19 Jan
19Jan

Σαν σήμερα, πριν από 45 χρόνια, γεννήθηκε ο Τζένσον Μπάτον στο Φρομ, στην Αγγλία. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής 2009 με την Brawn GP αποτελεί σημαία της σύγχρονης ιστορίας της Formula 1, ακόμα και αν ήταν... γυρολόης!

Ναι, ήταν ακόμη ένας από εκείνους που αγωνιζόταν σε καρτ από μικρή ηλικία και είχε ξεχωρίσει. Ναι, ήταν ένα εκ των πρωταγωνιστών (μπορεί και όχι) σε μεγάλες ομάδες. Ωστόσο, η ιστορία του είναι... ιδιαίτερη, ακόμα και αν δεν ακούγεται συχνά.

Ο Βρετανός άλλοτε πιλότος της F1 έχει παράδοση από τον πατέρα του, τον Τζον Μπάτον, ο οποίος ήταν οδηγός ραλικρός. Όντας χρόνια στον χώρο, γνώρισε τον Δανό πιλότο - επίσης ραλικρός -, Έρλινγκ Τζένσεν. Ο Τζον και εκείνος έγιναν αμέσως πολύ καλοί φίλοι και μόλις η Σιμόν Λάιονς γέννησε, το μωρό ονομάστηκε Τζένσον, αλλάζοντας το γράμμα έψιλον για να μην υπάρχει σύνδεση με την Jensen Motors.

Όπου Πρωτοχρονιά και... μετακόμιση

Η αρχή στη Formula 1 τον βρήκε... μετανάστη. Ο Μπάτον ξεκίνησε το 2000 από τη Williams και το 2001 βρέθηκε στην Benneton, με την οποία συνεργάστηκε επίσης για ένα χρόνο πριν μετακομίσει στη Renault. Το κλειδί για την καριέρα του βρέθηκε το 2003, όταν και οδήγησε για την Bar Honda, ξεδιπλώνοντας το ταλέντο του. Εκεί, βρήκε την πρώτη του «Ιθάκη» και έμεινε μέχρι το 2006, κατακτώντας την τελευταία του χρονιά την παρθενική του νίκη στο θρυλικό και... δύσκολο Grand Prix του Μονακό.

Το 2007 η Honda τον έκανε δικό της, αλλά η ιστορία γράφτηκε με... χρυσά γράμματα από το χέρι του Βρετανού το 2009, όταν υπέγραψε με την Brawn GP. Εκείνη την χρονιά κέρδισε 6 φορές, ισοφαρίζοντας το μέχρι τότε ρεκόρ των Μίκαελ Σουμάχερ και Τζιμ Κλαρκ, ανεβαίνοντας στο... Πάνθεον. Ο τότε 29χρονος Τζένσον έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Οδηγών, στην ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τη χαριστική βολή να δίνεται στο βραζιλανικό GP. Ταυτόχρονα, η βρετανική ομάδα στέφθηκε Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών.

Το κοντέρ έγραψε, η συνεισφορά συνεχίζεται

Ο Μπάτον μέτρησε 17 χρόνια στην F1, έχοντας ανεβεί στην κορυφή του podium 15 φορές. Στην Brawn GP έμεινε για έναν χρόνο και το 2010 έδωσε τα χέρια με τη θρυλική McLaren, όντας στο πικ της καριέρας του. Ωστόσο, δεν κατάφεραν να φτάσουν μέχρι τέλους.

Το 2016 ανακοίνωσε την απόσυρσή του, έχοντας συμφωνήσει με συμβόλαιο να είναι πρεσβευτής της McLaren. Μάλιστα, μέσα στα εν λόγω έγγραφα υπήρχε οψιόν επιστροφής στο πρωτάθλημα σαν πιλότος, όπως και έγινε το 2017, όταν αγωνίστηκε στο Grand Prix του Μονακό, όπου είχε πάρει πριν από 11 χρόνια την πρώτη του νίκη. Ο Τζένσον συγκρούστηκε με τον Πασκάλ Βέρλαϊν (Sauber) όμως και εγκατέλειψε του αγώνα.

Από το 2021 αποτελεί εκπαιδευτής στις ακαδημίες της Williams και συμμετέχει σε διαφημιστικά project της ομάδας, ενώ συμμετέχει και στo FIA World Endurance Championship, με τη Jota.

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.