Νίκη #63 για τον Ολλανδό σε ένα Γκραν Πρι με ανατροπές, χάος και πολλές ποινές! Παράταση για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, επιτέλους βαθμοί για την Kick Sauber!
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Σε ένα χαοτικό από όλες τις απόψεις Γκραν Πρι Κατάρ, ο Μάξ Φερστάπεν κρατήθηκε σταθερός στην πρωτιά μετά την πρώτη στροφή και κατέκτησε την 63η νίκη της καριέρας του! 2ος ο Σάρλ Λεκλέρ με τον Όσκαρ Πιάστρι 3ο και το πρωτάθλημα κατασκευαστών παίρνει παράταση για Άμπου Ντάμπι, έπειτα από την σκληρή ποινή Stop&Go 10 δευτερολέπτων που πήρε ο -2ος για το μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα- Λάντο Νόρις!
Χαμός στον αγώνα καθώς η αμέλεια του ελέγχου αγώνα για να αφαιρέσει έναν καθρέφτη από την πίστα με ασφάλεια κατέστρεψε τον αγώνα των Χάμιλτον και Σάινθ και έφερε ακόμα μεγαλύτερο χάος στον αγώνα!!
Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι συνέβη στον προτελευταίο αγώνα της φετινής σεζόν!
Η εκκίνηση του αγώνα ήταν χαοτική και γεμάτη δράση με τον Μαξ Φερστάπεν να κάνει καλύτερη εκκίνηση (στην 2η φάση της) από τον Τζόρτζ Ράσελ καταφέρνοντας να τον περάσει στα φρένα παίρνοντας της πρωτιά, με τον Λάντο Νόρις να κάνει εξίσου καλή εκκίνηση περνώντας και εκείνος τον Βρετανό, προσπαθώντας μάλιστα να αρπάξει και την 1η θέση, μην καταφέρνοντάς το όμως για λίγο.
Ένας ο οποίος βιάστηκε όπως φαίνεται να ξεκινήσει ήταν ο Λιούις Χάμιλτον ο οποίος τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων για εσφαλμένη εκκίνηση. Πιο πίσω είχαμε το χάος καθώς ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έχασε το πίσω μέρος της Haas του στα φρένα της 1ης στροφής και έτσι έπεσε πάνω στην Alpine του Εστεμπάν Οκόν, ο οποίος ανήμπορος να κάνει κάτι συγκρούστηκε με την Williams του Φράνκο Κολαπίντο, με τους δύο τελευταίους να μένουν επί τόπου εκτός αγώνα και τον Γερμανό να αποκομίζει ένα σκασμένο λάστιχο για το οποίο μπήκε στα pits και μια ποινή 10 δευτερολέπτων για την σύγκρουση που προκάλεσε. Αυτό ήταν το συμβάν που έφερε και το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα μέχρι τον 4ο γύρο.
Τέλος λίγο πριν βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα ο Λάνς Στρολ είχε επαφή με τον Άλεξ Άλμπον τρέποντας αμφότερους σε τετακέ, με τον Καναδό να εγκαταλείπει λόγω των ζημιών που αποκόμισε στον 10ο γύρο, έχοντας εκτίσει την ποινή 10 δευτερολέπτων που του δόθηκε για το συμβάν.
Μετά την περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Φερστάπεν κατάφερε να κρατήσει την 1η θέση και στην οποία εδραιώθηκε έχοντας σταθερά μια διαφορά από 1.7 έως 2.5 δευτ. από τον Νόρις για το υπόλοιπο του πρώτου stint. Πιο πίσω οι -λιγοστές πλέον- ελπίδες της Ferrari για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών έκαναν «φτερά» καθώς ο Όσκαρ Πιάστρι πέρασε τον Σάρλ Λεκλέρ στην επανεκκίνηση, παίρνοντας «εκδίκηση» από τον Μονεγάσκο που τον είχε περάσει νωρίτερα. Έπειτα ο Αυστραλός ενεπλάκη σε μάχη με τον Τζόρτζ Ράσελ για την 3η θέση, με τις Ferrari να μην δείχνουν ικανές να «κολλήσουν» μαζί με τους υπόλοιπους. Δεν υπήρξαν περαιτέρω ανακατατάξεις στο Top 6 -καθώς άρχισε η διαχείριση της μέσης γόμας- μέχρι και τον 24ο γύρο όταν ο Ράσελ μπήκε πρώτους (από το Top 6) στα pits για να βγάλει την μέση γόμα και να βάλει την σκληρή, έχοντας ένα κακό pit stop που του στέρησε αρκετό χρόνο και τον τοποθέτησε εν μέσω κίνησης στην 10η θέση.
Οι μοναδικές εναλλαγές θέσεων ήταν μεταξύ των Αλόνσο, Τσουνόντα, Μάγκνουσεν, Γκασλί και Ζού με αρκετά προσπεράσματα να γίνονται και τον Ισπανό δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να εμπλέκεται άμεσα πολύ συχνά είτε ως θύτης είτε ως θύμα, με τον ίδιο να κάνει παράπονα στην ομάδα του για την τελική ταχύτητα της AMR24. Ενώ στην διάρκεια της επανεκκίνησης ο Λίαμ Λόσον προσπαθώντας να περάσει τον Βάλτερι Μπότας
Στα μισά του αγώνα ένας καθρέφτης έπεσε από το μονοθέσιο του Άλμπον στην πίστα και αυτό άλλαξε τον αγώνα των Χάμιλτον και Σάινθ καθώς αφού ανεξήγητα δεν βγήκε ποτέ VSC (Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας) για να ανασυρθεί ο καθρέφτης, τον πάτησε ο Βάλτερι Μπότας και τα θραύσματα που δημιουργήθηκαν και πετάχτηκαν κατά μήκος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού κατέστρεψαν τον αγώνα του Βρετανού της Mercedes και του Ισπανού της Ferrari καθώς τα πάτησαν και τρύπησαν τα εμπρός αριστερά ελαστικά τους. Κάπως έτσι και αδικαιολόγητα καθυστερημένα στον 36ο γύρο βγήκε αυτοκίνητο ασφαλείας για καθαρισμό της πίστας....
Αυτό επέτρεψε σε σχεδόν όλο το grid να μπει στα pits για να «ξεφορτωθεί» την μέση γόμα και να βάλει την σκληρή, με την σειρά πλέον να γράφει Φερστάπεν-Νόρις-Λεκλέρ-Πιάστρι-Πέρεζ για το Top 5, με τους Όσκαρ Πιάστρι και Τζόρτζ Ράσελ να είναι προφανώς οι χαμένοι της υπόθεσης καθώς είχαν μπει στα pits νωρίτερα (Ο Βρετανός μπήκε για 2η φορά στα pits βάζοντας ξανά σκληρή παρά τα έντονα παράπονά του).
Η κατάταξη του αγώνα 20 γύρους πριν το τέλος
Στον 40ο γύρο είχαμε επανεκκίνηση, με τον Λάντο Νόρις να έχει καλύτερη αντίδραση από τον Φερστάπεν και να προσπαθεί να τον περάσει από την εξωτερική μεριά της πρώτης στροφής, όμως ο Ολλανδός αμύνθηκε σκληρά πλην εντός ορίων κρατώντας την 1η θέση, ενώ και πιο πίσω είχαμε μάχες μεταξύ Λεκλέρ και Πιάστρι για την 3η θέση και Ράσελ και Σάινθ για την 5η, με τον Ισπανό να έχει μια στιγμιαία απώλεια ελέγχου που τον έριξε πίσω από την Alpine του Γκασλί. Όμως πριν συμβούν όλα αυτά είχε ήδη τεθεί εκτός αγώνα ο Σέρχιο Πέρεζ με πρόβλημα (μάλλον) στα υδραυλικά, με τον Μεξικανό να αναφέρει απώλεια κίνησης πριν καν φτάσουμε στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.
Λίγο πιο μετά στα μέσα του 40ου γύρου είχαμε ακόμα μία εγκατάλειψη καθώς ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έχασε τον έλεγχο της Haas του και είχε τετακέ που τον έφερε στην αμμοπαγίδα και εκτός αγώνα. Όλα αυτά έφεραν ξανά προσωρινά το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Μετά από άλλη μια επανεκκίνηση όπου δεν άλλαξε κάτι στην κορυφή, είχαμε μια σοβαρή εξέλιξη για την μάχη των κατασκευαστών καθώς ο Λάντο Νόρις τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες με ποινή Stop&Go 10 δευτερολέπτων καθώς αγνόησε τις κίτρινες σημαίες νωρίτερα, όσο υπήρχε ο καθρέφτης στην πίστα. Έτσι ο Βρετανός βρέθηκε τελευταίος, όχι για πολύ βέβαια καθώς δεν ήταν ο μοναδικός Βρετανός που πήρε ποινή, με τον κακό σήμερα αγώνα του Λιούις Χάμιλτον να γίνεται ακόμη χειρότερος αφού ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε ποινή διέλευσης από το pit lane για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας την ώρα που έκανε το pit stop του. Αυτό τον έφερε πίσω και από τον Νόρις με τον ίδιο να εκφράζει μέσω team radio επιθυμία ακόμα και για εγκατάλειψη επί τούτου!
Μετά και την ποινή του Νόρις, ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε χωρίς αντίπαλο και για τους εναπομείναντες γύρους απλά κράτησε την πρωτοπορία και πήρε επάξια την 63η νίκη της καριέρας του βάζοντας ακόμα μια νίκη και εξαιρετική επίδοση στο παλμαρέ του! Πίσω του το βάθρο συμπλήρωσαν οι Λεκλέρ και Πιάστρι, με τους Ράσελ, Γκασλι, Σάινθ, Αλόνσο, Ζού, Μάγκνουσεν και Λάντο Νόρις να συμπληρώνουν την 10αδα, με τον Βρετανό να επιδεικνύει ραγδαίο ρυθμό στους τελευταίους γύρους προκειμένου να πάρει δύο βαθμούς καθώς έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, με το πρωτάθλημα κατασκευαστών να κρίνεται σε μια εβδομάδα από τώρα στο Άμπου Ντάμπι.
Εκτός αυτού έσπασε επιτέλους το αρνητικό σερί η Kick Sauber και πίσω από έναν εξαιρετικό και αναγεννημένο Ζού Γκουανγιού κατάφερε να πάρει δύο τεράστιους βαθμούς, με τον Κινέζο να τερματίζει στην 8η θέση. Μάλιστα ο Νόρις ήταν αυτός που στέρησε από την Sauber το «διπλό σκοράρισμα» καθώς ο Βάλτερι Μπότας τερμάτισε 11ος ! Επόμενο ήταν ο Ζού να ψηφιστεί από το κοινό ως Driver of the Day στον πρότελευταίο αγώνα του με την ομάδα (και πιθανότατα τελευταίο αγώνα του γενικά στην F1).
(Το άρθρο ανανεώνεται συνεχώς)