Μάριος Γαντζούδης
23 Jan
23Jan

Πρόστιμα, αφαιρέσεις βαθμών και αποκλεισμοί από αγώνες περιμένουν τους οδηγούς που δεν το έχουν πάρει με καλό μάτι....

Αντιδράσεις πυροδοτεί ο νέος κανονισμός της FIA για παραπτώματα και ανάρμοστες συμπεριφορές οδηγών! Σύμφωνα με αυτούς, από φέτος οι οδηγοί κινδυνεύουν -ανάλογα με το αδίκημα- με χρηματικά πρόστιμα, αφαιρέσεις βαθμών από το πρωτάθλημα και ακόμα και αποκλεισμό από αγώνα!

Οι κατευθυντήριες αυτές γραμμές δημοσιοποιήθηκαν ως μέρος της επίσημης έκδοσης του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα 2025 της FIA, ως μέρος του Παραρτήματος Β του Κώδικα. Στο νέο έγγραφο απαριθμούνται πέντε συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία περιγράφουν τις προβλεπόμενες τιμωρίες για την παραβίαση διαφόρων ενδείξεων του άρθρου 12.2.1 του ΔΚΔ, συγκεκριμένα τα εδάφια στ), ιβ), ιδ), ιε) και ιστ).
Αυτό σημαίνει ότι, για παράδειγμα, η «πρόκληση ηθικής βλάβης ή ζημίας στη FIA» ή στους αξιωματούχους της - παράβαση της υποπαραγράφου στ) - επισύρει πλέον προβλεπόμενη ποινή πρώτης παράβασης ύψους 10.000 ευρώ. Αντίστοιχα εάν υπάρξει δεύτερη παραβίαση το πρόστιμο ανεβαίνει στις 20.000 ευρώ συν 1 μήνα τιμωρίας υπό αναστολή, ενώ στην τρίτη ανεβαίνουμε στα 30.000 συν την τιμωρία συν αφαίρεση βαθμών από το πρωτάθλημα!

Ακολουθεί ο πλήρης πίνακας των ποινών

Ωστόσο οι ποινές αυτές θα έχουν πολλαπλασιαστή για κάθε πρωτάθλημα, αντίστοιχο του επιπέδου. Παραδείγματος χάριν για την F1 οι ποινές που αναφέρθηκαν ενδεικτικά πριν θα πάνε από 10, 20 και 30 χιλιάδες, σε 40, 80 και 120 για κάθε φορά που θα προκαλείται ηθική βλάβη ή ζημία στη FIA συν την τιμωρία και την αφαίρεση βαθμών.

Θυμίζουμε ότι το θέμα της συμπεριφοράς των οδηγών έχει τεθεί πολλές φορές στο τραπέζι από τον πρόεδρο της FIA, Μοχάμεντ Μπεν-Σουλαγιέμ, έπειτα και από την ποινή κοινωφελούς εργασίας που δέχθηκε ο Μαξ Φερστάπεν για την υβριστική φράση που είπε στα πλάισια της media day για το GP Σιγκαπούρης και του χρηματικού προστίμου που έλαβε ο Σάρλ Λεκλέρ για αντίστοιχη παραβίαση στο Μεξικό. Μάλιστα η περίφημη δήλωση του Σαουδάραβα ότι οι οδηγοί δεν είναι ράπερς για να βρίζουν, είχε προκαλέσει αντιδράσεις.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι νέες αυτές -πολύ αυστηρές- ποινές δεν έχουν βρει θετική αντίδραση από τους οδηγούς και γενικά από το προσωπικό της FIA . Σύμφωνα με τον έγκυρο Ολλανδό δημοσιογράφο Έρικ Φαν Χάρεν, οι οδηγοί είναι έξαλλοι με αυτή την απόφαση ενώ σύμφωνα με τον επίσης εγκυρότατο Άντριου Μπένσον του BBC, η απόφαση προωθήθηκε με μια «πρόχειρη ηλεκτρονική ψηφοφορία και χωρίς καμία διαβούλευση με άλλους ενδιαφερόμενους φορείς ή την GPDA ή την επιτροπή οδηγών της FIA».

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΓΑΝΤΖΟΥΔΗ

Ο πρόεδρος της FIA προχωράει σαν άρχοντας των Σιθ με τις κινήσεις του, θέλοντας προφανώς να σιωπήσει κάθε αντίδραση και αντίθετη άποψη με ότι κάνει η FIA. Εάν οι οδηγοί δεν θέλουν να γίνουν πιόνια χρειάζονται έγκαιρη και συλλογική αντίδραση, όπως το 1982! 

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.