Αποκάλυψη βόμβα , λίγα λεπτά μετά το τέλος του Γκραν Πρι Κατάρ!
Μια σοβαρή εξέλιξη όσον αφορά την Alpine εκτυλίσσεται λίγο μετά το τέλος του Γκραν Πρι του Κατάρ. Ο Γάλλος είχε άλλο ένα κακό τριήμερο, καθώς βρέθηκε «απλός επιβάτης» όταν στην 1η στροφή του αγώνα έπεσε πάνω του ο Νίκο Χόυλκενμπεργκ και τον ώθησε στο να τρακάρει με τον Φράνκο Κολαπίντο.
Ο Γάλλος εδώ και καιρό απορεί με την διαφορά μεταξύ του ιδίου και του Πιέρ Γκασλί, ειδικά μετά τις αναβαθμίσεις, με το ίδιο να δηλώνει μάλιστα πως ελπίζει να υπάρχει ακόμα ίση μεταχείριση των δύο οδηγών από την Alpine, καθώς δεν μπορεί να εντοπίσει την πηγή της τόσο μεγάλης διαφοράς μεταξύ των δύο, η οποία στις κατατακτήριες του Κατάρ ήταν σχεδόν ένα δευτερόλεπτο !
Όμως όπως μεταφέρεται από το paddock από έγκυρες πηγές, ο Γάλλος φάνηκε να αποχαιρετούσε τους μηχανικούς, με τις δηλώσεις του να φανερώνουν πως αυτός ήταν ο τελευταίος αγώνας του με την ομάδα. Έτσι όπως όλα δείχνουν ο 28χρονος θα «κάνει στην άκρη» μετά από 106 αγώνες για την Renault/Alpine, για χάρη του αντικαταστάτη του ενόψει 2025, Τζάκ Ντούχαν, με σκοπό ο Αυστραλός να πάρει πολύτιμη εμπειρία για την πρώτη του πλήρη χρονιά στην F1
Ο ίδιος δήλωσε μετά το πέρας του αγώνα τα εξής, τα οποία φανερώνουν «φινάλε»: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα για, ξέρετε, τη σκληρή δουλειά της σε αυτόν τον αγώνα και τη σκληρή δουλειά της όλη τη χρονιά. Όταν τα πράγματα πάνε καλά, είναι καλό, ξέρετε, να είμαστε μαζί δεμένοι. Αλλά όταν δεν πάει τόσο καλά, οι μηχανικοί μένουν ενωμένοι και αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα. [Είναι] σημαντικό να κοιτάξουμε μπροστά και να δούμε τι μπορούμε να προετοιμάσουμε για το μέλλον.»
Η ομάδα αρνήθηκε να σχολιάσει επίσημα μέχρι ώρας , όμως στον αέρα του F1TV ο επικεφαλής της ομάδας Όλιβερ Όουκς δήλωσε πως το σχέδιο ήταν να βρίσκεται και στο Άμπου Ντάμπι ο Γάλλος, με τα λίγα λόγια και το «θα δούμε πως θα εξελιχθεί» που είπε, να αφήνει να εννοείται πως όποια εξέλιξη είναι απόφαση του ίδιου του Οκόν πρωτίστως!
Βέβαια αργότερα ο ίδιος ο Όουκς δήλωσε πως υπάρχουν συζητήσεις σε εξέλιξη για την πρόωρη αντικατάσταση του Γάλλου οδηγού, με τον ίδιο να τονίζει πως παρόλο που δεν υπάρχει ακόμη τελική απάντηση, θα ήταν καλό για όλους να γίνει η αλλαγή.
Συγκεκριμένα ο επικεφαλής της Alpine δήλωσε τα εξής: «Νομίζω ότι έχει γίνει μια συζήτηση, δεν έχει υπάρξει ακόμη οριστική απάντηση, αλλά έχει συζητηθεί. Είναι λίγο περίπλοκο γιατί όσο κι αν είναι δικός μας, είναι προφανώς και οδηγός της Mercedes, και προφανώς θα ήθελε να αποδεσμευτεί νωρίς.»
«Νομίζω ότι η επιθυμία έρχεται πραγματικά από όλες τις πλευρές. Υποθέτω ότι θα μπορούσες να πεις ότι είναι καλό να πάρεις τον Τζακ από νωρίς. Νομίζω ότι θα μπορούσατε να πείτε και από την πλευρά του Εστεμπάν ότι είναι καλό να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα νωρίς. Νομίζω ότι ταιριάζει σε όλους. Οπότε νομίζω ότι η συζήτηση αυτή είναι πολύ φυσική.»
Ο Όουκς αναφέρθηκε και στην απογοήτευση μεταξύ των δύο πλευρών η οποία είχε ξεκινήσει νωρίς, στο Γκραν Πρι του Μονακό, όταν και μετά από την σύγκρουση των δύο Alpine (με ευθύνη του Οκόν) είχε προταθεί και σαν ιδέα η αντικατάστασή του από τον Ντούχαν για τον Καναδά, ιδέα που όμως δεν προχώρησε . Τέλος μίλησε και για τις συνομιλίες μεταξύ του Τότο Βόλφ και του συμβούλου της ομάδας Φλάβιο Μπριατόρε. Για αυτά τα θέματα τόνισε τα εξής:
«Νομίζω ότι θα μπορούσατε να πείτε ότι [οι παλαιότερες διαφωνίες έχουν] ρόλο να παίξουν. Αλλά νομίζω ότι πραγματικά το μεγαλύτερο μέρος είναι ένα είδος φυσικής εξέλιξης, πραγματικά προχωρά [του χρόνου]. Ταιριάζει και στους δύο μας να το κάνουμε λίγο νωρίτερα για τον τελευταίο αγώνα ή όχι; Και από την άλλη πλευρά, μπορείς επίσης να δεις το θετικό στο να βάζεις τον Τζάκ στην ομάδα, να δουλεύει με όλους και να παίρνεις από πάνω του την αγωνία και το άγχος τώρα, παρά του χρόνου στην Αυστραλία.»
«Πιστεύω ότι είναι πιθανό ότι απλά φαίνεται να ταιριάζει σε όλους, και θα το συζητήσουμε. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να επιβεβαιωθεί πάση θυσία. Νομίζω ότι ο Τότο και ο Φλάβιο έχουν μια πολύ καλή σχέση, οπότε είμαι σίγουρα θα κάνουν ό,τι είναι σωστό ο ένας για τον άλλον.»
Νέες πληροφορίες που φέρνει στο φως το The-Race τονίζουν πως η αποχώρηση του Οκόν είναι άμεσα συνδεδεμένη με το πρώτο τεστ που θα κάνει ο Γάλλος με την νέα του ομάδα, την Haas, στο Άμπου Ντάμπι λίγες μέρες μετά το κλείσιμο της σεζόν. Σύμφωνα με τις πληροφορίες έγινε σαν κίνηση «καλής θελήσεως» καθώς η Alpine με την οποία ο Οκόν εξακολουθεί να έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του έτους, θα μπορούσε να τον εμποδίσει από το να τρέξει με την νέα του ομάδα. Έτσι η Alpine χρησιμοποίησε την δύναμη αυτή ως χαρτί διαπραγμάτευσης, ώστε να δώσει στον Τζακ Ντούχαν το ντεμπούτο του.
Αυτό ακριβώς άφησε να εννοηθεί και ο Τότο Βόλφ μιλώντας στο The-Race, ο οποίος διαχειρίζεται τον Γάλλο οδηγό που μην ξεχνάμε ότι ακόμα ανήκει και στο δυναμικό της Mercedes.