πίσω αεροτομής πρέπει να είναι ίδια ανά πάσα στιγμή. Αυτό λίγες μέρες αφού είχαν γίνει όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι και όλα είχαν κριθεί νόμιμα.
Η βρετανική ομάδα σε ανακοίνωσή της τόνισε πως «Ενώ η πτέρυγά μας στο Μπακού συμμορφώνεται με τους κανονισμούς και περνάει όλα τα τεστ ευκαμψίας της FIA, η McLaren προσφέρθηκε προληπτικά να κάνει κάποιες μικρές προσαρμογές στην αεροτομή της μετά τις συνομιλίες μας με τη FIA» αφήνοντας ξεκάθαρα αιχμές για το πολιτικό παιχνίδι που παίζεται, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο CEO της Ζακ Μπράουν λέγοντας ότι «Προσπαθούν να μας κάνουν πιο αργούς. Είναι αναπόφευκτο τώρα που είμαστε στην πρώτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών όλοι θα κοιτούν το μονοθέσιό μας και θα λένε: “Δεν είμαστε σίγουροι πως μας αρέσει αυτό”. Έτσι είναι το παιχνίδι».
Κάπου εδώ βέβαια και για όσους δεν ξέρουν / θεωρούν άδικο το γεγονός αυτό, καλό είναι να γνωρίζετε πως στις 99 από τις 100 περιπτώσεις, έτσι παίζεται το «παιχνίδι των σκιών» της Formula 1. Μια ματιά στην όχι και τόσο μακρινή ιστορία θα σας το επιβεβαιώσει...
Λίγες ώρες μετά το σχόλιο του προέδρου της FIA Μοχάμεντ Μπιν Σουλαγιέμ πέρι ύβρεων των οδηγών, κατηγορώντας τους ότι «βρίζουν σαν ράπερ» στα team radio, καλώντας στην περιφρούρηση των team radios, ο Μάξ Φερστάπεν βρέθηκε στο κατηγορητήριο της FIA καθώς στην συνέντευξη τύπου που έγινε χθες χρησιμοποίησε την λέξη f***ed (ελληνιστί γ****ει) για να περιγράψει το μονοθέσιό του και έτσι βρέθηκε σε απολογία.
Η επίμαχη βρισιά του Ολλανδού
Ο Ολλανδός πρόταξε σαν δικαιολογία ότι ανέφερε μία λέξη που χρησιμοποιείται συχνά στον λόγο και πως τα αγγλικά δεν είναι η μητρική του γλώσσα. Οι αγωνοδίκες από μεριάς τους αποδέχτηκαν τα όσα είπε ο οδηγός της Red Bull, τονίζοντας όμως στην απόφασή τους ότι όσοι αποτελούν πρότυπο θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στο πώς εκφράζονται δημόσια, ιδίως όταν δεν βρίσκονται υπό πίεση. Έτσι ο Ολλανδός δέχθηκε την ποινή υποχρέωσης παροχής κοινωφελούς εργασίας καθώς δεν απευθυνόταν υβριστικά προς κάποιο πρόσωπο.