Μέγας Carlos Sainz έσπασε το μονοπώλιο του Verstappen, ο οποίος εγκατέλειψε. 1-2 για την Scuderia, διπλή εγκατάλειψη για Mercedes!!
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Η εκκίνηση έγινε χωρίς ατυχήματα όμως δεν άργησε να πάρει μπροστά η δράση καθώς στον 2ο γύρο ο Sainz χαρις στο drs πήρε την πρωτοπορία από τον Verstappen λίγο πριν το γρήγορο εσάκι της στροφής 9 . Όμως το μεγάλο μπάμ έγινε 2 γύρους μετά. Η Red Bull του Verstappen άρχισε να καπνίζει και όπως αποδείχθηκε είχε πιάσει φωτιά το πίσω δεξί φρένο του!!!! Έτσι τέλειωσε άδοξα και νωρίς ο αγώνας του Ολλανδού, για πρώτη φορά μετά το 2022 πάλι στην Αυστραλία, σταματώντας (έστω για τώρα) την απόλυτη κυριαρχία του. Έτσι ο αγώνας απέκτησε νέα ζωή καθώς πλέον 2 Ferrari και 2 McLaren φαίνονταν ότι θα παλέψουν για την νίκη .
Έτσι και αφού τα πρώτα Pits ολοκληρώθηκαν μέχρι και τον 10ο γύρο (με τους Leclerc και Piastri να επιχειρούν το undercut στους teammate τους οι οποίοι κράτησα παραπάνω τις μεσαίες γόμες) η μάχη στο stint είχε να κάνει με την τετραπλή μάχη για την νίκη ,αν και γρήγορα φάνηκε ότι η Ferrari είχε το πάνω χέρι την ώρα που στον 15ο γύρο και για μερικούς ακόμα γύρους είχαμε μια ωραία μάχη τριών μονοθεσίων για τις τελευταίες θέσεις των βαθμών (Hulkenberg-Gasly-Russell)
Στον 16ο γύρο είχαμε την δεύτερη απώλεια του αγώνα καθώς την ώρα που ο Carlos Sainz έκανε το Pit stop του ,ο κινητήρας του Lewis Hamilton τα ''έφτυσε'' βγάζοντας έξω το Virtual Safety Car και κάνοντας ένα μικρό δώρο στον Fernando Alonso, ο οποίος δεν είχε σταματήσει ακόμα και έτσι είχε μια έκπτωση σχεδόν 50% στον χρόνο..
Μόλις 1.5 γύρο μετά ο αγώνας συνεχίστηκε και η έτερη και μοναδική εναπομείνουσα Red Bull του Perez έκανε μια ωραία προσπέραση στον Stroll για την 7η θέση στην 12η στροφή και έτσι μετά από 20 γύρους οι πρωτοπόροι ήταν οι Sainz-Leclerc-Piastri-Norris-Alonso, με τις δύο Ferrari να έχουν πλέον αποκτήσει ισχυρό προβάδισμα νίκης, την ώρα που ο Perez ανέβαινε στην 6η θέση περνώντας τον Russell.
Στα μέσα του αγώνα και εν μέσω συνεχόμενων ταχύτερων γύρων από τον πρωτοπόρο Sainz , η προέλαση του Perez συνεχίστηκε καθώς περνώντας τον Alonso ανέβηκε 5ος , την ώρα που η δράση στο υπόλοιπο grid άρχισε να ελαττώνει λίγο. Όχι όμως για πολύ αφού στον 35ο γύρο ο Leclerc άνοιξε τον χορό των δεύτερων pit stop (επιστροφή στην σκληρή γόμα) για τους πρωτοπόρους αφού είδε τον Norris να πλησιάζει επικίνδυνα , βγαίνοντας ακριβώς μπροστά από τους Perez-Alonso , αν και ο πρώτος μπήκε στον επόμενο γύρο στα pits.
Μέχρι και τον 43ο γύρο είχαν ολοκληρωθεί τα δεύτερα (και τελευταία) pits των πρωτοπόρων με την κατάταξη να δείχνει 1-2 για Sainz-Leclerc με τις δύο McLaren στο 3-4, με τον 3o Norris να είναι σε απόσταση μόλις 4 δευτ. από τον Μονεγάσκο, ο οποίος με την σειρά του ήταν 5 πίσω από τον Ισπανό.
Στους τελευταίους 7-8 γύρους το ενδιαφέρον για το βάθρο σχεδόν εξανεμίστηκε καθώς οι διαφορές παρέμεναν σχετικά ίδιες , όμως υπήρχε μια καλή μάχη μεταξύ Alonso και Russell για την 6η θέση που μας κράτησε το ενδιαφέρον μέχρι και τον τελευταίο γύρο όταν και ο Βρετανός είχε μια ισχυρή σύγκρουση στην 7η στροφή και έτσι ο αγώνας ολοκληρώθηκε με VSC! Έτσι η Mercedes είχε διπλή εγκατάλειψη για πρώτη φορά μετά την Αυστρία το 2018!
Και εν τέλει όλα γύριζαν γύρω από έναν οδηγό . Τον Carlos Sainz!!! Πριν από 2 βδομάδες αναγκάστηκε να δώσει την θέση του στον Ollie Bearman λόγω εγχείρησης σκωληκοειδίτιδας, δεν ήμασταν 100% σίγουροι ότι θα ανέρρωνε εγκαίρως ή ότι θα ήταν στο 100% του εντός πίστας. Όμως ο Ισπανός ήταν σιδερένιος έδειξε το μέταλλο από το οποίο είναι φτιαγμένος και κατάφερε για 2η φορά να σπάσει το μονοπώλιο Verstappen-Red Bull !!! Ταυτόχρονα έγινε ο πρώτος οδηγός που κερδίζει στην επιστροφή του μετά από ιατρική απουσία μετά τον Gerhard Berger που το κατάφερε στο Γερμανικό GP το 1997!
Driver of the Day : Carlos Sainz Jr
#ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ#: Ο Fernando Alonso δέχθηκε ποινή 20 δευτερολέπτων για τον ρόλο του στο ατύχημα του George Russell στον τελευταίο γύρο. Έτσι πέφτει στην 8η θέση πίσω από Stroll & Tsunoda .
ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ