Μάριος Γαντζούδης
28 Jul
28Jul

Σε έναν αγώνα με πολλή στρατηγική και υπολογισμούς ο Βρετανός άντεξε και πήρε την 3η νίκη καριέρας του στο όριο από τους Χάμιλτον και Πιάστρι !!

Το Βέλγιο και το Σπά δεν απογοήτευσαν και μας χάρισαν έναν αγώνα για δυνατούς λύτες !!

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

Οι 17 από τους 20 οδηγούς επέλεξαν την μέση γόμα , με τους Κάρλος Σάινθ και Ζου Γκουανγιού να επιλέγουν σκληρή και τον Ντάνιελ Ρικιάρντο μαλακή.

Στην εκκίνηση ο Λιόυις Χάμιλτον πήρε την 2η θέση με πολύ καλή εκκίνηση, από τον Σέρχιο Πέρεζ, ενώ ο Νόρις πάτησε στο χαλίκι στην έξοδο της La Source και έπεσε 7ος . Την ίδια ώρα ο Φερστάπεν πήρε δύο θέσεις στον πρώτο γύρο και ήταν 8ος σε απόσταση αναπνοής από τον Βρετανό της McLaren. 

Στον 3ο γύρο ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε με την βοήθεια του DRS να πάρει την πρωτοπορία από τον Μονεγάσκο στην ευθεία Kemmel. Έναν γύρο μετά παραλίγο να είχαμε την πρώτη εγκατάλειψη καθώς ο Ζου ανέφερε απώλεια ισχύος της Kick Sauber του. Ο Κινέζος οδηγός συνέχισε για άλλους τρείς γύρους αλλά εντέλει εγκατέλειψε καθώς το πρόβλημα που αντιμετώπιζε στα υδραυλικά δεν είχε επιλυθεί.

Σε αυτό το πρώτο διάστημα του αγώνα ο Χάμιλτον βρισκόταν μπροστά από τον Λεκλέρ κατά 1.5-1.8 δευτ. ενώ άλλη τόση ήταν η διαφορά του Μονεγάσκου της Ferrari από την Red Bull του Πέρεζ. Ταυτόχρονα είχε σχηματιστεί ένα τρενάκι στις θέσεις 5-8 με τους Ράσελ, Σάινθ, Νόρις και Φερστάπεν. Ενώ στους γύρους 8-9 είχαμε τα πρώτα pit stop με τις δύο Williams και τον Ρικιάρντο να βάζουν μέση γόμα και τον Χούλκενμπεργκ να βάζει σκληρή. 
Πιο πίσω στο υπόλοιπο midfield οι διαφορές ήταν της τάξης του 1.5 με 2 δευτ. ανάμεσα στα περισσότερα μονοθέσια με την μόνη ουσιαστική μάχη σε αυτό το σημείο να είναι για τις θέσεις 5-8.

Στον 11ο γύρο οι πρώτοι ''σημαντικόι παίχτες'' έκαναν pit stop με τους Ράσελ και Φερστάπεν να βάζουν σκληρή γόμα και να προσπαθούν το undercut (ειδικά ο Ολλανδός). 

Έναν γύρο μετά μπήκαν και ο Χάμιλτον, Πιάστρι και Πέρεζ με τους δύο πρώτους να βάζουν σκληρή και τον Μεξικανό μέση γόμα, ενώ στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Σάρλ Λεκλέρ για να βάλει σκληρή και αυτός.

Σε αυτό το σημείο του αγώνα η απόφαση της McLaren να μην βάλει κατευθείαν τον Νόρις στα pits φάνηκε ότι είχε στόχο το να έχει καλύτερα ελαστικά στο τέλος ο Βρετανός έναντι του ανταγωνισμού. Ο Βρετανός λοιπόν στο τέλος του 15ου γύρου έβαλε και αυτός σκληρή γόμα, βγαίνοντας πίσω από το γκρούπ των Πέρεζ, Ράσελ και Φερστάπεν, στην 8η θέση. 
Ο πρωτοπόρος Κάρλος Σάινθ σε αυτό το σημείο είχε μια μικροέξοδο στην Stavelot, χάνοντας 3 δευτερόλεπτα, όντας ο μόνος πρωτοπόρος χωρίς pit stop, το οποίο έκανε εντέλει αρκετά αργά στο τέλος του 20ου γύρου. Ένα team radio μεταξύ του Σάινθ και του αρχιμηχανικού του μας έβαλε σε υποψίες, καθώς φάνηκε ότι ο Ισπανός μάλλον στόχευε σε στρατηγική μόνο ενός pit stop. 

Σε αυτό το σημείο άξιος αναφοράς είναι ο πολύ καλός αγώνα που διένυαν οι Αλμπον και Ρικιάρντο που μετά τα πρώτα pit stops είχαν βρεθεί στις θέσεις 9-10 αντίστοιχα. 

Στον 21ο γύρο ο Τζόρτζ Ράσελ κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Πέρεζ με την Red Bull να μην δείχνει τον ρυθμό που όλοι πιστεύαμε ότι θα έχει, με τον Μεξικανό να μπαίνει στα pits για 2η φορά στο τέλος του γύρου για σκληρή γόμα, την οποία θα κρατούσε για τους υπόλοιπους 22 γύρους. 

Στα μισά του αγώνα η κατάταξη έδειχνε τον Χάμιλτον πρώτο, 1.8 δευτ. μπροστά από τον Σάρλ Λεκλέρ και τον Όσκαρ Πιάστρι 3ο 2.6 πίσω από τον Μονεγάσκο . Ακολουθούσαν οι Ράσελ, Φερστάπεν, Νόρις, Σάινθ, Πέρεζ, Άλμπον και ο Οκόν έκλεινε το Top 10 (καθώς ο Ρικιάρντο είχε μπει για 2η φορά στα pits) 

Ο Λάντο Νόρις σε αυτό το διάστημα του αγώνα έψαχνε να βρει τρόπο να προσπεράσει τον Φερστάπεν και να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα των ελαφρώς πιο φρέσκων ελαστικών του, με τον ίδιο να έχει όμως ένα μπλοκάρισμα στα φρένα της Bus stop. Την ίδια ώρα τα δεδομένα έδειχναν ότι η μάχη για την νίκη θα ήταν ανάμεσα στον Χάμιλτον και τον Λεκλέρ . καθώς οι Φερστάπεν και Νόρις βρίσκονταν 11 δευτερόλεπτα πίσω. 

Στο τέλος του 25ου γύρου ο Μονεγάσκος μπήκε στα pits για 2η φορά βάζοντας εκ νέου την σκληρή γόμα, με την ελπίδα να κάνει το undercut στον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να γίνεται μακρινή καθώς είχε ένα αργό pit stop στα 3.4 δευτ.

Στο τέλος του επόμενου γύρου η Mercedes χωρίς να χρονοτριβεί απάντησε βάζοντας τον Χάμιτλον στα pits, με τον Βρετανό να παραμένει μπροστά από τον Λεκλέρ.

Σε αυτό το σημείο άρχισαν οι ψίθυροι από αρκετά στρατόπεδα για πιθανές στρατηγικές ενός pit stop, με τον Όσκαρ Πιάστρι να είναι πλέον πρωτοπόρος και να κάνει πολύ καλούς γύρους με σκληρή 16 γύρων. Οι Κάρλος Σάινθ και Μάξ Φερστάπεν πάντως δεν θα ήταν από αυτούς που θα το τολμούσαν καθώς στο τέλος του 28ου γύρου μπήκαν για 2η και τελευταία φορά στα pits με τον Ισπανό να βάζει σκληρή και τον Ολλανδό μέση. 
Στον επόμενο γύρο η Mclaren απάντησε βάζοντας τον Νόρις στα pits με τον Βρετανό όμως να βρίσκεται ξανά πίσω από την Red Bull, χάρη στον εξαιρετικό γύρο εξόδου του Φερστάπεν. 

Στο τέλος του 30ου γύρου μπήκε και ο Πιάστρι βάζοντας σκληρή γόμα, με τον Αυστραλό να βγαίνει μπροστά από τους Φερστάπεν, Πέρεζ και Νόρις. Ο teammate του πάντως πέρασε εύκολα τον Πέρεζ και συνέχισε να ''καταδιώκει'' τον Μαξ.

Με 10 γύρους να απομένουν ο Τζόρτζ Ράσελ ήταν πλέον πρωτοπόρος παίρνοντας ρίσκο και μένοντας εκτός σε στρατηγική ενός pit stop, με τον Λιούις Χάμιλτον 2ο αλλά να τον φτάνει με ρυθμό περίπου 5 δέκατα τον γύρο. Ταυτόχρονα η μεγαλύτερη απειλή για τις Merc ήταν ο Όσκαρ Πιάστρι ο ρυθμός του οποίου ήταν πολύ γρήγορος και με τον Αυστραλό να περνάει τον Λεκλέρ στον 36ο γύρο στην Les Combe, όλα ήταν πιθανά. 

Με μόλις 5 γύρους να απομένουν όλα έδειχναν ότι η νίκη θα πήγαινε στην Mercedes, με την μάχη για την 4η θέση να είναι έντονη ανάμεσα σε Λεκλέρ, Φερστάπεν και Νόρις. Το μόνο ερώτημα ήταν, θα κατάφερνε ο Χάμιλτον να φτάσει τον Ράσελ; 

Η απάντηση εντέλει ήταν όχι καθώς ο Ράσελ αμύνθηκε υπέροχα στον teammate του και πανάξια κατέκτησε την 3η νίκη καριέρας του μόλις 5 δέκατα μπροστά από τον Λιούις Χάμιλτον και ένα δευτ. από τον 3ο Όσκαρ Πιάστρι !!! Πίσω τους, Ο Σάρλ Λεκλέρ άντεξε στην πίεση του Φερστάπεν και τερμάτισε 4ος, με τον Ολλανδό να είναι τουλάχιστον χαρούμενος που κράτησε πίσω του τον Λάντο Νόρις και το 5-6 του ''ζεύγους των διεκδικητών'' να φεύγει για διακοπές με την διαφορά στην βαθμολογία ελαφρώς πιο μεγάλη

ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.