Ιδιαίτερο το FP2 λόγω της δοκιμής ελαστικών της Pirelli με τον Ισπανό να πατάει κορυφή!
Μετά από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που δεν μας έδωσε πολλά στοιχεία αλλά μας έδωσε δύο κόκκινες σημαίες και μια σύγκρουση, το FP2 έδωσε ξανά ζωή μετά από λίγες ώρες στην πίστα Hermanos Rodriguez και στην Pirelli τα στοιχεία που ήθελε.
Αυτό διότι το σημερινό FP2 ήταν κατά 30 λεπτά επιμηκυμένο (μιάμιση ώρα σύνολο) καθώς στην πρώτη ώρα η Ιταλική εταιρεία ελαστικών διεξήγαγε μια δοκιμή των ελαστικών που ετοιμάζει για το 2025. Μεταξύ άλλων ένας από τους κύριους στόχους της Pirelli είναι να μειώσει τον ρυθμό με τον οποίο φθείρονται τα ελαστικά, επιτρέποντας έτσι στους οδηγούς να πιέζουν περισσότερο εντός πίστας.
Αναλυτικά το πρόγραμμα των οδηγών, στο οποίο θα αντιπαραβάλλονται φετινά ελαστικά και θα συγκριθούν από τους μηχανικούς της Pirelli με τα νέα ελαστικά, προκειμένου να τελειοποιηθούν ενόψει 2025. Option = Ελαστικό 2025, Base = Φετινό ελαστικό
Στα υπόλοιπα νέα και το πρόβλημα που ταλαιπώρησε τον Μάξ Φερστάπεν σχετικά με τον κινητήρα στο FP1. Το πρόβλημα αυτό εντοπίστηκε ως διαρροή στον σωλήνα εισαγωγής του τούρμπο το οποίο διορθώθηκε σχετικά γρήγορα. Όμως δεν είμαστε σίγουροι εάν όλα είναι στην εντέλεια καθώς ο Ολλανδός έπειτα από μόλις λίγα λεπτά στην πίστα, μπήκε εκ νέου στα pits υποστηρίζοντας ότι ο «ήχος» που άκουγε στο FP1 συνεχίζεται ενώ αργότερα στην διαδικασία έγινε ξανά το ίδιο, με τον Ολλανδό πάλι μετά από λίγα λεπτά να δέχεται μήνυμα από τον μηχανικό του για είσοδο στα pits καθώς υπάρχει ακόμα κάποιο θέμα με την RB20.
Παράλληλα στην άλλη άκρη των γκαράζ η Williams έδινε μάχη για να επιδιορθώσει το κατεστραμμένο μονοθέσιο του Άλεξ Άλμπον με τον Τζέιμς Βάουλς να δηλώνει στον αέρα του SkySports πως χρειάστηκε ακόμη και αλλαγή κινητήρα έπειτα από την σύγκρουση του Ταϊλανδού πριν λίγες ώρες !
Στα λίγο πιο «ευτράπελα» ο Πιέρ Γκασλί έχασε προς στιγμήν τον έλεγχο στην αρχή της διαδικασίας και προφανώς είπε να το... ρίξει στην κηπουρική με την Alpine του .
Η διαδικασία πέραν αυτών συνεχίστηκε, όχι όμως για τόσο πολύ καθώς μόλις 13 λεπτά από την έναρξή της ο Τζόρτζ Ράσελ έχασε τον έλεγχο της Mercedes W15 του στην εναλλαγή στις στροφές 8-9 και κατέληξε στις μπαριέρες με σφοδρή σύγκρουση η οποία προκάλεσε την κόκκινη σημαία. Όπως φάνηκε από τα replay οι συνθήκες υπό τις οποίες έχασε τον έλεγχο ήταν παρόμοιες με εκείνες του Όστιν πριν μια εβδομάδα, με την Mercedes προφανώς ακόμα να δυσκολεύεται με τον έλεγχο και την σταθερότητα του μονοθεσίου σε συνθήκες high end, καθώς το πάτημα του μονοθεσίου πάνω από το κέρμπ φάνηκε να το αποσταθεροποιεί εντελώς.
Άδοξο τέλος στην Παρασκευή του Βρετανού μετά την 1η θέση στο FP1.
Η διακοπή λόγω της σύγκρουσης κράτησε πάνω από 20 λεπτά καθώς έπρεπε να επιδιορθωθούν οι μπαριέρες. Έπειτα η διαδικασία συνεχίστηκε χωρίς επιπλέον διακοπές με τους οδηγούς να ολοκληρώνουν τα προγράμματα για λογαριασμό της Pirelli, με το highlight να είναι η «μάχη» μεταξύ Λάντο Νόρις και Φερνάντο Αλόνσο.
Κορυφαίος στην ιδιαίτερη αυτή διαδικασία που δεν μπορεί να μας προσφέρει ουσιαστικά συμπεράσματα για το υπόλοιπο τριήμερο αναδείχθηκε ο Κάρλος Σάινθ με χρόνο 1:17.699, με τον Ισπανό να δείχνει σε πολύ καλή κατάσταση! 2ος αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι σχεδόν δύο δέκατα πιο αργός (+0.178) ενώ 3ος -ξανά- αναδείχθηκε ο Γιούκι Τσουνόντα που δείχνει αρκετά καλά δείγματα μετά το απογοητευτικό για τον ίδιο GP Η.Π.Α, μόλις ένα χιλιοστό πιο αργός από τον Αυστραλό της Mclaren !
Πλήρης Κατάταξη