Μάριος Γαντζούδης
22 Sep
22Sep

Κυριαρχικός όσο δεν πάει ο Βρετανός στην Σιγκαπούρη, 2ος ο Φερστάπεν που έκανε τα απολύτως απαραίτητα !

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

Το φετινό Γκραν Πρι Σιγκαπούρης δεν θα διεκδικήσει θέση στο πάνθεον των επικών αγώνων της Formula 1, όμως προσέφερε μια από τις πιο επιβλητικές νίκες της χρονιάς από τον Λάντο Νόρις, ο οποίος πήρε την 3η νίκη καριέρας του με χαρακτηριστική άνεση από τον Μαξ Φερστάπεν «πριονίζοντας» κι άλλο το προβάδισμα του Ολλανδού στο πρωτάθλημα οδηγών. 

Ο Βρετανός της Mclaren έσπασε την «κατάρα» των πρώτων γύρων καθώς κράτησε αυτή την φορά την πρωτοπορία και δεν κοίταξε πίσω του νικώντας με εμβληματική διαφορά 20.9 δευτ. Πίσω του ο οδηγός της Red Bull υπήρξε σχετικά άνετος στην 2η θέση καθώς δεν απειλήθηκε ουδεμία φορά, είτε από τις δύο Mercedes στο πρώτο stint, είτε από τον Όσκαρ Πιάστρι που τερμάτισε 3ος στο δεύτερο ...

Ο αγώνας φάνταζε πιο εντυπωσιακός στην αρχή καθώς ο 3ος στην εκκίνηση Λιούις Χάμιλτον είχε επιλέξει την μαλακή γόμα σε αντίθεση με όλους τους γύρω του που διάλεξαν μέση. Όμως η έξτρα πρόσφυση δεν του απέφερε καρπούς στην εκκίνηση και έτσι έμεινε πίσω από τους δύο διεκδικητές του τίτλου. 
Πιο πίσω στην εκκίνηση είχαμε παραλίγο συγκρούσεις καθώς ο Φράνκο Κολαπίντο «βούτηξε» στα φρένα της 1ης στροφής περνώντας τρία μονοθέσια (!!!) και φέρνοντας την γκρίνια του Άλεξ Άλμπον ο οποίος ως αποτέλεσμα διέφυγε προς την έξοδο διαφυγής της πρώτης στροφής πέφτοντας από 11ος στην 15η θέση. Την ίδια πορεία ακολούθησαν οι Αλόνσο και Λεκλέρ προκειμένου να αποφύγουν πιθανή σύγκρουση βγαίνοντας πίσω από τον εντυπωσιακό Νίκο Χούλκενμπεργκ. 
Πάντως όπως αποδείχθηκε στην πορεία δεν ήταν το καλύτερο τριήμερο για τον Ταιλανδό της Williams που εγκατέλειψε στον 17ο γύρο λόγω προβλήματος υπερθέρμανσης της κινητήριας μονάδας.

Μετά τις αρχικές ανακατατάξεις των πρώτων γύρων ο αγώνας δεν είχε τίποτε το σπουδαίο να προσφέρει ειδικά για το υπόλοιπο του πρώτου stint, με ουσιαστικές μάχες αυτή των Χούλκενμπεργκ-Αλόνσο-Λεκλέρ για την 6η θέση και του Κολαπίντο με τον Σέρχιο Πέρεζ για την 9η θέση, με τον Μεξικανό να μην μπορεί να περάσει τον Αργεντίνο της Williams για την διάρκεια του πρώτου stint απονέμοντας τα εύσημα στον Αργεντίνο μέσω team radio. 

«Είναι πολύ δύσκολο να τον περάσω, τον Κολαπίντο»

Το εμπόδιο αυτό το ξεπέρασε χάρη στο undercut στην διάρκεια των pit stop. 

Την ίδια ώρα και ενώ είχε φτάσει η ώρα των μοναδικών pit stop του αγώνα, ο πρωτοπόρος Λάντο Νόρις παραλίγο να καταστρέψει μόνος του τον ιδανικό αγώνα του καθώς στον 29ο γύρο μπλόκαρε τους μπροστινούς τροχούς και ακούμπησε ελαφρώς τον τοίχο στην είσοδο της στροφής 14, αποκομίζοντας ευτυχώς για τον ίδιο πολύ μικρή ζημιά στην μπροστινή πτέρυγα.

Παράλληλα (σχεδόν) ο Μαξ Φερστάπεν εξέφρασε δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση της Red Bull στο να τον βάλει σε νέα ελαστικά, καθώς βγαίνοντας από τα pits στον 30ο πλέον γύρο, έχασε πάνω από ένα δευτερόλεπτο πίσω από την Ferrari του Λεκλέρ που ακόμα δεν είχε μπει για αλλαγή ελαστικών. 

Όσο για τον Μονεγάσκο έκανε την μοναδική αλλαγή ελαστικών του στον 37ο γύρο, μετά από μια μικρή μάχη με τον Τζόρτζ Ράσελ που ήδη είχε κάνει αλλαγή στην σκληρή γόμα, καταφέρνοντας έτσι μέσω της στρατηγικής να περάσει την Haas του Χούλκενμπεργκ και πέντε γύρους αργότερα κατάφερε να περάσει και την Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο ανεβαίνοντας έτσι 7ος πίσω από τον teammate του, Κάρλος Σάινθ. Έναν γύρο αργότερα οι δύο Ferrari άλλαξαν θέση, καθώς ο Ισπανός ήταν σε διαφορετική στρατηγική έχοντας κάνει pit stop από τους πρώτους. 

Το δεύτερο μισό του αγώνα λόγω στρατηγικής απέκτησε ένα σχετικό ενδιαφέρον καθώς ο Όσκαρ Πιάστρι ανέβασε ρυθμούς μετά το μακρύ πρώτο stint του (39 γύροι με την μέση) και χρησιμοποιώντας τον ρυθμό που του έδιναν τα πιο φρέσκα σκληρά ελαστικά σε συνδυασμό με την ανωτερότητα της MCL-38, κατάφερε μέσα σε σχετικά γρήγορο διάστημα τις δύο Mercedes των Χάμιλτον (αρχικά) και Ράσελ (στη συνέχεια) ανεβαίνοντας έτσι μέσω της στρατηγικής στην 3η θέση! Ειδικά η προσπέραση στον Ράσελ ήταν ίσως το highlight του αγώνα. 

Για το υπόλοιπο του αγώνα από τα λίγα αξιομνημόνευτα ήταν η 2η προσπάθεια του Νόρις να καταστρέψει πιθανώς τον αγώνα του, καθώς στον 48ο γύρο είχε ακόμη μια επαφή με τον τοίχο, γλιτώνοντας ξανά την ζημιά, με τον μηχανικό του να του ζητάει ηρεμία από το team radio.

Λίγο αργότερα ο Κέβιν Μάγκουσεν που διένυε έναν όχι ιδιαίτερο αγώνα, έπαθε κλατάρισμα, πέφτοντας τελευταίος, εγκαταλείποντας εντέλει στον 60ο γύρο.

Στους τελευταίους γύρους είχαμε μια καλή μάχη για την 4η θέση, με τον Σάρλ Λεκλέρ να προσπαθεί να περάσει τον Τζόρτζ Ράσελ, μένοντας όμως τελικά για ελάχιστα πίσω από τον Βρετανό, παρά τις καλύτερές του προσπάθειες μέχρι και το τέλος!

Μπροστά τίποτα δεν άλλαξε ούτε στους τελευταίους γύρους και ο Λάντο Νόρις πήρε την νίκη με τον Μαξ Φερστάπεν αρκετά πίσω του 2ο και τον Όσκαρ Πιάστρι ακόμα πιο πίσω στην 3η θέση, κλειδώνοντας έτσι άλλο ένα σημαντικό αποτέλεσμα για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς η Mclaren μάζεψε 40 βαθμούς, έναντι των 19 της Red Bull που είδε τον άλλο της οδηγό, τον Σέρχιο Πέρεζ να τερματίζει μόλις 9ος/10ος πίσω από την Haas του Χούλκενμπεργκ. Ανέλπιστο δώρο στον Μάξ Φερστάπεν όμως έκανε ο πάλαι ποτέ teammate του Ντάνιελ Ρικιάρντο ο οποίος κάνοντας pit stop στο τέλος πήρε τον ταχύτερο γύρο από τον Νόρις. Αν αυτός αποδειχθεί ο τελευταίος αγώνας του Αυστραλού στην Formula 1, θα είναι ένα καλό τέλος, με έναν ταχύτερο γύρο ακόμα στο παλμαρέ του! Έτσι αντί για να μειωθεί η διαφορά του Ολλανδού από τον Νόρις κατά 8 βαθμούς, μειώθηκε μόνο κατα 7, κρατώντας τον οδηγό της Red Bull σε τροχιά τίτλου...

Κάπου εδώ να σημειωθεί ότι αυτό το γεγονός στέρησε από τον Λάντο Νόρις το πρώτο Grand Slam της καριέρας του, καθώς ο 24χρονος κατέγραψε Pole, και οδήγησε τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος από την 1η θέση και το μόνο που του έλειψε ήταν ο ταχύτερος γύρος....

Driver of the Day: Ντάνιελ Ρικιάρντο 

Πλήρη αποτελέσματα 

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.