Εντυπωσιακό Grand Prix με ανατροπές και δράση!!!
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Ο αγώνας ξεκίνησε με βρεγμένο οδόστρωμα και με περισσότερη βροχή στον ορίζοντα με άπαντες όπως ήταν φυσιολογικό να εκκινούν με βρόχινα ελαστικά, με τις δύο Haas να παίρνουν το ρίσκο της full wet γόμας .
Στην εκκίνηση όλοι έφυγαν χωρίς προβλήματα, εκτός από την επαφή Gasly-Perez, με τον Russell να κρατάει την 1η θέση από τον Verstappen, με τον Βρετανό να χτίζει στον 1ο γύρο διαφορά 1,5 δευτ. ενώ πιο πίσω ο Carlos Sainz είχε έξοδο στην τελευταία στροφή πέφτοντας στην 15η θέση, την ώρα που το ρίσκο της Haas απέδιδε τρομερά με τους δύο οδηγούς της στις θέσεις 6 και 11 μετά από 2 μόλις γύρους!
Ο φρενήρης ρυθμός των Haas στους πρώτους αυτούς γύρους κρατούσε το ενδιαφέρον στα ύψη με τον Magnussen να φτάνει μέχρι 4ος, την ώρα που από το team radio του Leclerc αναφέρθηκε πρόβλημα με την κινητήρια μονάδα του Μονεγάσκου της Ferrari, μάλλον στο ERS του.
Γύρω στον 6ο γύρο οι συνθήκες άρχισαν να βελτιώνονται με τον ήλιο να κάνει την εμφάνισή του , την ώρα που ο Logan Sargeant είχε μια έξοδο που ευτυχώς δεν κατέληξε σε αυτοκίνητο ασφαλείας . Στον αμέσως επόμενο γύρο οι Alonso και Hamilton μονομάχησαν και παραλίγο να συγκρουστούν όμως ευτυχώς το απέφυγαν και στους επόμενους γύρους συνέχιζαν να μας εντυπωσιάζουν στην μάχη τους για την 5η θέση.
Παράλληλα στον 8ο γύρο ο Magnussen μπήκε στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά .
Στο επόμενο διάστημα ο Max Verstappen έχοντας βρει τα πατήματά του στην διαρκώς μεταβαλλόμενη πίστα, πλησίασε τον πρωτοπόρο Russell στο ένα δευτερόλεπτο, με τους δύο τους να είναι πάνω από 7 δευτερόλεπτα μπροστά από τις Mclaren .
Εκείνη την στιγμή ο Daniel Ricciardo δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για παραβίαση στην εκκίνηση , ενώ στον 14ο γύρο και η δεύτερη Haas του Hulkenberg μπήκε για ενδιάμεσα . Πλέον το κύριο ενδιαφέρον ήταν στην μάχη για την 1η θέση και στην συνεχή μάχη Alonso-Hamilton, με την βροχή σύμφωνα με τα team radio των ομάδων να είναι 15-20 λεπτά μακριά!
Στον 17ο γύρο ο Verstappen είχε μια μικροέξοδο στην 1η στροφή, δίνοντας ανάσα στον Russell, με τον Norris που είχε ανεβάσει στροφές στο μεταξύ να βρίσκεται πλέον ακριβώς πίσω του .
Στον 21ο γύρο ο Norris κατάφερε και πέρασε τον Verstappen με τους 3 πρωτοπόρους να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής και στον επόμενο ''τρελό'' γύρο κατάφερε να πάρει και την πρωτοπορία με τον Russell να βγαίνει εκτός στην τελευταία στροφή και να χάνει και την 2η θέση από τον Verstappen . Οι Mclaren πραγματικά σχεδόν από το πουθενά βρέθηκαν αναγεννημένες σε ρυθμό και με τον ένα τους οδηγό πρώτο σε ένα συγκλονιστικά θεαματικό πρώτο κομμάτι του αγώνα !!!
Στον 25ο γύρο και με την βροχή να κάνει την εμφάνισή της δειλά δειλά ο Logan Sargeant εγκατέλειψε λόγω τετακέ στην 4η στροφή με τον αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνισή του αλλάζοντας τον αγώνα! Άπαντες με την πρώτη ευκαιρία μπήκαν στα pits για φρέσκα βρόχινα, με τον Norris όμως να αργεί κατά έναν γύρο χάνοντας έτσι την πρωτοπορία από τον Verstappen και την 2η θέση από τον Russell !
Τέσσερις γύρους μετά στην Ferrari πήραν ένα τεράστιο ρίσκο με την προβληματική SF-24 του Leclerc βάζοντας του τα σκληρά στεγνά ελαστικά, την ώρα που το αυτοκίνητο ασφαλείας μέριασε για να συνεχιστεί το Grand Prix.
Οι επόμενοι γύροι παρέμειναν θεαματικοί με highlight το θεαματικό προσπέρασμα του Albon σε 2 μονοθέσια στο τελευταίο σικειν στον 33ο γύρο ενώ στον 34ο το πείραμα της Ferrari έλαβε πρόωρο τέλος με τον Leclerc να μπαίνει ξανά για βρόχινα όντας με διαφορά τελευταίος πλέον...
Στον 41ο γύρο και με την πίστα να αρχίζει πάλι να στεγνώνει (αρκετά αργότερα από ότι υπολόγιζε η Scuderia...) ο Pierre Gasly ήταν αυτός που πήρε πρώτος το ρίσκο να αλλάξει σε στεγνά ελαστικά ,ενώ παράλληλα ο Norris είχε έξοδο στην 1η στροφή χωρίς να χάσει όμως κάτι. Δύο γύρους μετά ο πολύπαθος Leclerc μπήκε στα Pits για να εγκαταλείψει...
Μέχρι τον 45ο γύρο όλοι εκτός του Norris ήταν με στεγνά ελαστικά, με τον Norris να κάνει δύο πολύ γρήγορους γύρους στα ενδιάμεσα προτού μπει και αυτός στο τέλος του 48ου γύρου και βγαίνοντας οριακά μπροστά από τον Ολλανδό για στιγμές προτού χάσει την θέση λόγω ολισθήματος στην έξοδο των Pits!! Πραγματικά αγωνιώδης αγώνας !!
Στον 49ο γύρο ο George Russell κατάφερε και πέρασε και αυτός με την βοήθεια του DRS τον Norris που δεν είχε καταφέρει να ζεστάνει ακόμη τα ελαστικά του . Λίγο πιο μετά όμως ο Russell έκανε λάθος πάτημα στα κερμπ της 11 χάνοντας την θέση του ξανά.
Στον 53ο γύρο ολοκληρώθηκε με άδοξο τρόπο ένα ακόμη κάκιστο τριήμερο για τον Sergio Perez, ο οποίος για 53 γύρους ήταν στο πουθενά και εντέλει με δικό του λάθος εγκατέλειψε καθώς κατέστρεψε την πίσω αεροτομή του στην στροφή 7.
Δίχως να προλάβουμε να πάρουμε ανάσα όλοι μας στον επόμενο γύρο ο Carlos Sainz έκανε τετακέ στο ίδιο σημείο χτυπώντας άθελά του τον Alex Albon που ήταν πίσω του και αναγκάζοντας τον Ταϊλανδό και τον ίδιο σε εγκατάλειψη, φέρνοντας ταυτόχρονα έξω 2ο αυτοκίνητο ασφαλείας !!! Αμέσως οι δύο Mercedes δέχθηκαν εντολή να μπουν στα pits για φρέσκα ελαστικά βγαίνοντας έτσι στις θέσεις 4-5 με ολόφρεσκα πλέον ελαστικά, 10+ γύρους πιο φρέσκα από τους υπόλοιπους .
Στον 58ο γύρο ο Bernd Maylander έκανε πάλι δρόμο για να έχουμε δράση, με τους 16 εναπομείναντες να συνεχίζουν στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα.
Στον 64ο γύρο ο Russell προσπάθησε να περάσει στο τελευταίο σικειν τον Piastri, χωρίς επιτυχία όμως και με αποτέλεσμα να χάσει θέση από τον teammate του Lewis Hamilton , σε μια περίπτωση μονομαχίας που ακροβάτησε στα όρια των κανόνων.
Στον 66ο γύρο ο Hamilton κατάφερε χάρη στην εμπειρία του να περάσει σχετικά εύκολα τον Piastri βάζοντας πλώρη για την έτερη McLaren του Lando Norris . Ο George όμως έμαθε από τα λάθη του και κατάφερε και αυτός επιτέλους να προσπεράσει τον Piastri , ενώ την ίδια ώρα ο Tsunoda έχασε μια αξιέπαινη 8η θέση χάρη σε λάθος του στο σικειν της 8-9.
Στον προτελευταίο γύρο στην Mercedes ίσως να έπαθαν κανένα καρδιακό καθώς ο Russell μανιασμένος για ένα σκαλί του βάθρου πέρασε εμφατικά τον πολύπειρο Hamilton μένοντας οριακά εντός της πίστας ! Η σειρά έμεινε έτσι μέχρι το τέλος παρά τις προσπάθειες του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή .
Μπροστά όμως ένας ήταν ο απόλυτος νικητής . Ο Max Verstappen ξανά νικητής και για 3ο σερί αγώνα στον Καναδά και συνολικά για 60η φορά στην καριέρα του ! Δάμασε τον καιρό και τις όποιες συνθήκες στις οποίες βρέθηκε η πίστα και απέδειξε ότι μπορεί ακόμα στα δύσκολα να τα καταφέρει ! Πίσω του 2ος ο άξιος Lando Norris που για λίγες στιγμές δεν μπόρεσε να είναι αυτός πρώτος .
Driver of the Day : Lando Norris
ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ