Μάριος Γαντζούδης
15 Nov
15Nov

Δείτε τι συζητιέται στα παρασκήνια σύμφωνα με έγκυρη πηγή !

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, την ώρα που η φετινή σεζόν φτάνει στο τέλος της, τα αφεντικά της F1 μαζί με τους επικεφαλής των ομάδων ετοιμάζουν τους νέους κανονισμούς που θα έρθουν σε ισχύ το 2026, στην νέα εποχή της Formula 1. Ήδη έχουν γίνει γνωστές λεπτομέρειες όπως η γραφή των κανονισμών με ουδετερότητα όσον αφορά τα φύλα, η στόχευση του έξτρα αγώνα για τους rookies για το 2026 και η τοποθέτηση μιας συσκευής για τον καλύτερο κλιματισμό των οδηγών σε αγώνες όπου αυτό θα χρειάζεται όπως το Κατάρ, στο οποίο όπως θυμόμαστε πέρσι αρκετοί οδηγοί είχαν φτάσει στα όρια της εξάντλησης λόγω της ζέστης. 

Όμως σύμφωνα με το έγκυρο Γερμανικό μέσο AMuS (Auto Moto und Sport) υπάρχει άλλος ένας κανονισμός στα σκαριά, ο οποίος θα αφορά τις ομάδες που αγοράζουν μεγάλο μέρος των εξαρτημάτων τους από άλλες ομάδες. Αυτό ουσιαστικά το κάνουν δύο από τις δέκα ομάδες του grid, με τις Haas και Visa Cash App RB να προμηθεύονται όσα περισσότερα εξαρτήματα μπορούν από τις Ferrari και Red Bull αντίστοιχα. 

Η πρόσφατη εκτόξευση της Haas ως η ξεκάθαρα 5η ταχύτερη ομάδα στο grid, έχει φέρει στο τραπέζι έναν κανονισμό ο οποίος θα προβλέπει το εξής: Εάν μια πελάτισσα ομάδα (Customer Team) τερματίσει 5η ή ψηλότερα στην βαθμολογία των κατασκευαστών, τότε αυτόματα θα υποχρεώνεται να κατασκευάζει εξ' ολοκλήρου όλα τα εξαρτήματά της μετά από μια περίοδο τριών ετών, ώστε να θέσει τις κατάλληλες βάσεις. Αυτό θα συμπεριλαμβάνει και τα λεγόμενα Transferable Components (Μεταβιβάσιμα εξαρτήματα) , δηλαδή τα εξαρτήματα των οποίων ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η πνευματική ιδιοκτησία ανήκουν σε έναν μόνο προμηθευτή, ανταγωνιστή ή τρίτο μέρος, αλλά μπορούν να παραδοθούν σε άλλον ανταγωνιστή πελάτη.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του AMuS η VCARB είναι σύμφωνη με την πρόταση, η οποία για να ψηφιστεί θα χρειαστεί πλειοψηφία, όμως η Haas είναι κάθετα εναντίον ενός τέτοιου κανονισμού. Μάλιστα ο επικεφαλής της Αγιάο Κομάτσου δήλωσε σχετικά με την πιθανότητα αυτή τα ακόλουθα: «Αυτό θα σκοτώσει τις μικρές ομάδες. Εάν η Formula 1 θέλει όσο πιο ανταγωνιστικές ομάδες είναι δυνατόν, τότε θα απορρίψει αυτή την ιδέα. Τι καλύτερο θα μπορούσε να συμβεί στο άθλημα από το να νικήσει ο Δαυίδ τον Γολιάθ;» 
Σχετικά δε με την παραγωγή όλων των εξαρτημάτων εσωτερικά στην ομάδα ο Ιάπωνας είπε: «Ποιος φίλαθλος ενδιαφέρεται εάν το κιβώτιο ταχυτήτων ή η ανάρτηση προέρχεται από την Ferrari ή από εμάς; Μας πιστώνεται μια συγκεκριμένη και αντίστοιχη αξία στον προϋπολογισμό (budget cap) για τα εξαρτήματα τα οποία αγοράζουμε. Είναι τόσο υψηλή που δεν αποκομίζουμε κανένα πλεονέκτημα»

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.