Τεράστια η Mercedes έκανε ένα επικό 1-2 μετά από τον σπουδαίο αγώνα και του Χάμιλτον, «σήκωσε» την κούπα ο Μαξ, πουθενά η Mclaren στο Λας Βέγκας
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Και επίσημα πλέον ο Μάξ Φερστάπεν είναι τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής!!! Ο Ολλανδός έκανε τα απολύτως απαραίτητα και κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση την ώρα που ο Λάντο Νόρις τερμάτισε 6ος ενώ μπροστά οι απίθανες Mercedes έκαναν ένα απίστευτο 1-2 με τον πανάξιο νικητή Τζόρτζ Ράσελ και τον «σίφουνα» Λιούις Χάμιλτον να είναι μακράν το ανώτερο μονοθέσιο στο Λας Βέγκας, το οποίο μας χάρισε έναν αγώνα που ήταν αρκετά διασκεδαστικός καθώς από την αρχή υπήρχαν εναλλαγές θέσεων και δράση σε όλο το grid !!!
Τα πράγματα ήταν δύσκολα μόνο στην αρχή και το τέλος για τον νικητή Ράσελ, ο οποίος αντιμετώπισε πίεση στους πρώτους γύρους από τον Σάρλ Λεκλέρ, με τον Μονεγάσκο να έχει κάνει πολύ καλή εκκίνηση, όμως «καίγοντας» τα ελαστικά του νωρίς, άφησε τον Βρετανό σε μια άνετη πρωτοπορία για την οποία απειλήθηκε ελάχιστα και μόνο στο τέλος από τον δαιμονιώδη ρυθμό του Λιούις Χάμιλτον, πλην όμως κατάφερε να την κρατήσει, παίρνοντας την 3η νίκη της καριέρας του!
Ο Χάμιλτον που τερμάτισε 2ος έκανε τον πρώτο πραγματικά τρομερό αγώνα του εδώ και καιρό, με την W15 να του δίνει ότι ζητούσε και τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να περνάει τους πάντες με ακρίβεια και χωρίς προβλήματα παίρνοντας επάξια ένα ακόμη βάθρο.
3ος ο Κάρλος Σάινθ, με τον Ισπανό να κάνει έναν πολύ καλό αγώνα, όμως με ένα κάποιο παράπονο σίγουρα από μεριάς του καθώς η αδράνεια της Ferrari στην 2η φάση των pit stop του στέρησε σύμφωνα με τις προσομοιώσεις την 2η θέση, με τον Ισπανό να επιμένει για μερικούς γύρους στο να κάνει αλλαγή ελαστικών, αλλά με την Ferrari να ακυρώνει τελευταία στιγμή αυτή την αλλαγή καθώς «δεν ήταν έτοιμη» με τον έναν επιπλέον γύρο που έκανε ο Ισπανός να αποδεικνύεται σημαντικά επιζήμιος!
Ο 4ος Σαρλ Λεκλερ πλήρωσε την διαχείριση των ελαστικών του στο πρώτο stint, με τον οδηγό της Ferrari να «πληγώνει» τόσο τα ελαστικά του στο κυνήγι του Ράσελ που από 2ος βρέθηκε 4ος σε μόλις έναν γύρο και παρά την σταθερή του οδήγηση στο υπόλοιπο του αγώνα, ήταν φανερό πως δεν είχε τον ρυθμό των τριών πρώτων, ενώ είχε γκρίνια καθώς όπως φαίνεται ο teammate του τον προσπέρασε παρά την αντίθετη εντολή της ομάδας, με τον Λεκλέρ να μην είναι καθόλου ευχαριστημένος...
Δείτε το team radio του Μονεγάσκου μετά το τέλος του αγώνα
Πιο πίσω ο και επίσημα 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν έκανε τα απαραίτητα και παρόλο που βρέθηκε μέχρι την 2η θέση για αρκετά μεγάλο διάστημα, εντέλει δεν κατάφερε να κρατηθεί στο βάθρο, με τον Ολλανδό να δέχεται προσπέρασεις αρχικά από τον Χάμιλτον μετά τον 2ο γύρο των Pit Stop και στους τελευταίους γύρους από τις Ferrari. Όμως αυτό του ήταν απολύτως αρκετό καθώς ο αντίπαλός του για τον τίτλο Λάντο Νόρις είχε έναν απογοητευτικά ήρεμο αγώνα τερματίζοντας στην 6η θέση από την οποία και είχε εκκινήσει, μη μπορώντας να κάνει πολλά καθώς η Mclaren όπως φάνηκε δεν είχε ρυθμό στο Λας Βέγκας.
Με την κατάκτηση του 4ου συνεχόμενου τίτλου του ο Μαξ Φερστάπεν έγινε μόλις ο 2ος οδηγός στην ιστορία που κατακτά τους πρώτους τέσσερις τίτλους του συνεχόμενα, με τον πρώτο φυσικά να είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ (2010-13) επίσης με την Red Bull. Επιπλέον γίνεται ο 5ος οδηγός που κατακτά γενικώς 4 σερί πρωταθλήματα μετά τους Χουάν Μανουέλ Φάντζιο (1954-57), Μίκαελ Σουμάχερ (5 σερί 2000-04), Σεμπάστιαν Φέτελ και Λιούις Χάμιλτον (2017-20)
Τέλος σε κάτι πιο... ψαγμένο καθώς ο Ολλανδός κατέκτησε τον τίτλο με παρόμοιο τρόπο με τον Νέλσον Πικέ. Ο εν δυνάμει... πεθερός του κατάφερε το 1981 να κατακτήσει τον πρώτο του τίτλο επίσης στο Λας Βέγκας και αυτός με μια 5η θέση, απέναντι τότε στον Κάρλος Ρόιτεμαν
Πιο πίσω στα αξιοσημείωτα ήταν οι εγκαταλείψεις των Πιέρ Γκασλί και Άλεξ Άλμπον με τον Γάλλο της Alpine να στερείται της ευκαιρίας για άλλο ένα σπουδαίο αποτέλεσμα με τον ακριβή λόγο της αιτίας εγκατάλειψης να μην είναι γνωστός, πλην όμως ο Γκασλί είχε αναφέρει απώλεια ισχύος λίγο πριν αποσυρθεί. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τον Ταιλανδό της Williams καθώς η ομάδα ανέφερε ότι υποπτεύεται πρόβλημα στην κινητήρια μονάδα.
Τέλος η δράση στο midfield ήταν το κερασάκι στην τούρτα του σημερινού άκρως διασκεδαστικού αγώνα, καθώς είχαμε αρκετές εναλλαγές θέσεων και ανακατατάξεις λόγω στρατηγικής, με highlight αναμφίβολα την μάχη μεταξύ Μάγκνουσεν, Λόσον και Πέρεζ για την 12η θέση η οποία στον 38ο γύρο μας έδωσε ένα κορυφαίο στιγμιότυπο με τρία μονοθέσια να στριμώχνονται δίπλα δίπλα!
(Το άρθρο ανανεώνεται συνεχώς)