Ο Βρετανός τα κατάφερε και πήρε την Pole , 1-2 για τις McLaren
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Οι κατατακτήριες για το Γκραν Πρι Ουγγαρίας ξεκίνησαν με μια ελαφρώς υγρή πίστα καθώς πριν την εκκίνηση της διαδικασίας έβρεξε ελαφρά για 40 περίπου λεπτά. Όμως ο ρυθμός με τον οποίο στέγνωνε η πίστα ήταν τέτοιος που από την αρχή του Q1 όλοι βγήκαν με στεγνά ελαστικά και για τα πρώτα 10 λεπτά του η πίστα ήταν σε ολοένα και καλύτερη κατάσταση. Όμως η βροχή άρχισε να επανέρχεται στα ραντάρ των ομάδων γύρω στα 13 λεπτά πριν το τέλος του Q1, κάτι που περιέπλεξε τα πράγματα, καθώς και οι 20 οδηγοί ''έτρεχαν'' να βρουν καλό χρόνο με την μαλακή γόμα, προτού έρθει η όποια βροχή και τους αφήσει εκτός από νωρίς!
Εκτός από την αγωνία της πιθανής βροχής ο Λόγκαν Σάρτζεντ είχε μια έξοδο μετά τον πρώτο γρήγορο γύρο του, καταφέρνοντας όμως να επιστρέψει στα pits.
Με 6.45 να μένουν στο ρολόι ο Σέρχιο Πέρεζ έχασε τον έλεγχο στην στροφή 8 και κατέστρεψε το πίσω μέρος της Red Bull του φέρνοντας την κόκκινη σημαία και μένοντας έτσι εκτός της υπόλοιπης διαδικασίας. 2η σερί διαδικασία που ο Μεξικανός χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του σε μεικτές συνθήκες καθώς το ίδιο έγινε πριν 2 εβδομάδες στο Σίλβερστοουν...
Όμως τα υπόλοιπα 6.45 μόνο διαδικαστικά δεν ήταν καθώς με τις συνθήκες στην πίστα να βελτιώνονται ραγδαία στα τελευταία δύο λεπτά, ο Τζόρτζ Ράσελ και η Mercedes την πάτησαν, μη βάζοντας αρκετό καύσιμο για δεύτερο γρήγορο γύρο και έτσι ο Βρετανός έμεινε σοκαριστικά εκτός Q2 (17ος) με τον ίδιο να απολογείται μέσω του team radio στην Mercedes για την συνολική απόδοσή του. Μαζί του και εκτός Q2 έμειναν οι Πέρεζ, Ζου και οι δύο Alpine των Οκόν και Γκασλί, καθώς οι Γάλλοι δεν υπολόγισαν σωστά την ραγδαία βελτίωση και δεν έστειλαν καν τα μονοθέσιά τους για γρήγορο γύρο...
Μετά από το δραματικό αυτό Q1 τα 15 λεπτά του Q2 μας είχαν σε αγωνία για το τι θα συνέβαινε στην συνέχεια. Οι συνθήκες στην πίστα συνέχισαν να βελτιώνονται γύρο με τον γύρο και πάτημα με το πάτημα καθώς η βροχή είχε σταματήσει και έτσι οι εναπομείναντες 15 οδηγοί εξακολουθούσαν να ψάχνουν τα όρια της πρόσφυσης των μαλακών ελαστικών της Pirelli σε κάθε τους πέρασμα !
Στο τέλος όμως εκτός έμειναν οι Χούλκενμπεργκ, Μπότας, Άλμπον, Σάρτζεντ και Μάγκνουσεν. Κρίμα για τον Νίκο Χούλκενμπεργκ που έμεινε εκτός Q3 για μόλις 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου και έτσι ο Λιούις Χάμιλτον πέρασε οριακά ως 10ος, με την Mercedes να μην δείχνει καλή ισορροπία στις συνθήκες αυτές του Ουγκαρόρινγκ...
Q3 . Τελικός για την Pole Position. 10 εναπομείναντες . Με την βροχή να επανέρχεται για 3η φορά σαν κακός σε χολιγουντιανή ταινία. Όλοι οι οδηγοί βιάζονταν να κάνουν γρήγορο γύρο . Έτσι μετά το πρώτο πέρασμα όλων ο Λάντο Νόρις ήταν πρώτος με ένα εντυπωσιακό 1:15.227 , 3 δέκατα μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν!
Όμως όπως έμελλε να αποδειχθεί τίποτα δεν είχε τελειώσει ! Παρά τις λίγες σταγόνες που έκαναν την εμφάνισή τους ο Πιάστρι βελτίωσε και βρέθηκε στην 2η θέση μόλις 22 χιλιοστά πίσω από τον Νόρις, με τον Φερστάπεν να βελτιώνει και αυτός αλλά να μένει μόλις 46 χιλιοστά πίσω από τον Βρετανό και 3ος!
2 λεπτά πριν το τέλος όμως είχαμε την 2η κόκκινη σημαία καθώς ο Γιούκι Τσουνόντα έχασε τον έλεγχο στην έξοδο της 5ης στροφής και είχε ένα τρομακτικό ατύχημα καθώς η VCARB του σηκώθηκε στον αέρα και παραλίγο να βρεθεί πάνω στις προστατευτικές μπαριέρες ARMCO , με τον Ιάπωνα ευτυχώς να είναι εντάξει αλλά το μονοθέσιο να είναι σχεδόν κατεστραμμένο !!!
Παρά το γεγονός ότι η διαδικασία συνεχίστηκε , ο Μάξ Φερστάπεν δεν έκανε άλλο γύρο καθώς δεν είχε άλλη διαθέσιμη φρέσκια γόμα και έτσι έμειναν οι υπόλοιποι 8 πλέον οδηγοί , για να προσπαθήσουν να αποσπάσουν την Pole Position από τον Νόρις . Όμως ο χρόνος δεν έφτασε για κανέναν εντέλει και ο Βρετανός κατάφερε να γιορτάσει ξανά φέτος , την 3η Pole Position της καριέρας του, με τον Όσκαρ Πιάστρι να κάνει το 1-2 για την McLaren δημιουργώντας έτσι τις καλύτερες συνθήκες για τον αυριανό αγώνα! 3ος ο Φερστάπεν που θα ελπίζει στις ικανότητές του και στην μαεστρία της στρατηγικής της Red Bull για να καταφέρει να κερδίσει .
ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ