Πρώτη νίκη για τον Αυστραλό, θύμισε καθημερινό σίριαλ η McLaren!
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Οι επιλογές ελαστικών ήταν : Μέση γόμα για τους περισσότερους, συμπεριλαμβανομένων και των πρωτοπόρων, μαλακή για τις δύο Aston Martin και τους Άλμπον - Μάγκνουσεν και σκληρή για τους Πέρεζ, Ράσελ και Γκασλί, με τους δυο πρώτους να λειτουργούν παράλληλα και ως συλλέκτες δεδομένων για τους teammates τους. Οι εκτιμήσεις τις Pirelli έκαναν λόγο για αγώνα με δύο pit stop .
Στην εκκίνηση ο Πιάστρι έκανε εξαιρετική εκκίνηση και πήρε την πρωτιά από τον Νόρις, με τον Βρετανό να πέφτει προσωρινά 4ος, προτού ξαναπάρει την 3η θέση από τον Λιούις Χάμιλτον ενώ ταυτόχρονα ο Μάξ Φερστάπεν βρέθηκε 2ος αφού πρώτα όμως είχε βγει εκτός πίστας καθώς δεν είχε χώρο από την εξωτερική . Πιο πίσω οι Άλμπον και Μάγκνουσεν κέρδισαν αρκετές θέσεις χάρη στην μαλακή τους γόμα και από το 13-15 βρέθηκαν στο 9-10 , ενώ ο Ράσελ βρέθηκε μετά από 2 γύρους στην 15η θέση.
Στον 4ο γύρο και με τον φόβο πιθανής ποινής ο Φερστάπεν παραχώρησε την 2η θέση στον Νόρις, την ώρα που ο Πιάστρι ήταν 2.4 δευτ. μακριά στην 1η θέση.
Μετά από 10 γύρους σχεδόν το μισό grid είχε ήδη μπει για τα πρώτα pit stops με τους περισσότερους οδηγούς να διαλέγουν την σκληρή γόμα για το 2ο τους stint. Την ίδια ώρα οι διαφορές στην κορυφή παρέμεναν σχετικά σταθερές με τον Πιάστρι να είναι 2.7 δευτ. μπροστά από τον Νόρις, τον Φερστάπεν 1.8 πίσω από τον Βρετανό και τους Χάμιλτον και Λεκλέρ να απέχουν 1.3 από τους μπροστινούς τους.
Στα των υπόλοιπων θέσεων το 1ο stint με σκληρή γόμα είχε επιτρέψει (έστω και προσωρινά) στους Ράσελ και Πέρεζ να βρίσκονται στο 10-11, κυνηγώντας τον Βάλτερι Μπότας.
Ο πρώτος ''κορυφαίος'' που μπήκε στα pits ήταν ο Λιούις Χάμιλτον βγάζοντας την μέση γόμα του και βάζοντας σκληρή, φανερά στοχεύοντας στο undercut του Φερστάπεν και την 3η θέση. Έναν γύρο μετά ο Νόρις έκανε ακριβώς το ίδιο, έχοντας βέβαια τον Φερστάπεν 2 δευτερόλεπτα πίσω του . Στον επόμενο γύρο και η έτερη Mclaren του Πιάστρι έκανε την 1η είσοδο στα pits , ενώ στην Red Bull στόχευαν φανερά στο να έχουν πιο φρέσκα ελαστικά στο τέλος, καθώς ο Χάμιλτον έβαζε φωτιά στα γυρολόγια και έκανε σίγουρη την 3η θέση για πάρτη του , τουλάχιστον για την ώρα...
Στο τέλος του 21ου γύρου η Red Bull τελικά κάλεσε τον Ολλανδό στα pits , παράλληλα με την Ferrari του Σάινθ , με τους επιπλέον γύρους να βλέπουν τον Ολλανδό 6.7 δευτ. πίσω από τον Χάμιλτον και συνολικά 17 περίπου δευτ. από τον Πιάστρι .
Τέλος στον 24ο γύρο ο Σάρλ Λεκλέρ έγινε ο τελευταίος του Top 6 που έκανε 1ο pit stop.
Λίγο μετά το 1/3 του αγώνα η δυναμική έγερνε φανερά στο μέρος της McLaren, με τον Χάμιλτον να είναι 3ος, με τον 4ο Φερστάπεν όμως να κινείται πλέον αρκετά απειλητικά ελέω και της πιο φρέσκιας σκληρής γόμας, με την συνολική κατάταξη να είναι η εξής:
Στον 35ο γύρο είχαμε την πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα καθώς ο Πιέρ Γκασλί δέχθηκε εντολή από τα pits για εγκατάλειψη, ενώ παράλληλα ο Φερστάπεν προσπάθησε να περάσει τον Χάμιλτον για πρώτη φορά, με αποτυχία καθώς δεν μπόρεσε να κρατηθεί στην εξωτερική της 2ης στροφής.
Την ίδια ώρα ο Λάντο Νόρις άρχισε να ανεβάζει στροφές , πλησιάζοντας επικίνδυνα τον πρωτοπόρο Πιάστρι , με την διαφορά στο τέλος του 37ου γύρου να είναι μόλις 1.3 δευτ., με τους δύο τους να βρίσκονται πάνω από 8 δευτ. μπροστά από την μάχη Χάμιλτον-Φερστάπεν-Λεκλέρ για την 3η θέση.
Η εν λόγω μάχη διεκόπη στον 41ο γύρο καθώς οι Χάμιλτον και Λεκλέρ μπήκαν στα Pits για το τελευταίο τους pit stop βάζοντας φρέσκα σετ σκληρής και μέσης αντίστοιχα.
Στο τέλος του 45ου γύρου ο Νόρις μπήκε και αυτός για το 2ο pit stop του βάζοντας μέση γόμα, ενώ την ίδια ώρα στο team radio του Πιάστρι, ειπώθηκε στον Αυστραλό ότι ο Βρετανός teammate του μπήκε πρώτος για να καλύψει τον Χάμιλτον και ''θα το διαχειριστούμε μετά''. Τρείς γύρους μετά ο Πιάστρι μπήκε στα pits, αναμενόμενα βγαίνοντας πίσω από τον Νόρις, με την ίδια γόμα. Εντωμεταξύ ο Βρετανός δέχθηκε εντολή για να δώσει εντέλει την πρωτιά πίσω στον Πιάστρι.
Ο Φερστάπεν συνεχίζοντας την ίδια τακτική με πριν επέκτεινε το stint του και έβαλε φρέσκα ελαστικά (μέση γόμα) τελικά στον 50ο γύρο .
Με λιγότερους από 20 γύρους να απομένουν, η κατάταξη ήταν η εξής:
Όμως το δράμα άρχισε να εμφανίζεται καθώς ο Λάντο Νόρις δεν έδειχνε πρόθυμος να δώσει την πρωτοπορία στον Όσκαρ Πιάστρι που βρισκόταν 3.8 πίσω του , ενώ η γκρίνια του Μαξ Φερστάπεν για την στρατηγική της Red Bull περιελάμβανε αρκετά μπιπ της παραγωγής .
Η απόφαση της McLaren να βάλει πρώτα τον Νόρις στα pits είχε πλέον δημιουργήσει από το πουθενά έναν αχρείαστο πονοκέφαλο και με 15 γύρους να απομένουν κανείς δεν ήξερε πως θα εκτυλισσόταν η ιστορία .
Στον 57ο γύρο ο Φερστάπεν κατάφερε να πάρει την 4η θέση από τον Σάρλ Λεκλέρ στα φρένα της 1ης στροφής και έβαλε πλώρη (ξανά) για τον Χάμιλτον στην προσπάθεια να φύγει με το μέγιστο δυνατό από την Ουγγαρία.
Στον 63ο γύρο και με την ''Λάμψη'' να συνεχίζεται στην McLaren, ο Λιούις Χάμιλτον με τον Μάξ Φερστάπεν συγκρούστηκαν ξανά στην προσπάθεια του Ολλανδού να πάρει την 3η θέση, με τον εν ενεργεία πρωταθλητή μάλιστα να ίπταται για λίγο στον άερα στην 1η στροφή. Και οι δύο συνέχισαν κανονικά, αν και ο Φερστάπεν σίγουρα πλήγωσε την RB20 του καθώς βρέθηκε να αμύνεται της 5ης θέσης του από τον Κάρλος Σάινθ.
Τελικά μετά από πολλά παρακάλια και πολλά ντροπιαστικά για μια κορυφαία ομάδα team radio, τρείς γύρους πριν το τέλος ο Νόρις έδωσε πίσω την πρωτιά στον Όσκαρ Πιάστρι, με τον Αυστραλό να κατακτά εντέλει την πρώτη του νίκη σε Γκραν Πρι (έχει και μια στο Sprint του Κατάρ πέρσι) και να γίνεται άλλος ένας από την ήπειρο των Καγκουρό που κατακτά νίκη στην Formula 1, ανάμεσα στους Μάρκ Ουέμπερ, Τζακ Μπράμπαμ , Ντάνιελ Ρικιάρντο και Άλαν Τζόουνς . Συνολικά έγινε ο 115ος διαφορετικός νικητής στην ιστορία της F1 !
Πίσω του ο Νόρις συμπλήρωσε το πρώτο 1-2 για την Mclaren στην Ουγγαρία από το 1999 , με τον Λιούις Χάμιλτον να συμπληρώνει το βάθρο των νικητών για 200η φορά στην καριέρα του !!!
ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ