Μάριος Γαντζούδης
23 Jun
23Jun

Ο Ολλανδός πάλι στο όριο νίκησε τον Norris !

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

Η Ισπανία και το Circuit de Catalunya έβαλαν τα καλά τους και με άψογο καιρό υποδέχθηκαν για άλλη μια φορά τα κορυφαία μονοθέσια και τους καλύτερους οδηγούς του κόσμου! 

Άπαντες εκκίνησαν με μαλακή γόμα, εκτός του Albon ο οποίος εκκίνησε από το Pitlane με μέση, με τον αγώνα να προβλεπόταν για 2 pit stop.

Η εκκίνηση ήδη ανέτρεψε τα δεδομένα των χθεσινών κατατακτηρίων καθώς ο George Russell με μια σπουδαία εκκίνηση 'εκτοξεύθηκε' από 4ος στην πρωτοπορία , με τον Max Verstappen πίσω του και τον Poleman Lando Norris μετά από σχετικά κακή εκκίνηση να πέφτει 3ος . Πιο πίσω μεγάλος κερδισμένος ο Nico Hulkenberg ο οποίος ανέβηκε στην 10η θέση από 13ος. 

Στον 3ο γύρο ο επιθετικός Verstappen βλέποντας την ευκαιρία  την άρπαξε σαν λιοντάρι και με την βοήθεια του DRS πέρασε τον Russell και τον άφησε μέσα στον ίδιο γύρο και εκτός DRS. Παράλληλα υπήρχαν κάποια παράπονα από τον Leclerc προς τον teammate του καθώς είχαν επαφή στην προσπάθεια του Sainz να κάνει προσπέραση.

 Στον 10 γύρο είχαμε τα πρώτα pit stop ενώ την ίδια ώρα ο Verstappen είχε ανοίξει στα 2.3 την διαφορά του από τον Russell.

Στον 15ο γύρο οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ποινή στον Kevin Magnussen για παραβίαση της διαδικασίας εκκίνησης , ενώ στον επόμενο γύρο οι George Russell και Carlos Sainz ήταν οι πρώτοι από το γκρουπ των πρωτοπόρων που μπήκαν στα pits και έβαλαν την μέση γόμα. Η δεύτερη Mercedes του Hamilton ακολούθησε στον επόμενο γύρο καθώς γρήγορα φάνηκε η δυναμική του undercut. 

Σε αυτό αντέδρασαν γρήγορα στην Red Bull και έβαλαν τον Max στην μέση γόμα με ένα καταπληκτικό Pit stop των 1.9 δευτ. ενώ παράλληλα ο Lewis Hamilton ασκούσε τεράστια πίεση στον Carlos Sainz και παραλίγο οι δυο τους να είχαν επαφή στην στροφή 3 . Στον 19ο γύρο πάλι με τους δύο τους στα όρια ο Βρετανός κατάφερε να βρεθεί ξανά μπροστά από την Ferrari, η οποία φαινόταν να βρίσκεται ξεκάθαρα πίσω σε αγωνιστικό ρυθμό .

Λίγο αφού συμπληρώθηκε το 1/3 του αγώνα , στον 23ο γύρο μπήκε στα pits και ο Lando Norris, αφότου χάρηκε λίγους γύρους ως πρωτοπόρος , με την McLaren να προτιμάει ελαφρώς εναλλακτική στρατηγική , με τον Charles Leclerc να μπαίνει τελευταίος στα pits στον επόμενο γύρο .
Τα δεδομένα έδειχναν πως ο Max Verstappen είχε τον έλεγχο όντας 5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον 2ο Russell και 11.5 από τον Norris, με τον οδηγό της McLaren όμως να έχει πιο φρέσκα πλέον ελαστικά, με τις Ferrari να παραμένουν ελαφρώς πιο αδύναμες στο ρυθμό αγώνα σε σχέση με Verstappen, Norris και Mercedes. Πιο πίσω οι δύο Alpine έδειχναν τον καλύτερό τους εαυτό όντας στις θέσεις 7 και 8 , με τον Sergio Perez να είναι 9ος και τους υπόλοιπους να ακολουθούν χωρίς κάτι το αξιοσημείωτο για να αναφερθεί για τις θέσεις 12-20.

Στην αρχή του 2ου stint ο Norris άρχισε να δείχνει πολύ γρήγορο ρυθμό μειώνοντας την διαφορά από την κορυφή στα σχεδόν 9 δευτερόλεπτα χάρη στα πιο φρέσκα ελαστικά του και περνώντας ταυτόχρονα την Ferrari του Sainz.

Στον 32ο γύρο και έπειτα από μερικούς γύρους που του στοίχησαν σε χρόνο, ο Lando Norris πέρασε τον Lewis Hamilton ανεβαίνοντας στην 3η θέση. Αυτό το χάσιμο χρόνου του Βρετανού πίσω από τις δύο Mercedes επέτρεψαν στην διαφορά του με τον πρωτοπόρο Verstappen να παραμένει σταθερή στα 9 περίπου δευτερόλεπτα για αρκετούς κρίσιμους γύρους , στους οποίους το πλεονέκτημα 6 γύρων στα ελαστικά του Norris θα έκανε την διαφορά . 

Στον 35ο γύρο οι Norris και Russell χάρισαν 3 μαγικές ενναλλαγές θέσεων καθώς ο Norris αρχικά πέρασε τον Russell από την εξωτερική της 3, με τον Βρετανό της Mercedes να αρνείται αρχικά να το δεχθεί , κρατώντας το μονοθέσιο στην εξωτερική της 4 και ξαναπερνώντας τον Norris στα φρένα της 5, με τον Norris όμως να κάνει το switchback και να ολοκληρώνει την προσπέραση υπέροχα στην στροφή 7. 

Δύο γύρους μετά στον 37ο, οι Russell και Sainz ήταν ξανά οι πρώτοι του Top 6 που μπήκαν στα pits, αυτή την φορά για σκληρή γόμα για τους υπόλοιπους 28 γύρους. 

Με την συμπλήρωση των 2/3 του αγώνα, τα δεδομένα των ομάδων εκτός του Top 10 δεν είχαν αλλάξει , με τις VCARB ιδιαίτερα απογοητευτικές καθώς ήταν μπροστά μόνον από τον Sargeant. Μπροστά όλα έδειχναν μάχη για την νίκη μεταξύ Verstappen και Norris καθώς μέχρι να κάνει το 2ο και τελευταίο Pit stop ο Ολλανδός στον 45ο γύρο , ο Βρετανός είχε μαζέψει την διαφορά στα 4.5 δευτ. Την ίδια ώρα ένα γύρο πριν μπήκε και ο Hamilton βάζοντας χρησιμοποιημένη soft, ενώ ο Verstappen έβαλε το φρέσκο σετ μαλακής που κράταγε σε ρεζέρβα. 

Στον 48 γύρο έγινε το πιο κρίσιμο Pit stop με τον Norris να βάζει χρησιμοποιημένη soft και κατάφερε να παραμείνει μπροστά από τις δύο Mercedes , βάζοντας πλώρη για την RB20 του Verstappen . Την ίδια ώρα ο Nico Hulkenberg που έκανε έναν καλό αγώνα στα όρια του Top 10, δέχθηκε ποινή 5 δευτ. για παραβίαση του ορίου ταχύτητας στα pits. 

Πλέον τα βλέμματα όλων είχαν στραφεί στην μάχη για την νίκη με την διαφορά στον 49ο γύρο να είναι στα 7 δευτ. και τους δύο μαχόμενους να έχουν ισάξια ελαστικά . 

Στον 52ο γύρο ο Lewis Hamilton βρέθηκε μπροστά από τον Russell έχοντας πλέον σαν ξεκάθαρο στόχο άλλο ένα βάθρο στην Βαρκελώνη. 

10 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας η διαφορά Verstappen- Norris ήταν στα 5 δευτερόλεπτα με τον Βρετανό να πιέζει αλλά την διαφορά να μην κατεβαίνει όσο θα ήθελε, με τον Verstappen να διαχειρίζεται πολύ καλά την κατάσταση. 

Εντέλει παρά την αγωνιώδη προσπάθεια του Norris, οι γύροι που παγιδεύτηκε πίσω από τις Mercedes του στέρησαν πολύτιμο χρόνο και σε συνδυασμό με την κλάση του πρωταθλητή , επέτρεψαν στον Max Verstappen να πανηγυρίσει ξανά άλλη μια νίκη, την 61η της καριέρας του και 7η για φέτος , μόλις 2 δευτ. μπροστά από την McLaren . 3ος ο Lewis Hamilton στο πρώτο του βάθρο της σεζόν και 198ο της καριέρας του !

Driver of the Day: Lando Norris
Ταχύτερος Γύρος : Lando Norris

ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

Βαθμολογία Top 10

Βαθμολογία Κατασκευαστών

 

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.