Ο Ολλανδός με περίπατο πήρε άλλη μια νίκη , αλλά ο αγώνας ήταν φοβερός !
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Η εκκίνηση δεν μας έδωσε αλλαγές στις πρώτες θέσεις ,όμως πιo πίσω υπήρξε επαφή μεταξύ των Albon και Ricciardo στην είσοδο της δεύτερης στροφής . Ο Ταϊλανδός της Williams προσπάθησε να πάρει την εξωτερική γραμμή για την στροφή , όμως ο Αυστραλός προσπαθώντας να πάρει την αγωνιστική γραμμή τον χτύπησε βγάζοντας και τους δύο εκτός . Έτσι και αφού τα προστατευτικά λάστιχα αποκόμισαν ζημιές ο αγώνας κοκκινίστηκε για περίπου 25 λεπτά.
Στην επανεκκίνηση δεν είχαμε ευτυχώς κάτι αντίστοιχο, παρά μόνο μια μικροεπαφή μεταξύ των δύο Alpine. Στην κορυφή όμως τα πράγματα παρέμειναν ίδια με την δράση στους πρώτους γύρους να περιορίζεται στο midfield , αν και το 1ο stint είχε τους πρώτους αρκετά κοντά μεταξύ τους ,με τον Verstappen όμως να έχει διαφορά ασφαλείας από τον Perez. Ταυτόχρονα στον 7ο γύρο άρχισαν ήδη τα πρώτα pit stop με όσους είχαν την μαλακή γόμα (πλην των Aston Martin) να βάζουν την σκληρή.
Στον 12ο γύρο ο Lando Norris ήταν ο πρώτος που άλλαξε την μεσαία γόμα του καθώς είχε φθαρεί αρκετά και στον επόμενο γύρο ακολούθησε ο teammate του Piastri. Η McLaren γενικά έδειξε τα μεγαλύτερα επίπεδα φθοράς στην μεσαία γόμα. Στον 14ο γύρο ακολούθησε ο Fernando Alonso που ''ξεφορτώθηκε'' την μαλακή γόμα για ένα σετ μεσαίας, ενώ την ίδια ώρα από την 10η θέση και κάτω υπήρχε έντονη κινητικότητα και δράση ειδικά με μια υπέροχη κίνηση του Tsunoda απέναντι στον Gasly, στην εξωτερική της στροφής 6.
Στον 16ο γύρο Sainz και Perez μπήκαν στα pits και έβαλαν μεσαία γόμα και ένα γύρο μετά το ίδιο έκανε και ο πρωτοπόρος Verstappen. Ο Norris ταυτόχρονα πέρασε τον Russell (που όπως και ο Hamilton ξεκίνησαν με σκληρή γόμα) με φοβερή κίνηση από την εξωτερική της 1ης στροφής , ενώ επίσης ένα ''αντρίκειο'' προσπέρασμα έκανε ο Perez στον Hamilton στην 130R . Το ερώτημα όμως ήταν θα μπορούσε η Mercedes να κάνει μόνο ένα pit stop με την σκληρή ; Ή οι άλλοι με τα δύο θα ήταν σωστοί ;
Ο Sainz με την φρέσκια του μεσαία γόμα πέρασε στον 20ο γύρο τον ''φθαρμένο'' Hamilton στην είσοδο της Spoon, όντας στο κυνήγι του φίλου του, Lando Norris , ενώ στον επόμενο γύρο ο Verstappen ανέκτησε την πρωτοπορία από τον Leclerc που δεν είχε σταματήσει ακόμα . Στο τέλος του ίδιου γύρου ο Sainz έκανε την ακριβώς ίδια κίνηση στην Spoon και στον Russell , ενώ ο Hamilton παρακαλούσε την Mercedes να αλλάξει την στρατηγική της καθώς τον πέρασε και ο Alonso .
Στον 23ο γύρο ο Perez πέρασε τον Norris και ο Russell μπήκε στα pits για να βάλει πάλι σκληρή (θυμίζουμε άλλαξαν την μεσαία στην διάρκεια της κόκκινης σημαίας) ενώ ο Hamilton τον ακολούθησε ένα γύρο μετά. Ένα γύρο μετά είδαμε 4 μονοθέσια να μπαίνουν μαζί στα Pits και την RB να βγάζει με εκπληκτικό pit stop τον Tsunoda μπροστά από 2 μονοθέσια και στην 11η θέση, μια ανάσα από τις βαθμολογούμενες θέσεις!
Τελευταίος ο Leclerc μπήκε στα pits ταυτόχρονα με τον Norris (αυτός για το 2ο του) καταφέρνοντας να μείνει οριακά μπροστά από τον Russell παρά το λάθος του στον in-lap . Στον 28ο γύρο ο Norris πέρασε τον Russell εντυπωσιακά στην εξωτερική της 1ης στροφής. Για το υπόλοιπο του 2ου stint δεν υπήρχαν αλλαγές, με τον Verstappen να είναι άνετος πάνω από 10 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Perez. Πιο πίσω βέβαια ο Tsunoda πήρε την 10 θέση από τον Hulkenberg πάλι με προσπέρασμα στην εξωτερική της 6 εξιτάροντας το Ιαπωνικό κοινό , αν και πιο πολύ θα τον ενδιέφερε ο Stroll που ήταν σχεδόν κολλημένος πίσω του .
Την ίδια ώρα έγιναν και τα δεύτερα (και τελευταία) pit stop για τους πρωτοπόρους με την σειρά στον 37ο γύρο να γράφει : Verstappen, Perez, Leclerc , Norris, Russell, Hamilton, Sainz, Alonso, Piastri και Tsunoda. Ο Sainz στους επόμενους γύρους πέρασε τις δύο Mercedes (ο Russell μπήκε για pit stop) παίρνοντας την 5η θέση και μπαίνοντας σε διαδικασία κυνηγιού του Norris για την 4η.
Στον 40ο γύρο και ο Hamilton μπήκε για 2η αλλαγή ελαστικών , πράγμα που σήμανε αποτυχία για την Mercedes και διαδικασία ''τρεχάτε ποδαράκια μου'' για τους δύο οδηγούς της που πλέον ήταν εκεί που ξεκίνησαν , στις θέσεις 8-9.
Στον 42ο γύρο ο Logan Sargeant που έκανε έναν καλό αγώνα , τον κατέστρεψε με μια έξοδο στην Degna 2 πέφτοντας έτσι τελευταίος . Δύο γύρους μετά ο Sainz εκμεταλλευόμενος λάθος του Norris και τα πιο φρέσκα ελαστικά τον πέρασε εύκολα και έβαλε στόχο τον Leclerc Και την 3η θέση , την οποία πήρε εύκολα στον 46ο γύρο.
Στους τελευταίους γύρους το ενδιαφέρον ήταν στο εάν ο Russell με την πιο φρέσκια μεσαία γόμα θα έπαιρνε την 6η θέση από τον Alonso ή την 7η από τον Piastri. Κατάφερε με πολύ προσπάθεια στον τελευταίο γύρο να περάσει τον Piastri για μια άξια 7η θέση . Όμως μπροστά για άλλη μια φορά , ίσως αναπόφευκτα ο Max Verstappen μετά την εγκατάλειψή του στην Μελβούρνη πήρε επάξια άλλη μια νίκη στην καριέρα του , την νίκη #57 . Πίσω του στο βάθρο ο Sergio Perez που συμπλήρωσε άλλο ένα 1-2 για την Red Bull και ο Carlos Sainz στην 3η θέση , με την Ferrari να κάνει το 3-4 .
Driver of the Day : Charles Leclerc
ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ