Δείτε πως δικαιολογήθηκαν οι πράξεις του ελέγχου αγώνα και των αγωνοδικών!
Το Γκραν Πρι του Κατάρ ήταν ένας αρκετά ήσυχος και ίσως βαρετός αγώνας μέχρι να σπάσει ο δεξιός καθρέφτης του Άλεξ Άλμπον και να δημιουργηθεί χαμός στον 30ο γύρο! Ο καθρέφτης αυτός φαινομενικά ανεξήγητα δεν ανακτήθηκε ποτέ, ούτε έγινε κάποια σχετική προσπάθεια από τον έλεγχο αγώνα, με αποτέλεσμα λίγους γύρους μετά να τον πατήσει ο Βάλτερι Μπότας και να γεμίσει η πίστα θραύσματα, από τα οποία οι Λιούις Χάμιλτον και Κάρλος Σάινθ υπέστησαν τρύπημα στα εμπρός αριστερά λάστιχά τους, για να βγει εντέλει αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, για τον καθαρισμό της.
Μέχρι τότε υπήρχαν μόνο διπλές κίτρινες σημαίες, κάτι που σημαίνει ότι οι οδηγοί πρέπει να ελαττώνουν ταχύτητα στο απαιτούμενο σημείο της πίστας, κάτι που δεν έκανε ο Λάντο Νόρις, παραβιάζοντας τον κανονισμό και παίρνοντας μια -σπάνια πλέον- ποινή Stop&Go 10 δευτερολέπτων, η οποία από 2ο και διεκδικητή της νίκης τον έριξε στην τελική 10η θέση
Η FIA δέχθηκε και δέχεται σκληρή κριτική για τις αποφάσεις αυτές, όμως όπως μας είχε προϊδεάσει ο νέος διευθυντής αγώνα Ρούι Μαρκές, η ομοσπονδία εξέδωσε ανακοίνωση όπου παραθέτει τις εξηγήσεις της.
«Η συνήθης πρακτική είναι να μην αναπτύσσεται το αυτοκίνητο ασφαλείας εάν υπάρχει μικρή ποσότητα συντριμμιών και μάλιστα εκτός αγωνιστικής γραμμής. Τα εκτεταμένα συντρίμμια μετά το χτύπημα ενός αυτοκινήτου στον καθρέφτη και τα τρυπήματα που σημειώθηκαν λίγο μετά έφεραν την απόφαση για ένα αυτοκίνητο ασφαλείας. Το VSC (Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας) δεν θα ήταν λύση, καθώς τα αυτοκίνητα παραμένουν απλωμένα και δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να καθαρίστούν τα συντρίμμια.»
Η ομοσπονδία βέβαια τονίζει ότι παραμένει ανοιχτή σε τροποποιήσεις της μεθοδολογίας τονίζοντας πως: «Η FIA επανεξετάζει συνεχώς τις μεθόδους και τις διαδικασίες της και θα αναλύσει περαιτέρω το συγκεκριμένο σενάριο και θα το συζητήσει με τις ομάδες, προκειμένου να δει εάν στο μέλλον θα πρέπει να ακολουθηθεί διαφορετική πορεία δράσης.»
Όσον αφορά την ποινή 10 δευτερολέπτων Stop&Go την οποία το «αφεντικό» της Mercedes, Τότο Βόλφ, χαρακτήρισε βάναυση, ενώ ο Λάντο την δέχτηκε έχοντας παραδεχτεί το λάθος του, η FIA είχε να πει τα ακόλουθα: «Η ποινή ήταν σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές ποινών που κυκλοφόρησαν στις ομάδες στις 19 Φεβρουαρίου 2024. Μια παραβίαση διπλής κίτρινης σημαίας θεωρείται σοβαρή διακινδύνευση ασφάλειας, γι' αυτό τέτοια αδικήματα επισύρουν τόσο αυστηρή ποινή.»
Ένα περιστατικό που πέρασε κάπως στα ψιλά ήταν το σφάλμα που υπήρξε στα φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας κατά την είσοδό του για δεύτερη φορά. Αυτό μπέρδεψε τον Μαξ Φερστάπεν και επέτρεψε στον Λάντο Νόρις να τον απειλήσει στην 2η επανεκκίνηση, αν και αποπτυχημένα. Για αυτό το περιστατικό η FIA ανέφερε: «Όλες οι ομάδες ενημερώθηκαν προφορικά ότι θα εισερχόταν (στα Pits) το αυτοκίνητο ασφαλείας, οπότε η επανεκκίνηση έγινε κανονικά. Ενώ η αιτία της δυσλειτουργίας εντοπίστηκε και επιδιορθώθηκε, για λόγους ασφαλείας, το αυτοκίνητο ασφαλείας αντικαταστάθηκε εγκαίρως για την τρίτη του χρήση.»