Δημήτρης Δημητρακόπουλος
29 Nov
29Nov


Το MPS Motorsports δίνει την πρώτη εικόνα, το πλάνο και άλλα ενδιαφέροντα για την νέα ομάδα που κάνει θόρυβο πολύ πριν εμφανιστεί στο grid

Στον απόηχο του αγώνα του Λας Βέγκας, είχαμε την ευχάριστη είδηση της κατ΄αρχήν συμφωνίας για την είσοδο 11ης ομάδας στο πρωτάθλημα από το 2026. Αυτή θα είναι η General Motors που θα αποτελέσει και την 7η βιομηχανία στους κατασκευαστές, ενώ πιθανότατα η ομάδα θα ονομαστεί Cadillac F1. Το 2026 θα είναι η χρονιά εισόδου, μια χρονιά που θυμίζουμε έχουν προγραμματιστεί και οι αλλαγές κανονισμών που θα φέρουν το άθλημα στην νέα μορφή του.
Πάμε να δούμε μαζί τα στοιχεία που γνωρίζουμε για τους «νέους»...

Κινητήρια μονάδα με το βλέμμα στο τέλος της δεκαετίας

Όπως γίνεται αντιληπτό ναι μεν η ομάδα θα αγωνίζεται με δικό της κινητήρα και δεν θα αποτελεί «πελάτισσα» άλλων κατασκευαστών όχι όμως εξ΄αρχής. Θα χρειαστούν αρκετό χρόνο οι Αμερικανοί να φέρουν τη δική τους μονάδα. Κι αν θέλουμε συγκεκριμένη χρονιά που θα είναι έτοιμη δεν υπάρχει ασφαλής απάντηση. Από το 2028 και έπειτα μπορούμε να την περιμένουμε, ίσως και στο τέλος της δεκαετίας. Μέχρι τότε θα πορευτούν με «ξένο» κινητήρα που θα μιλάει Ιταλικά ή Ιαπωνικά καθώς φαίνεται. Μηχανικά μέρη όπως το κιβώτιο ταχυτήτων και οι αναρτήσεις ίσως αποτελέσουν τα extra parts της προμήθειας. Φαβορί λοιπόν είναι η Ferrari να τους προμηθεύσει με την Honda να φιγουράρει επίσης στις πρώτες επιλογές. 

Η βάση του Andretti και τα δυνατά στελέχη

Ναι ο Mario Andretti δεν θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο εγχείρημα, ούτε η ομάδα θα πάρει το όνομα του. Αναμένεται να έχει συμβουλευτικό ρόλο και να μην συμμετέχει στις καθημερινές λειτουργίες. Όμως οι εγκαταστάσεις του στο Silverstone είναι μια πολύ ικανοποιητική βάση για να στηθεί το project. Η αεροσήραγγα της Toyota στην Κολονία πιθανότατα θα χρησιμοποιηθεί κι εκείνη για δοκιμές και εξέλιξη. 
Φυσικά μια εταιρία είναι οι άνθρωποί της. Μέχρι στιγμής συναντάμε πολύ ενδιαφέροντα πρόσωπα στο ρόστερ της ομάδας. Rob White ο άλλοτε τεχνικός διευθυντής της Renault, Nick Chester με πέρασμα από Lotus και Mercedes, Jon Tomlinson επικεφαλής αεροδυναμικής με πέρασμα από Jordan και Renault, John Mcquilliam ως επικεφαλής σχεδιαστής με θητεία στην Marussia, είναι μερικά από τα δυνατά στελέχη που διαθέτει η ομάδα ώστε να παρουσιάσει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

Από οικονομικής πλευράς η GM/Cadillac δεν θα βρεθεί στην καλύτερη θέση μπαίνοντας στον χώρο, αφού θα βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύψει τις απώλειες των υπολοίπων ομάδων. Βάσει τον κανονισμού της Liberty Media, εάν η εμπλοκή της ξεκινούσε τώρα θα πλήρωνε περίπου 200 εκατομμύρια, ωστόσο έγινε αναπροσαρμογή του ποσού που μπορεί να φτάσει το μισό δις!
Έτσι λοιπόν οι Αμερικανοί θα καταβάλουν περίπου 450 εκατομμύρια ευρώ (σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC) για την χασούρα στις άλλες ομάδες από τηλεοπτικά έσοδα κλπ. 

Ιδιοκτησιακό καθεστώς και πιθανοί οδηγοί

Η σύμπραξη που έγινε ώστε να πετύχει την ένταξη της ομάδας παρουσιάζει το δικό της ενδιαφέρον. Η βασική απορία όλων είναι γιατί δεν συναντάμε πουθενά το όνομα της Andretti. Αυτό συμβαίνει γιατί η Andretti Global ανήκει πλέον στην ΤWG Global!
 Όλη η προεργασία, τα στελέχη και φυσικά οι εγκαταστάσεις, διαχειρίζονται από την TWG.
Συνοψίζοντας η General Motors κατέχει την ομάδα και παράγει τον κινητήρα, σε συνεργασία με την TWG που λειτουργεί υπό το σήμα της Cadillac.

Μπορεί ακόμα να μην την είδαμε, καλά καλά δεν επισημοποιήθηκε το deal αλλά πιλότους να μην ψάξουμε;
Ήταν φυσικό και επόμενο η προσθήκη μιας ομάδας να φέρει και 2 νέους (ή και όχι) οδηγούς. 
Στα ονόματα που έχουν ακουστεί, πιο έντονα ακούγεται του Colton Herta.
O 24χρονος Αμερικανός οδηγός αγωνίζεται στο IndyCar και μάλιστα είναι ο νεότερος που έχει κερδίσει ποτέ αγώνα του Indy. Το όνομα του είχε εμφανιστεί στις επιλογές της Alfa Romeo το 2022 αλλά και για άλλες ομάδες κυρίως δοκιμαστικά. Μοναδικό εμπόδιο για τον ίδιο είναι ότι δεν έχει ακόμα την άδεια να αγωνιστεί στο κορυφαίο πρωτάθλημα.
Έχει όμως τον χρόνο να αποκτήσει την Super Licence συμμετέχοντας σε περίοδο ελεύθερων δοκιμών, περνώντας τα τεστ θεωρίας της F1 και πληρώνοντας την ετήσια αμοιβή.
Εκτός αυτού έχουν γραφτεί και άλλα ονόματα Αμερικανών και μη οδηγών, έμπειρων ή νεαρών. Ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν χρειάζεται να μπούμε στην ονοματολογία οδηγών της νέας ομάδας αφού προέχουν άλλοι βασικοί κρίκοι που πρέπει να συνδεθούν για να δούμε την GM/Cadillac στην Formula 1.

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.