Σε έναν αρκετά ενδιαφέρον αγώνα ο Ολλανδός ήταν πάλι ο καλύτερος όλων!
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Ελαστικά εκκίνησης
Η εκκίνηση έγινε χωρίς προβλήματα και με μερικές εκπληκτικές εκκινήσεις από τον Fernando Alonso που πήρε την 2η θέση από τον Perez μένοντας στην εξωτερική μεριά της 1ης στροφής και με τους Russell και Hulkenberg να κερδίζουν από 2 θέσεις, τις οποίες δυστυχώς ο Γερμανός έχασε ένα γύρο μετά. Έπειτα από μόλις ένα γύρο ο Verstappen έδειξε τι επρόκειτο να ακολουθήσει καθώς είχε ήδη 2.3 δευτ. διαφορά από τον Alonso.
Στον 5ο γύρο ο Sergio Perez πήρε πίσω την θέση του από τον Alonso, με τον teammate του να έχει ανοίξει διαφορά 5 δευτερολέπτων . Η δράση πάνω κάτω στους επόμενους γύρους ήταν μικρή με πολλούς οδηγούς όπως τους δύο της Ferrari να στρέφονται στην διαχείριση των ελαστικών, ενώ από την 10η θέση και κάτω σχηματίστηκε ένα DRS Train. Μολαταύτα ο Norris κατάφερε και αυτός να περάσει τον Alonso στο τέλος του 7ου γύρου, στα φρένα της πίσω ευθείας.
Στον 9ο γύρο ο Leclerc πήρε την 6η θέση από τον Russell που άρχισε να βιώνει κάποια φθορά στην μέση γόμα του με κίνηση στην εξωτερική της 1ης στροφής. Στον ίδιο γύρο άρχισαν και τα πρώτα pit stops με τους Hulkenberg, Tsunoda και Zhou να βουτούν για φρέσκα ελαστικά, ενώ το ίδιο έπραξαν στον επόμενο οι Stroll, Bottas, Ocon, Albon και Lewis Hamilton όλοι τους προσπαθώντας να κάνουν το undercut .
Στον 12ο γύρο ο Leclerc εκμεταλλευόμενος εν μέρει και την καλή διαχείριση των ελαστικών του κατάφερε να περάσει και τον Piastri ανεβαίνοντας στην 4η θέση , την ώρα που οι Alonso, Russell και Gasly μπήκαν στα pits με τον Γάλλο της Alpine να έχει ένα καταστροφικό pit stop (19.4 δευτ.) που τον έριξε στην τελευταία θέση. Ένα γύρο μετά μπήκε και ο Sargeant βγάζοντας την μαλακή γόμα και βάζοντας μέση την ώρα που είδαμε μια ωραία μάχη μεταξύ Hamilton και Tsunoda με τον Βρετανό να βγαίνει νικητής.
Στον 14ο γύρο μπήκαν και οι πρωτοπόρες Red Bull στα pits με την διαφορά Verstappen - Perez να επιτρέπει το τέλειο διπλό pit stop στους πρωταθλητές (Double Stack) . Το stop του Ricciardo στον 15ο γύρο άφησε μόνο τις Ferrari Και McLaren χωρίς αλλαγή ελαστικών την οποία εντέλει έκαναν στους γύρους 16 (Piastri), 18 (Sainz),
Σε αυτή την φάση που μόλις σας περιέγραψα φάνηκε η ξεκάθαρη αξία του undercut στην πίστα της Σανγκάης αφού ο Tsunoda που βρισκόταν πίσω από τον Ricciardo, αλλάζοντας ελαστικά 6 γύρους νωρίτερα βρέθηκε 5 δευτ. μπροστά του μετά . Ενώ χαρακτηριστικά ο Verstappen κινούνταν πάνω από 1.5 δευτ. πιο γρήγορα τον γύρο από τον Leclerc! Βέβαια κάποια αινιγματικά team radio φανέρωσαν τουλάχιστον την πρόθεση να δοκιμαστεί στρατηγική 1 Pitstop καθώς στον 19ο γύρο οι Norris και Leclerc ακόμη δεν είχαν βγάλει την μέση γόμα τους.
Την ίδια ώρα ο Verstappen με τα φρέσκα του σε σχέση με τον Norris ελαστικά ξαναπήρε άνετα την πρωτοπορία.
Στον 21ο γύρο είχαμε την πρώτη εγκατάλειψη με τον Bottas να σταματάει στο τέλος του 2ου τομέα και το Virtual Safety Car να βγαίνει ένα γύρο μετά, με τον Leclerc να μην χάνει αυτή την ευκαιρία μπαίνοντας επιτέλους στα Pit κάτι που οριακά δεν πρόλαβε να κάνει ο Norris και έκανε ένα γύρο μετά. Την ίδια ώρα εκμεταλλεύτηκαν το VSC και οι Stroll και Hamilton μπαίνοντας για δεύτερη φορά στα Pits.
Στον 24ο γύρο καθώς υπήρχαν προβλήματα στην απομάκρυνση της Sauber βγήκε και πλήρες Safety Car με τον αγώνα να αλλάζει αφού πλέον και όλοι σχεδόν οι υπόλοιποι οδηγοί το εκμεταλλεύτηκαν μπαίνοντας για τα δεύτερά τους pit stops . Οι περισσότεροι είχαν σκληρή γόμα προσπαθώντας να πάνε μέχρι το τέλος με εξαιρέσεις τους Alonso και Ricciardo που με μαλακή και μέση γόμα αντίστοιχα θα έπρεπε να ξαναμπούν άλλη μια φορά .
Το SC τελείωσε στον 26ο γύρο.
Στην επανεκκίνηση είχαμε κατευθείαν ένα περίεργο περιστατικό καθώς μαζεύτηκαν πολλοί οδηγοί μαζί στα φρένα της πίσω ευθείας (ίσως με ευθύνη Alonso) και έτσι ο Stroll χτύπησε άθελά του τον Ricciardo κάτι που του κόστισε καθώς έχασε 2 ολόκληρα λεπτά στα pits. Αργότερα στον γύρο ο Kevin Magnussen χτύπησε τον Yuki Tsunoda και οδήγησε τον 2ο στην εγκατάλειψη ,όμως τα θραύσματα στην πίστα οδήγησαν σε συνεχόμενο SC . Ταυτόχρονα ο Δανός της Haas μπήκε στα pits για να διορθωθεί η ζημιά που αποκόμισε.
Το δεύτερο SC τελείωσε στο τέλος του 31ου γύρου και αυτή την φορά η επανεκκίνηση έγινε χωρίς προβλήματα εντός πίστας. Δυστυχώς όμως για τον Ricciardo οι ζημιές που αποκόμισε χωρίς να φταίει οδήγησαν στην εγκατάλειψή του την ώρα που οι Sargeant, Stroll και Magnussen είδαν την λυπητερή παίρνοντας από μια ποινή 10 δευτερολέπτων (οι δύο πρώτοι για παρανομία υπό καθεστώς SC και ο Δανός για την σύγκρουση του) ο καθένας κάτι που δεν πτόησε τους δύο τελευταίους που μας έδωσαν μια υπέροχη μάχη για την τελευταία πλέον θέση!
Μετά από μια ωραία μάχη που κράτησε μερικούς γύρους στον 39ο γύρο ο Perez πήρε την 3η θέση από τον Leclerc στην στροφή 6, την ώρα που ο Zhou πήρε την 13η από τον Sargeant κάτι που έκανε το κοινό στις εξέδρες να εκραγεί από ενθουσιασμό !
Στον 42ο γύρο ο Hamilton πήρε την 9η θέση από τον Hulkenberg, με τον Βρετανό εκμεταλλευόμενο το χάος γύρω του να έχει κάνει τρομερό αγώνα ανάκαμψης από την αρχική 18η του.
Στον 44ο γύρο ο Alonso μπήκε στα pits για το τελευταίο του stop βάζοντας φρέσκια μέση γόμα και αρχίζοντας full attack αφού μετά την περίεργη επιλογή της Aston Martin είχε βρεθεί στην 12η θέση.
Η προσπάθεια του Alonso μονοπώλησε το ενδιαφέρον στους εναπομείναντες γύρους αφού ο Perez έδειχνε αδύναμος να απειλήσει τον Norris και οι υπόλοιποι πρωτοπόροι δεν ήταν κοντά μεταξύ τους. Εντέλει κατάφερε να ανέβει μέχρι την 7η θέση παίρνοντας και τον ταχύτερο γύρο!
Όμως παρόλα αυτά η 1η θέση έδειξε ένα πράγμα . Με διαφορά 14 δευτερόλεπτα!!! και άλλη μια απίθανη επίδοση μετά τον αγώνα Sprint χθες , στην 15η επέτειο της 1ης Pole Position και της 1ης νίκης της Red Bull ο Max Verstappen πήρε επάξια άλλη μια επιβλητική νίκη την 58η της καριέρας του ! Πίσω του ο Lando Norris τερμάτισε 2ος και το βάθρο συμπλήρωσε ο Sergio Perez με τη άλλη Red Bull.
!!!Ενημέρωση!!! Ο Daniel Ricciardo τιμωρήθηκε με ποινή τριών θέσεων στο Grid για τον επόμενο αγώνα στο Miami καθότι προσπέρασε τον Hulkenberg υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας!
Driver of The Day : Lando Norris
ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ 10 ΠΡΩΤΩΝ