4η νίκη καριέρας για τον Βρετανό, πρωταθλήτρια κατασκευαστών η Mclaren, σε ένα ωραίο και ενδιαφέρον φινάλε !!
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Παρά την αρχική ανησυχία λόγω σύγκρουσης Φερστάπεν-Πιάστρι, η Mclaren κατέκτησε και επίσημα τον πρώτο της τίτλο κατασκευαστών μετά το 1998, χάρη στην εξαιρετική απόδοση του Λάντο Νόρις που κατέκτησε την 4η νίκη της καριέρας του! Πίσω οι δύο Ferrari συμπλήρωσαν το βάθρο με τον Σάινθ 2ο και τον εκπληκτικό Σάρλ Λεκλέρ 3ο! Τεράστια επίδειξη οδήγησης από τον Λιούις Χάμιλτον στον τελευταίο του αγώνα με την Mercedes καθώς από 16ος τερμάτισε 4ος !
Ας δούμε τι συνέβη στον αγώνα
Η εκκίνηση του αγώνα κάθε άλλο παρά «ειρηνική» ήταν, με τον Μαξ Φερστάπεν -έχοντας πάρει την 3η θέση στην εκκίνηση- να βουτάει στα φρένα της 1ης στροφής και να έχει επαφή με τον Όσκαρ Πιάστρι και με αμφότερους τους οδηγούς να έχουν τετακέ, με τον Φερστάπεν να πέφτει 11ος και τον Πιάστρι τελευταίος. Λίγο πιο μετά στα φρένα της πίσω ευθείας ο Βάλτερι Μπότας έπεσε πάνω στην έτερη Red Bull του Σέρχιο Περεζ, με τον Μεξικανό τελικά να εγκαταλείπει νωρίς -στον μάλλον τελευταίο του αγώνα με την Red Bull- φέρνοντας το VSC για έναν γύρο ! Στα πιο «απλά» ο Νόρις διατήρησε την πρωτοπορία με τον Σάινθ 2ο και τον Γκασλί 3ο (!!!) ενώ εντυπωσιακός ήταν ο Κέβιν Μάγκνουσεν στον τελευταίο του αγώνα με την Haas και πιθανότατα στην F1, καθώς ο Δανός κέρδισε 7 θέσεις στον πρώτο γύρο.
Για το συμβάν αυτό της πρώτης στροφής ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων, καθώς θεωρήθηκε ως υπαίτιος.
Στην επανεκκίνηση μετά το VSC ο Πιάστρι είχε επαφή με το πίσω μέρος του Φράνκο Κολαπίντο, ως αποτέλεσμα του οποίου ο Αργεντίνος έπαθε λάστιχο και έπεσε τελευταίος, ενώ και ο Αυστραλός πλήγωσε τα ελαστικά του ανεπανόρθωτα και μπήκε στον 4ο γύρο για να τα αλλάξει, ενώ λίγους γύρους αργότερα τιμωρήθηκε για το συμβάν με ποινή 10 δευτερολέπτων.
Για το αμέσως επόμενο διάστημα η κατάταξη έμεινε κάπως στάσιμη, με τον Νόρις να βρίσκεται σταθερά μπροστά από τον Σάινθ και την μάχη Γκασλί-Ράσελ για την 3η θέση να είναι από τα ενδιαφέροντα σημεία, με τον Βρετανό να μην μπορεί στο αρχικό αυτό στάδιο του αγώνα να περάσει την Alpine. Παράλληλα ο Σάρλ Λεκλέρ συνέχιζε την ανάκαμψή του με ραγδαίο ρυθμό καθώς στον 12ο γύρο βρισκόταν ήδη στην 5η θέση, μετά από ένα πολύ ωραίο προσπέρασμα στον Νίκο Χούλκενμπεργκ!
Στους αμέσως επόμενους γύρους άρχισαν και τα πρώτα pit stop, κυρίως για τους οδηγούς του midfield, με τις μεσαίες γόμες να «φεύγουν» και τις σκληρές να μπαίνουν.
Στον 18ο γύρο είχαμε μια σύντομη πλην πολύ ωραία μάχη με τον Πιέρ Γκασλί που είχε μπει στα pits να περνάει τον Γιούκι Τσουνόντα (που δεν είχε μπει) για την 8η θέση, με τον Ιάπωνα να προσπαθεί να κερδίσει εκ νέου την θέση αλλά να αποτυγχάνει.
Οι πρωτοπόροι μπήκαν πάνω από 10 γύρους μετά στο τέλος του 25ου και 26ου γύρου αντίστοιχα με τον Σάινθ να μπαίνει πρώτος και την Mclaren να βάζει τον Νόρις άμεσα για να διατηρήσει την πρωτοπορία. Τέλος και ο 3ος -εκείνη την στιγμή- Τζόρτζ Ράσελ μπήκε στον ίδιο γύρο με τον συμπατριώτη του, με τελευταίους χωρίς Pit stop να παραμένουν μόνο οι Φερστάπεν -που εντέλει μπήκε στον 31ο γύρο -και Χάμιλτον, με τον οδηγό της Mercedes να είναι ο μοναδικός που εκκίνησε με την Σκληρή γόμα. Λίγο μετά ο Φράνκο Κολαπίντο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με πρόβλημα στην κινητήρια μονάδα όπως φαίνεται.
Παράλληλα ο Λίαμ Λόσον δέχθηκε ποινή Stop&Go 10 δευτερολέπτων καθώς η ομάδα του δεν έκανε σωστά το pit stop και ο Νεοζηλανδός έκανε έναν γύρο με εσφαλμένα τοποθετημένο τον εμπρός αριστερά τροχό. Έτσι χωρίς να φταίει ο ίδιος έχασε τόσο χρόνο που ουσιαστικά καταστράφηκε ο αγώνας του.
Στο τέλος του πρώτου stint και στην αρχή του δεύτερου ο Κάρλος Σάινθ άρχισε να ανεβάζει ρυθμό, ασκώντας πίεση στον Λάντο Νόρις, με την διαφορά να πέφτει από τα 4 στα 2 δευτερόλεπτα, καθώς οι δύο οδηγοί ήταν μόνοι τους αρκετά μπροστά από το υπόλοιπο grid.
Στον 31ο γύρο είχαμε άλλο ένα συμβάν με εμπλεκόμενο ξανά τον Βάλτερι Μπότας, καθώς ο Φινλανδός στον τελευταίο του αγώνα με την Sauber μπλόκαρε τα φρένα στην πίσω ευθεία και έπεσε με δύναμη πάνω στον Κέβιν Μάγκνουσεν, θέτονας τον εαυτό του εν τέλει εκτός αγώνα με σπασμένη ανάρτηση!
Στον 35ο γύρο ο Λιόυις Χάμιλτον έκανε το πρώτο του pit stop βάζοντας την μέση γόμα και βγαίνοντας 7ος αμέσως μπροστά από τους Αλόνσο και Φερστάπεν (ο Ολλανδός εξέτισε και την ποινή του στο pit stop) με το τρίο των παγκόσμιων πρωταθλητών να παλεύουν για μερικούς γύρους μεταξύ τους, χαρίζοντάς μας ωραία πλάνα.
Την ίδια ώρα ο Λάντο Νόρις απαντούσε στους χρόνους του Σάινθ με τον Βρετανό να αυξάνει την διαφορά στα 3 δευτερόλεπτα στο τέλος του 36ου γύρου.
Στους επόμενους γύρους η εναλλακτική στρατηγική του Χάμιλτον απέδιδε τους «καρπούς» με τον Βρετανό να ανεβαίνει διαρκώς σε ρυθμό και θέσεις καθώς στον 44ο γύρο βρισκόταν 5ος και 13 δευτερόλεπτα μακριά από τον teammate του, με τις ελπίδες του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή ακόμα και για βάθρο να είναι ζωντανές!
Λίγο πιο πίσω ο Μαξ Φερστάπεν προσπέρασε μέσα σε μερικούς γύρους τους Χούλκενμπεργκ και Γκασλί για να βρεθεί στην 6η θέση.
Μπαίνοντας στους τελευταίους 10 γύρους του αγώνα αλλά και της χρονιάς η Mclaren χάρη στον Λάντο Νόρις παρέμενε στην κορυφή του πρωταθλήματος κατασκευαστών, καθώς ο 2ος Κάρλος Σάινθ έχοντας πιέσει νωρίς στο 2ο stint έπεσε πάνω από 6 δευτ. πίσω από τον πρώην teammate του. Την ίδια ώρα ο Λεκλέρ παρέμενε 3ος ενώ ο 4ος Ράσελ έπεφτε όλο και περισσότερο στα «δόντια» του Λιούις Χάμιλτον, με τον Φερστάπεν να διανύει έναν ήσυχο αγώνα στην 6η θέση.
Και έτσι έδειχνε πως θα παραμείνει εν τέλει η κατάταξη μπροστά καθώς οι μόνες ανακατατάξεις γινόντουσαν αρκετά πιο πίσω, με τους Άλμπον και Πιάστρι να παλεύουν για την τελευταία θέση βαθμών (10η), τους Τσουνόντα και Στρόλ για την 12η θέση και τους Ζού και Ντούχαν για την 14η θέση.
Μετά και τους 58 τελευταίους για φέτος γύρους έπεσε η καρό σημαία η οποία βρήκε νικητή τον Λάντο Νόρις και την Mclaren παγκόσμια πρωταθλήτρια για πρώτη φορά μετά το 1998!!! Πίσω του οι δύο Ferrari που παρά την προσπάθεια και την φαινομενικά υπέρ τους τύχη δεν κατάφεραν να πάρουν τον τίτλο. 4ος στο φινάλε ο απίστευτος Λιούις Χάμιλτον που πέρασε στον τελευταίο γύρο τον teammate του, ενώ να σημειώσουμε ότι στον τελευταίο γύρο εγκατέλειψε ο Λίαμ Λόσον .
Μετά το τέλος του αγώνα ο Λιούις Χάμιλτον είχε την τιμητική του καθώς του επετράπη να κάνει μερικά donuts στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, στην τελευταία από τις 246 φορές που οδήγησε μονοθέσιο της Mercedes, με την πιο επιτυχημένη συνεργασία ομάδας-οδηγού στην ιστορία να έρχεται στο τέλος της με έναν υπέροχο τρόπο!!
Πλήρης Κατάταξη
(Το άρθρο ανανεώνεται διαρκώς)