Μάριος Γαντζούδης
15 Sep
15Sep

Θαυμάσιος ο Αυστραλός κράτησε πίσω του Λεκλέρ και Πέρεζ! Ο Μεξικανός  συγκρούστηκε με τον Σάινθ στο τέλος, τραγική μέρα για τον Ολλανδό που τερμάτισε πίσω από τον Νόρις!!!

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

(το άρθρο ανανεώνεται συνεχώς)

Το ηλιόλουστο Μπακού μας προσέφερε ξανά έναν εντυπωσιακό αγώνα, με τον Όσκαρ Πιάστρι να αναδεικνύεται νικητής έπειτα από μια μάχη με τον Σάρλ Λεκλέρ και τον Σέρχιο Πέρεζ που κράτησε πάνω από τον μισό αγώνα! Συγκρούστηκαν στο τέλος ο Μονεγάσκος και ο Μεξικανός! Κακός ο Φερστάπεν που τερμάτισε πίσω και από τον Νόρις !!!

Ο αγώνας ξεκίνησε με τους περισσότερους εκ των οδηγών να έχουν διαλέξει την μέση γόμα για το 1ο stint με τους Αλμπον, Ρικιάρντο, Νόρις, Ζού, Γκασλί και Οκόν να κάνουν την εναλλακτική επιλογή της σκληρής. Ο Πιερ Γκασλί θυμίζουμε ότι εκκίνησε από το pit lane καθώς αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων λόγω παραβίασης κανονισμού σχετικά με την ροή καυσίμου. Εκκίνησε από εκεί παρέα με τον Λιόυις Χάμιλτον ο οποίος άλλαξε κινητήρια μονάδα μετά το απογοητευτικό του Σάββατο.

Στην εκκίνηση ήταν σχεδόν όλα καθαρά, με τις δύο Red Bull να κερδίζουν από μια θέση και να ανεβαίνουν στο 3-5, αλλά πιο πίσω ο Λάνς Στρόλ είχε επαφή με τον Γιούκι Τσουνόντα με αποτέλεσμα ο Καναδός να αποκομίσει κλατάρισμα και να μπει πρόωρα στα pits ενώ ο Ιάπωνας αποκόμισε μια τρύπα στο δεξί sidepod που του προκάλεσε απώλεια απόδοσης και εν τέλει θα τον ανάγκαζε σε εγκατάλειψη στον 16ο γύρο. Ο Καναδός θα εγκατέλειπε στον 47ο γύρο με πρόβλημα στα φρένα.

Στους πρώτους περίπου 20 γύρους η δράση ήταν σχεδόν ανύπαρκτη προς τα μπροστά, με την μόνη πηγή προσπερασμάτων να είναι o Λάντο Νόρις ο οποίος προσπαθούσε να κάνει το μέγιστο δυνατό μετά την ατυχία των κατατακτηρίων. Ταυτόχρονα μερικοί οδηγοί προτίμησαν να κάνουν το μοναδικό τους pit stop νωρίς στον αγώνα (Κολαπίντο, Αλόνσο)

Οι πρωτοπόροι αποφάσισαν επίσης λίγους γύρους μετά να κάνουν τις μοναδικές αλλαγές ελαστικών τους με την δράση έκτοτε να ανεβαίνει κατακόρυφα καθώς στον 20ο γύρο έγινε η κίνηση που άλλαξε τον αγώνα καθώς ο Όσκαρ Πιάστρι εκμεταλλευόμενος την βοήθεια του DRS πέρασε με τολμηρή βουτιά στα φρένα τον Λεκλέρ και έκτοτε για το υπόλοιπο του αγώνα ο Μονεγάσκος της Ferrari προσπάθησε πολλάκις να ανακτήσει την πρωτοπορία δίχως όμως να τα καταφέρει. 

Η μάχη για την 1η θέση ήταν υπόθεση τριών οδηγών βέβαια, με τον Σέρχιο Πέρεζ να δείχνει πολύ καλό εαυτό και να κρατιέται μέχρι και τους τελευταίους γύρους σε απόσταση αναπνοής σε μία μάχη που διήρκεσε πάνω από τον μισό αγώνα, ενώ και ο Κάρλος Σάινθ ήταν εκεί κοντά να επιβλέπει την κατάσταση 5 γύρους πριν το τέλος. 
Τρείς γύρους πριν το τέλος όμως ο αγώνας πήρε φωτιά καθώς τα ελαστικά του Λεκλέρ έχασαν κατακόρυφα την απόδοσή τους (fell off a cliff όπως λέμε και στο χωριό) και έπεσε αρκετά πίσω από τον Πιάστρι. Προσπάθησε και πέτυχε να μην τον περάσει ο Μεξικανός της Red Bull και αντί αυτού να τους περάσει ο teammate του ο Κάρλος Σάινθ . Στην προσπάθεια όμως αυτή οι Σάινθ και Πέρεζ ήρθαν σε επαφή και αναπόφευκτα έπεσαν στον τοίχο και τέθηκαν εκτός αγώνα, κάνοντας έτσι τον αγώνα να τελειώσει πίσω από το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC)

Αποτέλεσμα αυτής της σύγκρουσης ήταν ο Λεκλέρ να παραμείνει 2ος και μαζί με αυτόν και τον Πιάστρι βρέθηκε στο βάθρο ο Τζόρτζ Ράσελ! 
4ος κατετάγη ο καταπληκτικός Λάντο Νόρις ο οποίος εκτέλεσε άψογα την στρατηγική του κρατώντας μάλιστα πίσω του με πολύ παλιά ελαστικά τον προβληματικό σήμερα Μάξ Φερστάπεν για πολλούς γύρους, κάτι που στο τέλος απέδωσε τα μέγιστα καθώς ο Βρετανός με ένα καταιγιστικό βρέθηκε μπροστά από τον αντίπαλό του για το πρωτάθλημα οδηγών παρόλο που εκκίνησε αρκετά πιο πίσω του. 

Πολύ κακή μέρα για τον εν ενεργεία παγκόσμιο πρωταθλητή ο οποίος δεν αξιοποίησε το μονοθέσιό του στο έπακρο, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε, καθώς σε σημεία του αγώνα παραπονέθηκε μέσω team radio για έλλειψη πρόσφυσης και κακή λειτουργία φρένων. Όπως και να έχει σίγουρα δεν δικαιολογούν τα όποια προβλήματα μια επίδοση υπό του αναμενομένου από τον Ολλανδό!

Στο δεύτερο μισό του Top 10 εξαιρετικούς αγώνες έκαναν οι Αλόνσο, Άλμπον και Κολαπίντο, με τις δύο Williams να είναι εξαιρετικές στις ευθείες του Μπακού κάτι που επέτρεψε την διπλή τους βαθμολόγηση! Μάλιστα ο Ταϊλανδός κράτησε στο 1ο stint του πίσω τους Νόρις και Φερστάπεν για κάμποσους γύρους προτού μπει στα pits για να αλλάξει σε μέση γόμα! Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι ο Φράνκο Κολαπίντο δικαιώνει μέχρι ώρας απόλυτα την επιλογή της Williams που του έδωσε «τα κλειδιά» της 2ης θέσης. Ταυτόχρονα γίνεται ο πρώτος Αργεντίνος που βαθμολογείται στην F1 από τον Κάρλος Ρόιτεμαν και το Γκραν Πρι Νοτίου Αφρικής του 1982!!!

Στο τέλος του Top 10 οι Λιούις Χάμιλτον και Όλι Μπέρμαν αισθάνονται σίγουρα τυχεροί που κατάφεραν να βαθμολογηθούν, ειδικά στην περίπτωση του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, ο οποίος σε πολλά σημεία του αγώνα υπέφερε και δεν μπορούσε να κάνει σταθερή πρόοδο παρά την μέση γόμα που φόραγε στο 1ο stint. Ο έτερος Βρετανός της δυάδας μόνο περήφανος μπορεί να είναι καθώς έχει πλέον δύο στους δύο αγώνες στην F1 με βαθμολόγηση, γράφοντας ιστορία, ενώ τερμάτισε όπως και χθες ψηλότερα από τον πολύ πιο έμπειρο teammate του Νίκο Χούλκενμπεργκ !

Ο Όλι Μπέρμαν γίνεται ο πρώτος οδηγός που παίρνει βαθμούς στους δύο πρώτους αγώνες του με δύο διαφορετικές ομάδες!

Εκτός του Top 10 αξίζει να σημειωθεί μόνο ότι η Alpine και η RB επιβεβαίωσαν την έλλειψη ρυθμού τους καθώς σε κανένα σημείο δεν προβλημάτισαν τις Haas ή τις Williams για τους βαθμούς ενώ αναμενόμενα το ίδιο (δεν) έκανε και η Kick Sauber που παραμένει η μοναδική ομάδα με 0 βαθμούς!

Τέλος ένα ακόμη σημαντικό που αποκομίζουμε από το Μπακού είναι ότι πλέον η Mclaren προηγείται και επισήμως στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με 20 βαθμούς διαφορά από την Red Bull !

Πλήρης κατάταξη


Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.