Μάριος Γαντζούδης
07 Jul
07Jul

Εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τα λάθη της Mclaren, ο μαέστρος του Σίλβερστοουν!!!

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

Στην εκκίνηση ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να περάσει τον Νόρις και βρέθηκε 3ος με τις δύο Mercedes μπροστά του, ενώ πιο πίσω ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έχασε 3 θέσεις και ακριβώς πίσω του υπήρξαν επαφές με τον Άλμπον να χάνει ένα μικρό κομμάτι από την Williams του.

Στους πρώτους γύρους οι Mercedes δημιούργησαν διαφορά ασφαλείας από τον Φερστάπεν, με τον Ράσελ να κρατάει τον Λιούις Χάμιλτον εκτός DRS. 

Μετά από 10 γύρους και με την βροχή να ετοιμάζεται να κάνει την εμφάνισή της ο Ράσελ συνέχισε να είναι ασφαλής στην 1η θέση λίγο κάτω από 2 δευτ. μπροστά από τον Χάμιλτον , ενώ ο Φερστάπεν παρότι αρχικά έκλεισε ελαφρώς την διαφορά από τον Βρετανό, ήταν ακόμη στα 2.1 με 2.3 πίσω από την Mercedes. Πίσω του οι δύο Mclaren παρέμεναν σε απόσταση απειλής, με τα 5 αυτά μονοθέσια να έχουν απομακρυνθεί κατά 3 δευτερόλεπτα από τις δύο Ferrari και την Aston Martin του Λάνς Στρόλ που έκανε αρκετά καλό αγώνα όντας 7ος σε αυτό το σημείο. 
Πιο πίσω οι υπόλοιποι ήταν σε μέτριες αποστάσεις μεταξύ τους , με τον Sergio Perez να έχει καταφέρει να κερδίσει μερικές θέσεις όντας 16ος. 

Στο διάστημα αυτό όλοι αγωνιούσαν για την ένταση και την διάρκεια της βροχής, η οποία άρχισε να εμφανίζεται δειλά δειλά στον 15ο γύρο .
Την ίδια ώρα ο Λάντο Νόρις απειλούσε σοβαρά τον Μάξ Φερστάπεν καθώς κινούταν 3-4 δέκατα πιο γρήγορα από τον Ολλανδό και κατάφερε τελικά να τον περάσει αναίμακτα αυτή την φορά στην εσωτερική της Stowe .

Πιο πίσω ο Κέβιν Μάγνουσεν έκανε ένα υπέροχο προσπέρασμα στον Ντάνιελ Ρικιάρντο για την 14η θέση στην εξωτερική της Brooklands.
Δύο γύρους μετά τον teammate του και πάνω που η βροχή άρχισε να χειροτερεύει ο Όσκαρ Πιάστρι κατάφερε να περάσει τον Μαξ Φερστάπεν στο ίδιο σημείο με τον Νόρις. Παράλληλα ένα λάθος του Ράσελ επέτρεψε στον Λιούις Χάμιλτον να ''κολλήσει'' πίσω του και να τον περάσει στον 18ο γύρο στην Stowe παίρνοντας την 1η θέση . Λίγες στροφές μετά όμως και οι δύο Mercedes είχαν έξοδο στην ίδια στροφή !!! Αυτό το εκμεταλλεύτηκε άριστα ο Λάντο Νόρις που πέρασε την Mercedes του Ράσελ, ενώ οι συνθήκες συνέχισαν να χειροτερεύουν! Έτσι οι αγωνοδίκες απενεργοποίησαν το DRS, με κανέναν από του 19 οδηγούς να μην βάζουν ακόμα βρόχινα.

Ο Λάντο Νόρις πέρασε και τον Χάμιλτον στον 20ο γύρο με την δράση μεταξύ των Mclaren και των Mercedes να είναι εκπληκτική καθώς ο Όσκαρ Πιάστρι πέρασε τον Ράσελ αλλά και τον Χάμιλτον μέσα σε λίγες στροφές, με την McLaren να λειτουργεί άψογα σε αυτές τις συνθήκες και την McLaren να έχει στον 21ο γύρο το 1-2 του αγώνα!!! . 
Σε αυτόν τον γύρο είδαμε και τους πρώτους που έβαλαν ενδιάμεσα ελαστικά, μεταξύ των οποίων και οι Λεκλέρ και Πέρεζ που δεν είχαν τίποτα να χάσουν, ενώ οι αναφορές από την πίστα έλεγαν ότι ναι μεν η βροχή σταμάτησε, αλλά ότι σε 10 λεπτά θα επέστρεφε ξανά !!! 

Αυτές οι συνθήκες δεν ευνόησαν καθόλου όσους έβαλαν ενδιάμεσα καθώς η πίστα δεν ήταν αρκετά βρεγμένη και έτσι όσοι είχαν αυτά τα ελαστικά ''προσευχόντουσαν'' να μην καταστραφούν τα ελαστικά τους καθώς οι αναφορές από τα team radios μιλούσαν για βροχή διάρκειας 30 λεπτών που θα ερχόταν από στιγμή σε στιγμή!! Πάντως το γεγονός ότι οι Λεκλέρ και Πέρεζ στον 25ο γύρο του αγώνα ''έφαγαν γύρο'' δεν ήταν καλό...

Στον 26ο γύρο οι δύο Mclaren άρχισαν να μάχονται για την 1η θέση , ενώ η Red Bull έριξε την πρώτη ζαριά βάζοντας τον Φερστάπεν για ενδιάμεσα και την Ferrari να ακολουθεί με τον Σάινθ, με την βροχή να αρχίζει ξανά τα παιχνίδια της!!

Στο τέλος του 27ου γύρου ο Νόρις και οι δύο Mercedes μπήκαν για ενδιάμεσα, με τον Πιάστρι να κάνει έναν επιπλέον γύρο, ενώ ο Φερστάπεν αξιοποιώντας στο έπακρο τον πρώτο γύρο των ενδιάμεσων βρέθηκε μπροστά από τον Ράσελ και εντέλει και από τον Πιάστρι που έβαλε στον 28ο γύρο και αυτός εντέλει τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά! Καταστροφική απόφαση για τον Αυστραλό χωρίς να είναι γνωστό ποιος την επέλεξε και που τον άφησε εντέλει 6ο πάνω από 15 δευτερόλεπτα μακριά από τον 1ο πλέον Νόρις.

Για τους επόμενους γύρους πάντως η βροχή δεν ήταν έντονη με τους Χάμιλτον και Φερστάπεν να παραπονιούνται καθώς τα ελαστικά τους καταστρέφονταν, ειδικά στην περίπτωση του Ολλανδού, δεν μπορούσε να βρει ρυθμό ούτε σε αυτό το σημείο του αγώνα και να μένει 7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Βρετανό, που με την σειρά του δεν μπορούσε να κοντράρει τον Νόρις ο οποίος ήταν στα 3.6 μπροστά του!

Στον 34ο γύρο ο Τζόρτζ Ράσελ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το μονοθέσιο έπειτα από εντολή της Mercedes καθώς υπήρχε υποψία προβλήματος στο σύστημα νερού ...

Παράλληλα στο υπόλοιπο grid στον 34ο γύρο ο Νίκο Χούλκενμπεργκ ανέκαμψε στην 6η θέση, με τις δύο Aston Martin να βρίσκονται πίσω του στις θέσεις 7-8 (Str-Alo) τον Τσουνόντα στην 9η θέση και τον Άλμπον στην 10η . Άλλα αξιοσημείωτα ήταν ο Σάρτζεντ που βρισκόταν στην 12η θέση με έναν σταθερό και απροσδόκητα καλό αγώνα και οι Λεκλερ, Πέρεζ και Οκόν που βγήκαν χαμένοι από την πρώτη φάση της βροχής να βρίσκονται στο 15-16-17 και προφανώς απογοητευμένοι !

Στον 37ο γύρο ο ήλιος έκανε την εμφάνισή του και με την βροχή να υποχωρεί ήδη άρχιζαν οι πρώτες σκέψεις για slick ελαστικά, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον άρχισε να κλείνει την διαφορά του με τον Λάντο Νόρις, βλέποντας την ευκαιρία για την 9η νίκη του επί Βρετανικού εδάφους να είναι κοντά!!!

Την ίδια ώρα ο Μαξ Φερστάπεν σχεδόν από το πουθενά άρχισε να αυξάνει τον ρυθμό του καθώς μάζεψε σχεδόν δύο δευτερόλεπτα από τον Χάμιλτον και οι δύο τους στο τέλος του 38ο γύρου αποφάσισαν να μπουν στα pits για στεγνά ελαστικά , με τον Βρετανό να βάζει μαλακή γόμα και τον Ολλανδό σκληρή. Μαζί τους αποφάσισαν να μπούν και αρκετοί οδηγοί του midfield μαζί τους και ο Όσκαρ Πιάστρι, με τον Νόρις να βάζει μαλακή στο τέλος του 39ου γύρου αλλά να χάνει την πρωτοπορία από τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή !!! Ξανά κακή απόφαση για την Mclaren με τον Χάμιλτον να βρίσκεται ξαφνικά 2.5 δευτ. μπροστά και 1ος!!!

Μπαίνοντας στους τελευταίους 10 γύρους του αγώνα το φινάλε φαινόταν ότι θα είναι δραματικό με τον Φερστάπεν να είναι καταιγιστικός για πρώτη φορά στον αγώνα καθώς κινούταν διαρκώς 5 με 7 δέκατα πιο γρήγορα από τους Νόρις και Χάμιλτον , ενώ ο οδηγός της Mclaren με την σειρά του κινούταν 3 με 5 δέκατα πιο γρήγορα από τον πρωτοπόρο Χάμιλτον!!! Πραγματικά εντυπωσιακά πράγματα και ακατάλληλα για καρδιακούς !!

5 γύρους από το τέλος ο καταιγιστικός στο τελευταίο stint Φερστάπεν κατάφερε να περάσει τον Νόρις υπέροχα στην Stowe (όπως νωρίτερα ο Νόρις...) και έβαλε πλώρη για τον Χάμιλτον με τον αγώνα να κρίνεται στο νήμα !!! Υπέροχα πράγματα που μόνο η F1 μπορεί να προσφέρει!!!

Στο τέλος η εμπειρία του Χάμιλτον, οι πάνω από 100 νίκες και η δίψα του εδώ και πάνω από δύο χρόνια μέτρησαν. Ο Λιούις Χάμιλτον ξανά νικητής σε αγώνα Formula 1 και ταυτόχρονα κάτοχος ενός ακόμη ρεκόρ καθώς έγινε ο πρώτος οδηγός με 9 νίκες σε μια μόνο πίστα (!!!) ρεκόρ που μοιραζόταν με τον Μίκαελ Σουμάχερ για αρκετά χρόνια . Νίκη #104 για τον Βρετανό που αναδείχθηκε επιπλέον Driver of the Day!!! 
Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Φερστάπεν και Νόρις !

ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.