Μάριος Γαντζούδης
20 Oct
20Oct

Ο Μονεγάσκος έκανε έναν άψογο αγώνα και κατέκτησε την 8η νίκη καριέρας του. Έχασε έδαφος ο Νόρις στην μάχη του τίτλου ! Δείτε αναλυτικά τι συνέβη στο Όστιν !

Ο Σάρλ Λεκλέρ αναδείχθηκε για 8η φορά στην καριέρα του νικητής στην Formula 1 και για πρώτη φορά στο Όστιν. Ο 27χρονος εκμεταλλευόμενος την άψογη εκκίνησή του και την «κονταρομαχία» Νόρις-Φερστάπεν στην πρώτη στροφή, πήρε την πρωτιά και δεν κοίταξε πίσω του. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Κάρλος Σάινθ και Λάντο Νόρις, με την Scuderia να κάνει το 1-2 για πρώτη φορά μετά το Γκραν Πρι της Αυστραλίας και για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής μετά το 2006!!!

Από την αρχή του αγώνα φάνηκε ότι ο Μονεγάσκος ήταν σε τρομερή φόρμα καθώς έκανε την καλύτερη εκκίνηση όλων και εκμεταλλεύτηκε την βουτιά του Φερστάπεν στην πρώτη στροφή, η οποία ώθησε τον Λάντο Νόρις εκτός πίστας, με τον οδηγό της Ferrari να παίρνει έτσι την πρωτοπορία και τον teammate του Κάρλος Σάινθ να περνάει τον Νόρις για την 3η θέση. 

Η συνέχεια του αγώνα φανέρωσε ότι ο ρυθμός και των δύο Ferrari ήταν ανώτερος όλων των υπολοίπων καθώς ο Λεκλέρ σταθερά άνοιγε την διαφορά από τον Φερστάπεν, φτάνοντάς την στα 11 δευτ. μέχρι την στιγμή που ο Ολλανδός μπήκε στα pits στο τέλος του 25ου γύρου. Ο Κάρλος Σαίνθ που προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε να περάσει στην αρχή του αγώνα τον τρείς φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, χρειάστηκε να το κάνει μέσω του undercut, καθώς μπήκε στα pits για σκληρή γόμα (σχεδόν όλοι εκκίνησαν με μέση) στον 21ο γύρο. Έπειτα ο Ισπανός έκανε έναν σχετικά ήσυχο αγώνα -αν και κατά διαστήματα έδειξε απειλητικό ρυθμό- τερματίζοντας 2ος. 

Το μεγάλο highlight του αγώνα αναμφίβολα ήταν όμως η τιτάνια μάχη μεταξύ Μάξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις. Στους πρώτους περίπου 20 γύρους φάνηκε σαν η Mclaren να μην μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό των Ferrari και του Μαξ, όμως η άρτια διαχείριση ελαστικών της MCL-38 έπαιξε τον ρόλο της με τους Νόρις και Πιάστρι να βάζουν σκληρή γόμα αρκετά αργά (γύροι 31-32) . Το προβάδισμα αυτό των πιο φρέσκων ελαστικών έδωσε την ευκαιρία στον Βρετανό της Mclaren να κλείσει σταδιακά την «ψαλίδα» μεταξύ του ιδίου και του αντιπάλου του για τον τίτλο και κάπως έτσι στον 44ο γύρο έφτασε στο ένα δευτερόλεπτο απόσταση, το οποίο του έδινε και το πολυπόθητο DRS. 

Αυτό που ακολούθησε ήταν μια μεγαλειώδης μάχη, στην οποία και οι δύο οδηγοί παρέδωσαν μαθήματα οδήγησης, με τον Μάξ Φερστάπεν ειδικά να αμύνεται σθεναρά και σχεδόν άψογα για 8 γύρους. Στον 52ο γύρο όμως ο Νόρις κατάφερε να τον περάσει στα φρένα της πίσω ευθείας, όμως χωρίς να τελειώσει η «παράσταση». Τα παράπονα περί παρανομίας άρχισαν σχεδόν κατευθείαν από τον Ολλανδό και οι αγωνοδίκες κοίταξαν επίμονα το προσπέρασμα, όπως επίσης κοίταξαν και την άμυνα του Βρετανού στην πρώτη στροφή του 53ου γύρου, στην οποία φάνηκε να κινείται υπό φρενάρισμα. Το σήριαλ έλαβε τέλος με την απόφαση των αγωνοδικών να τιμωρήσουν τον Νόρις με ποινή 5 δευτερολέπτων καθώς έκριναν ότι πέρασε εντέλει αντικανονικά τον αντίπαλό του! Έτσι ο Ολλανδός κατάφερε να ανακτήσει την 3η θέση του και επέκτεινε το προβάδισμα του στην βαθμολογία των οδηγών κατά τρείς επιπλέον βαθμούς (57 πλέον η διαφορά τους)

Πιο πίσω στην κατάταξη ο 5ος Όσκαρ Πιάστρι ήταν σχετικά ανώνυμος, ενώ εκπληκτικός ήταν ο Τζόρτζ Ράσελ, ο οποίος εκκίνησε από το pit lane έπειτα από το ατύχημά του στις κατατακτήριες, χάρη στο οποίο έχασε τις αναβαθμίσεις του. Όμως αυτό δεν τον πτόησε και έκανε έναν θεσπέσιο αγώνα σκαρφαλώνοντας στην 6η θέση, περνώντας μάλιστα τον Σέρχιο Πέρεζ (7ος) στους τελευταίους γύρους.

Αυτό ήταν και το μοναδικό σωτήριο γεγονός για την Mercedes που είδε τον Λιούις Χάμιλτον να εγκαταλείπει μόλις στον 2ο γύρο, με σχεδόν ίδιο τρόπο με τον οποίο τράκαρε ο Ράσελ, χάνοντας και αυτός τον έλεγχο της W15 στην προτελευταία στροφή, φέρνοντας για τρείς γύρους το «σκουριασμένο» αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο έκανε την επανεμφάνισή του μετά το Γκραν Πρι Καναδά !

Τις τρείς τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις κατέλαβαν ο Νίκο Χούλκενμπεργκ και οι εξαιρετικότατοι Λίαμ Λόσον και Φράνκο Κολαπίντο. Ειδικά ο Νεοζηλανδός ήταν τρομερός στον πρώτο του αγώνα μετά από έναν χρόνο και δεν πτοήθηκε από την 19η θέση εκκίνησης, εκτελώντας άψογα ένα μακρύ πρώτο stint με την σκληρή γόμα-επιδεικνύοντας τόσο την διαχείριση ελαστικών του όσο και την ικανότητά του για προσπεράσεις- προτού αλλάξει στην μέση, στρατηγική που ακολούθησε και ο Αργεντίνος της Williams!!

Ο αγώνας γενικότερα χαρακτηρίστηκε εκτός από τα προαναφερθέντα, από τις ποινές 5 δευτ. που δέχθηκαν οι Ράσελ, Τσουνόντα και Γκασλί, με την ποινή του Βρετανού να είναι ακατανόητη. Επιπροσθέτως ωραίες μάχες είχαμε και για τις πιο χαμηλές θέσεις ανά διαστήματα, με τους Στρόλ, Άλμπον και Οκόν μεταξύ άλλων να μας προσφέρουν μάχες «σώμα με σώμα». 

Πλήρης κατάταξη 

Driver of the Day: Σάρλ Λεκλέρ 
Ταχύτερος Γύρος: 1:37.330 - Εστεμπάν Οκόν

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.