Μάριος Γαντζούδης
25 Oct
25Oct

Όλα όσα είδαμε και μάθαμε από το FP1, από το οποίο δεν έλειψαν οι κόκκινες σημαίες!

Ηλιόλουστη η Πόλη του Μεξικού και όλα έτοιμα για το 20ο τριήμερο της φετινής Formula 1, με την δράση στο Autodromo Hermanos Rodriguez να ξεκινάει με την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. 

Το FP1 που διεξάγεται υπό την σκιά της αίτησης για right of review της Mclaren σχετικά με την ποινή του Νόρις στο Όστιν, είχε κάποιες αλλαγές καθώς 5 οδηγοί πήραν την ευκαιρία να οδηγήσουν στην διαδικασία ως μέρος των κανονισμών περί ευκαιριών σε νέους οδηγούς, σύμφωνα με τους οποίους όλες οι ομάδες πρέπει σε δύο FP1 τον χρόνο να δίνουν ευκαιρίες σε αρχάριους οδηγούς (rookies). Σύμφωνα με την FIA ως τέτοιοι λογίζονται όσοι οδηγοί έχουν οδηγήσει σε λιγότερα από δύο Grand Prix. 

Για το σημερινό FP1 οι αλλαγές ήταν οι εξής: 
Ο Ρόμπερτ Σβάρτσμαν πήρε την θέση του Ζού Γκουανγιού στην Kick Sauber 
Ο Φελίπε Ντρούγκοβιτς πήρε την θέση του άρρωστου Φερνάντο Αλόνσο στην Aston Martin
Ο Όλι Μπέρμαν πήρε την θέση του Σάρλ Λεκλέρ στην Ferrari 
Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι πήρε την θέση του Λιούις Χάμιλτον στην Mercedes 
Και ο Πάτο Ο' Γουόρντ πήρε την θέση του Λάντο Νόρις στην Mclaren

Επιπλέον αξίζει να σημειωθεί ότι η Mclaren έφερε αναβαθμισμένο πάτωμα για το μονοθέσιο του Λάντο Νόρις στηρίζοντας την προσπάθεια του Βρετανού για τον τίτλο. Η Βρετανική ομάδα μιλώντας για την αναβάθμιση είπε ότι: «Ο σχεδιασμός του πατώματος έχει αναθεωρηθεί με γεωμετρικές αλλαγές σε όλα τα σημεία, με αποτέλεσμα την αύξηση του αεροδυναμικού φορτίου σε όλες τις συνθήκες.»

Την ίδια ώρα στην Mercedes συνεχίζουν με τις αναβαθμίσεις του Όστιν στο μονοθέσιο του Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος στηρίζει την ομάδα παρά την δυσαρέσκειά του με την W15 στο προηγούμενο τριήμερο. Ο Τζόρτζ Ράσελ θα χρειαστεί να κάνει υπομονή καθώς θα χρειαστεί λίγος ακόμα χρόνος μέχρι να ετοιμαστεί εκ νέου το πλήρες πακέτο αναβαθμίσεων, το οποίο «χάθηκε» με την σύγκρουσή του στις κατατακτήριες του Όστιν.

Η διαδικασία δεν ήταν «καθαρή» καθώς είχαμε δύο κόκκινες σημαίες. Αρχικά λίγο μετά την έναρξη είχαμε μια διακοπή περίπου 5-6 λεπτών για θραύσμα το οποίο ήταν εντός πίστας και το οποίο πάτησε ο Κίμι Αντονέλι

Ακολούθως οι Άλεξ Άλμπον και Όλι Μπέρμαν συγκρούστηκαν λίγο μετά την στροφή 10 . Ο Ταιλανδός έχασε τον έλεγχο της FW46 του στην έξοδο της 10, έπεσε πάνω στον εμπρός αριστερά τροχό του Βρετανού και έθεσε και τους δύο εκτός υπολοίπου της διαδικασίας. Δύσκολη δουλειά για την Williams η οποία θα κληθεί να κάνει ένα μικρό θαύμα προκειμένου το κατεστραμμένο σε πολλά σημεία μονοθέσιο να τρέξει σε λίγες μόνο ώρες στο FP2.

Αυτά τα δύο συμβάντα περιόρισαν σε σημαντικό βαθμό τον διαθέσιμο χρόνο των οδηγών καθώς υπολογίζεται ότι χάθηκαν περίπου 20 λεπτά στα οποία οι οδηγοί θα εκτελούσαν τα προγράμματά τους. 

Στα περίπου 40 λεπτά αγωνιστικού χρόνου που είχαν στην διάθεσή τους οι οδηγοί φόρεσαν και σκληρή και μαλακή γόμα, με την Ferrari του Κάρλος Σάινθ να δείχνει ξανά δυνατή με την σκληρή γόμα και την Red Bull να δείχνει όχι ιδανική εικόνα με ένα μικρό μειονέκτημα ειδικά στο πρώτο sector της πίστας. Για τους Ταύρους τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα ήθελαν καθώς λίγα λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας ο Μάξ Φερστάπεν μπήκε στα pits με πρόβλημα όπως ανέφερε ο Ολλανδός στον κινητήρα, με την ομάδα να παρατηρεί καπνό να βγαίνει από την εξάτμιση όπως μεταφέρθηκε και στην μετάδοση του SkySports από την ρεπόρτερ Μπέρνι Κόλινς.

Πίσω από τον Ισπανό της Ferrari σε ρυθμό σκληρής γόμας, με καλύτερο χρόνο το 1:22.026 ήταν οι Τζόρτζ Ράσελ και Όσκαρ Πιάστρι των οποίων οι καλύτεροι χρόνοι στο long run του τέλους της διαδικασίας ήταν 0.9 και 1.1 δευτ. πιο αργοί από την Ferrari, ενώ ο Σέρχιο Πέρεζ ήταν 1.4 μακριά από τον Σάινθ. Φυσικά και αυτό δεν είναι 100% σίγουρο ότι θα συνεχιστεί καθώς δεν γνωρίζουμε όπως πάντα φορτία καυσίμου και modes κινητήρων, όμως η πρώτη αυτή γεύση δείχνει πως η Ferrari έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι. 

Όσον αφορά στην κατάταξη, ο Τζόρτζ Ράσελ με μαλακή γόμα έκανε τον συνολικά καλύτερο γύρο με 1:17.998 παίρνοντας την πρώτη θέση . 2ος ο Κάρλος Σαίνθ 3 δέκατα μακριά και 3ος ο Γιούκι Τσουνόντα αρκετά πιο μακριά στα 7 δέκατα πίσω από τον Βρετανό της Mercedes.

Πλήρης Κατάταξη

Η δράση θα συνεχιστεί με το FP2 σε λίγες ώρες. Φυσικά για όλες τις εξελίξεις μείνετε συντονισμένοι στο MPS Motorsports, μέρος του mpaladofatses.gr !

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.