Εκπληκτική οδήγηση αλλά και τύχη έδωσαν στον Ολλανδό την 62η νίκη καριέρας, την ώρα που η Alpine σημείωσε ένα καταπλητικό 2-3 !!!
Ο «υπερηχητικός» Μαξ Φερστάπεν αναδείχθηκε νικητής του GP Βραζιλίας, με τον Ολλανδό να επιδεικνύει τρομερή οδήγηση αλλά έχοντας και την τύχη μαζί του. Πίσω του οι δύο Alpine εκμεταλλεύτηκαν τον χαοτικό αγώνα του Interlagos για να τερματίσουν αμφότερες στο βάθρο, με τον Εστεμπάν Οκόν να είναι 2ος και τον Πιέρ Γκασλί 3ος. Σε τραγωδία εξελίχθηκε ο αγώνας του Λάντο Νόρις με τον Βρετανό πλέον να έχει πολύ λιγότερες ελπίδες για τίτλο !
Πριν καλά καλά ξεκινήσει ο αγώνας, με την βροχή να πλησιάζει, είχαμε έναν μικρό χαμό, καθώς ο Λάνς Στρόλ, έχασε τον έλεγχο και βρέθηκε αρχικά στην μπαριέρα και έπειτα στην αμμοπαγίδα, μένοντας εκτός αγώνα πριν καν αυτός αρχίσει. Έπειτα υπήρξε ένα μπέρδεμα καθώς η διαδικασία εκκίνησης ματαιώθηκε και παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχαν πράσινα φώτα παρά μόνο πορτοκαλί ο Λάντο Νόρις και έπειτα αρκετοί άλλοι οδηγοί ξεκίνησαν για άλλον ένα γύρο πριν ξαναβρεθούν στο grid. Οι αγωνοδίκες ανέφεραν πως έγινε πιθανή παραβίαση της διαδικασίας, όμως ανακοινώθηκε πως αυτή θα γίνει μετά το τέλος του αγώνα!
Στην εκκίνηση ο Νόρις για ακόμη μια φορά έχασε πανεύκολα την πρωτιά, καθώς ο Τζόρτζ Ράσελ έκανε την καλύτερη εκκίνηση και μπήκε πρώτος στα φρένα της 1ης στροφής. Πίσω είχαμε μάχες μεταξύ όλων και ένα τετακέ από τον Σέρχιο Πέρεζ. Όμως αδιαμφισβήτητα ο αστέρας του πρώτου γύρου ήταν ο Μάξ Φερστάπεν, ο οποίος στον 2ο γύρο βρισκόταν ήδη 10ος, έχοντας κερδίσει 7 θέσεις.
Ο Ολλανδός συνέχισε τον φρενήρη ρυθμό του και μέχρι να συμπληρώσουμε το 1/4 του αγώνα ήταν ήδη στην 6η θέση, όντας με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα. Πιο πίσω όμως άλλοι οδηγοί δεν τα πήγαιναν τόσο καλά, όπως ο Λιούις Χάμιλτον που δυσκολευόταν συνεχώς και είχε μια έξοδο στην τελευταία στροφή, ενώ ο Όλι Μπέρμαν πήρε ποινή 10 δευτ. για μια επαφή που είχε με τον Φράνκο Κολαπίντο στο αρχικό σκέλος του αγώνα .
Στον 26ο γύρο ο Όσκαρ Πιάστρι είχε επαφή με τον Λίαμ Λόσον, με τον Νεοζηλανδό να κάνει τετακέ εξαιτίας του Αυστραλού. Έτσι λίγους γύρους αργότερα ο οδηγός της Mclaren δέχθηκε την λογική ποινή των 10 δευτερολέπτων.
Στον 28ο γύρο είχαμε VSC (εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας) καθώς ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έχασε τον έλεγχο στην 1η στροφή και έμεινε εκεί, μην μπορώντας να συνεχίσει τον αγώνα. Αυτό ήταν και το σημείο στο οποίο οι Ράσελ, Νόρις και Τσουνόντα μπήκαν στα Pits αν και δεν πήραν το πλεονέκτημα που ήθελαν καθώς την ώρα που έμπαιναν στα pits το VSC τελειώσε. Λίγο αργότερα όμως οι κάκιστες καιρικές συνθήκες έφεραν εκτός το αυτοκίνητο ασφαλείας, μέχρι να βελτιωθεί λίγο η κατάσταση, με τον Εστεμπάν Οκόν να βρίσκεται πλέον στην πρωτοπορία με 2ο τον Φερστάπεν και 3ο τον Γκασλί, αφού κανένας τους δεν είχε επιλέξει να μπει στα pits. Χαμένος από την όλη ιστορία βγήκε και ο Σαρλ Λεκλέρ που είχε μπει λίγο νωρίτερα στα pits.
Ο Γερμανός της Haas δέχθηκε αργότερα μαύρη σημαία καθώς δέχθηκε «εξωτερική βοήθεια» από τους marshals (υπεύθυνους βοηθούς της πίστας)
Στον 32ο γύρο όμως και ενώ είχαμε αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Φράνκο Κολαπίντο έχασε τον έλεγχο λίγο πριν την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και έτσι έφερε την κόκκινη σημαία στον αγώνα!
Αυτό άλλαξε άρδην την ισορροπία του αγώνα καθώς αυτό σήμανε πως όλοι οι οδηγοί είχαν δικαίωμα να αλλάξουν τα ελαστικά τους, κάτι που έφερε τεράστιο προβάδισμα σε όσους δεν είχαν μέχρι εκείνη την ώρα αλλάξει ελαστικά, όπως οι τρείς (πλέον)πρωτοπόροι!
Μετά από 20 και πλέον λεπτά αναμονής ο αγώνας ξεκίνησε ξανά με rolling start και όχι με στατική εκκίνηση, με τον Εστεμπάν Οκόν να συνεχίζει επικεφαλής με τον Φερστάπεν πίσω του, την ώρα που οι Μπέρμαν και Ζού δυσκολευόντουσαν να κρατηθούν στην πίστα.
Στον πρώτο γύρο της επανεκκίνησης (34) ο Λάντο Νόρις βγήκε εκτός πίστας στην 4η στροφή και έτσι βρέθηκε εκ νέου πίσω από τον Ράσελ, ενώ λίγα δευτερόλεπτα αργότερα παραλίγο να χάσει τον έλεγχο ο Σάρλ Λεκλέρ!
Στον 37ο γύρο ο Μπέρμαν έκανε λάθος στην μάχη του με τον Σάινθ και έκανε τετακέ, γλιτώνοντας την ζημιά αλλά μένοντας πλέον τελευταίος (16ος)
Στον 40ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε πάλι την εμφάνισή του καθώς ο Κάρλος Σάινθ τέθηκε εκτός αγώνα, καθώς το τετακέ του στην 8η στροφή του «ήταν μοιραίο» για τον αγώνα του. Το SC έμεινε έξω για δύο γύρους.
Στην 2η επανεκκίνηση ο Μάξ Φερστάπεν κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία στα φρένα της 1ης στροφής, όμως πιο πίσω έγινε χαμός καθώς ο Λάντο Νόρις είχε μια κάκιστη αντίδραση, χάνοντας αρχικά θέση από τον Σάρλ Λεκλέρ και έπειτα μπλοκάροντας τα ελαστικά στα φρένα «έφυγε ευθεία» πέφτοντας στην 7η θέση πίσω από τον teammate του. Στο τέλος του γύρου (43) ο Φερνάντο Αλόνσο είχε τετακέ, πέφτοντας τελευταίος.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα ο Όσκαρ Πιάστρι δέχθηκε εντολή για να αλλάξει θέσεις με τον Νόρις, με τον Βρετανό να ανεβαίνει 6ος, ενώ ο Μάξ Φερστάπεν μπροστά άνοιξε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα διαφορά τριών δευτερολέπτων από τον 2ο Οκόν!
Στο υπόλοιπο του αγώνα δεν υπήρξε αλλαγή δεδομένων στην κορυφή με τον Φερστάπεν να κερδίζει για 62η φορά στην καριέρα του 19 δευτερόλεπτα μπροστά από τον εκπληκτικό Οκόν ! Πιο πίσω ο Πιέρ Γκασλί έδωσε διπλό βάθρο στην Alpine κρατώντας πίσω του τον 4ο (εντέλει) Τζόρτζ Ράσελ και το υπόλοιπο Top 10 συμπλήρωσαν οι Λεκλέρ, Νόρις, Πιάστρι, Τσουνόντα, Λόσον και Χάμιλτον. Οι τρείς τελευταίοι μας παρείχαν την δράση στο τελευταίο 1/4 του αγώνα !
Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και έτσι μάζεψε 26 υπέρ-πολύτιμους βαθμούς στον δρόμο για τον 4ο (σερί) τίτλο οδηγών !
Πλήρη αποτελέσματα
(Το άρθρο ανανεώνεται συνεχώς)